نمایشگر هواوی میت 20 پرو

نه سامسونگ نه ال جی؛ نمایشگر هواوی میت 20 پرو ساخت کمپانی BOE است

در گوشی‌های سری میت ۲۰ هواوی، پاره‌ای تفاوت‌ها وجود دارد که احتمالا توجه مشتریان را پیش از گرفتن تصمیم‌ نهایی برای خرید، جلب خواهند کرد. اما شاید یکی از مهم‌ترین عوامل دخیل در این تصمیم‌گیری، نمایشگر هواوی میت 20 پرو (Huawei Mate 20 Pro) باشد.

بریدگی بخش فوقانی این نمایشگر آمولد 6.39 اینچی که بی‌شباهت به مدل‌های اخیر آیفون هم نیست، ابعاد بزرگتری از ناچ قطره‌ای هواوی میت 20 دارد؛ اما در عوض از سنسورهای مربوط به سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی میزبانی می‌کند. همچنین در قیاس با پنل LCD مدل استاندارد میت 20؛ نمایشگر هواوی میت 20 پرو اندکی کوچکتر، اما دارای وضوح بیشتری است و در مجموع می‌توان گفت کیفیت ساخت بالاتری دارد.

نمایشگر هواوی میت 20 پرو

هواوی میت 20 (راست) و هواوی میت 20 پرو (چپ)

این روزها حداقل به صورت تئوری، نام نمایشگرهای OLED با صفاتی چون کیفیت بالا گره خورده است و کمپانی‌های صاحب‌نامی نظیر اپل، سامسونگ و ال جی، نظر مساعدی نسبت به استفاده از پنل‌های LCD در پرچمداران خود ندارند.

خبرگزاری‌های چینی، BOE را تامین کننده نمایشگر هواوی میت 20 پرو معرفی کرده‌اند

صنعت تولید نمایشگرهای اولد در تسلط سامسونگ است و سال گذشته هواوی برای تعبیه این نوع پنل‌ها در گوشی های میت 10 پرو، به کمپانی کره‌ای سفارش محصول داد. اما امسال از چند ماه قبل شایعه شده بود که هواوی در جستجوی تامین‌کننده‌ای تازه، قصد انعقاد قرارداد همکاری با شرکت BOE را دارد.

ظاهرا این همکاری به سرانجام رسیده؛ زیرا اطلاعاتی به دست آمده که تولید پنل‌های خمیده و زیبای پرچمدار تازه هواوی را به BOE نسبت می‌دهند. در خبرهای بیرون آمده از کشور چین، این کمپانی تامین کننده‌ی اصلی پنل‌ هواوی میت 20 پرو خوانده شده؛ اما به نقش آن در تولید پنل آمولد میت 20 ایکس که وضوح پایین‌تر و ناچ قطره‌ای دارد، اشاره‌ای نشده است.

شرکت BOE در سال 1993 و با تمرکز روی تکنولوژی LCD تاسیس شد؛ اما اخیرا پا را فراتر نهاده و با غول‌های صنعت موبایل دمخور شده است. چنانچه نمایشگر هواوی میت 20 پرو امتحان خود را پس بدهد و کیفیت بالای آن نه تنها روی کاغذ، بلکه در عمل هم به اثبات برسد؛ می‌توان BOE را رقیبی قدرتمند برای سامسونگ و یک کاندیدای جدی برای تامین پنل نسل بعدی آیفون قلمداد کرد؛ به ویژه با در نظر گرفتن شایعاتی که چندی پیش به مذاکره سران این کمپانی با اپل برای شکل‌دهی همکاری‌های آینده اشاره داشتند.

از طرفی به نظر می‌رسد نمایشگر مدل آر اس پروشه دیزاین میت 20 نیز همانند مدل پرو، ساخت BOE باشد. این در حالی است که گوشی لوکس پیشین هواوی یعنی میت آر اس پورشه دیزاین، به پنل‌های ساخت ال جی مجهز بود؛ موضوعی که نشان می‌دهد هواوی برای تداوم همکاری با این کمپانی کره‌ای، به اندازه گوگل بخشنده یا شکیبا نبوده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. دیگه طرفدار هیچ برندی نیستم
    بریم از گرسنگی نمیریم فقط

  2. پس چرا اول شایعه درست کردن

  3. خدایی گوشی خیلی خوبیه

  4. اینم چینیه مثل خودش دیگه

  5. مگه کسی گفته کار سامسونگ یا الجیه؟؟؟