سامسونگ گلکسی اس 10

سامسونگ گلکسی اس 10 ؛ چه انتظاراتی از پرچمدار سامسونگ داریم؟

سامسونگ گلکسی اس 10 (Samsung Galaxy S10) پرچمدار آینده سامسونگ است که می‌تواند انقلابی جدید در صنعت موبایل ایجاد کند. در این بخش، برخی از قابلیت‌های احتمالی این گوشی را بررسی خواهیم کرد.

زمان زیادی تا پایان سال 2018 باقی نمانده است و حالا اغلب پرچمداران مهم معرفی شده‌اند. شاید زمان آن رسیده باشد تا بسیاری از افراد بخواهند برای خرید یک موبایل جدید تصمیم بگیرند؛ ولی در این میان، برخی از کاربران هم هستند که خود را برای گوشی های مهم‌تری همچون گلکسی اس 10 آماده می‌کنند. با توجه به اینکه موبایل بعدی از سری Galaxy S در ماه‌های ابتدایی سال آینده از راه می‌رسد، چنین تصمیمی کاملا منطقی است. در حقیقت، انتظار می‌رود بزرگترین تولیدکننده تلفن های هوشمند در دنیا، چیزی مخصوص را برای سال 2019 آماده کرده باشد.

سامسونگ گلکسی اس 10

از چپ به راست: گلکسی اس 9، گلکسی اس 8، گلکسی اس 9 پلاس، گلکسی اس 8 پلاس

همواره ماه‌ها قبل از معرفی پرچمداران، شایعات بسیاری پیرامون آنها منتشر می‌شود تا قبل از رونمایی، کاربران بیش از پیش برای ملاقات با این محصولات مشتاق باشند. این موضوع در مورد گلکسی S10 نیز صادق است. ولی ما باید خود را برای چه ویژگی‌هایی در نسل بعدی آماده کنیم؟

طراحی انعطاف‌پذیر؟

آیا تا کنون به شرایطی فکر کرده‌اید که تولید موبایل های منعطف، به یک استاندارد تبدیل شده باشد و منابع مختلف، دیگر در مورد شایعات یا تاخیر در عرضه این محصولات صحبت نکنند؟ ظاهرا، سرانجام امسال گوشی گلکسی F به صورت رسمی پیش روی علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. اگر فناوری گوشی های انعطاف پذیر به اندازه‌ای بالغ باشد که تا اوایل سال آینده شاهد عرضه اولین گوشی های منعطف باشیم، احتمالا به اندازه‌ای آماده نخواهد بود که از آن در گلکسی S10 یا حتی گلکسی S11 استفاده شود.

سامسونگ گلکسی اس 10

جدای از این موارد، مزایای یک گجت با استایل تبلت که بتوان از آن به عنوان یک موبایل نیز استفاده کرد، احتمالا به اندازه‌ای نخواهد بود که خرید این گوشی ها با چنین طراحی‌های ریسک‌پذیر و قیمت بالا را توجیه کند. اگر حتی دستگاه‌های منعطف نیز در این آزمایش سربلند باشند، کاهش همیشگی محبوبیت تبلت ها نشان می‌دهد که اغلب افراد، چندان برای ملاقات با این مدل هیبریدی مشتاق نیستند. در این صورت، فعلا خبری از استفاده از طراحی انعطا‌ف‌پذیر در سامسونگ گلکسی اس 10 نخواهد بود.

تغییر قابل توجه در طراحی؟

پیش از پاسخ دادن به این سوال، باید یک پرسش دیگر را رمزگشایی کنیم: با توجه به صحبت‌های اخیر DJ Koh در مورد تغییرات بزرگ در نسل بعدی، منظور از «قابل توجه» دقیقا چیست؟

آیا سامسونگ تنها به اضافه کردن چند رنگ جدید بسنده می‌کند؟ به نظر شما، سیستم‌های بیومتریک جدیدتر کافی هستند؟ آیا باید خود را برای دوربین‌های بیشتر آماده کنیم؟

سامسونگ گلکسی اس 10

گلکسی نوت 9، خود یک گوشی تمام‌عیار است

اگر شما فقط منتظر همین تغییرات هستید، باید گفت سامسونگ گلکسی اس 10 می‌تواند برای‌تان رضایت‌بخش باشد؛ ولی اگر منتظر یک طراحی انقلابی در نسل بعدی هستید، احتمالا ناامیدتان خواهیم کرد.

بدون شک، از حالا نمی‌توان در این زمینه قضاوت کرد؛ اما تا زمانی که کره‌ای‌ها به یک فناوری بسیار خاص دست پیدا کنند، ممکن است چند ماه دیگر یک گوشی مستطیلی با نمایشگری بزرگ و زیبا و همین‌طور حاشیه‌های باریک، پیش روی کاربران قرار گیرد.

استفاده از ناچ؟

برای این بخش بهتر است به چند مورد از توییت‌های Samsung Mobile US اشاره‌ای داشته باشیم:

زندگی بدون ناچ، یک زندگی خوب است.

اگر شما رم و حافظه ذخیره‌سازی بالاتر و زندگی بدون ناچ را دوست دارید، ما همراه شما هستیم.

زمان از بین بردن ناچ است.

مورد دیگری که بیش از همه مورد توجه ما قرار گرفت، به ناچ بزرگ پیکسل 3 ایکس ال مربوط می‌شود:

شما می‌توانید یک هواپیما را روی آن فرود آورید.

گوگل پیکسل 3 ایکس ال

منتظر چنین چیزی در سامسونگ گلکسی اس 10 نباشید

البته، تمرکز ما روی تلاش‌های شرکت‌های مختلف برای تمسخر رقبا نیست، بلکه می‌خواهیم بگوییم افرادی که از طراحی ناچ استایل متنفرند، با عرضه گلکسی اس 10 در امان هستند. البته، ما در مورد حفظ جک هدفون چندان مطمئن نیستیم.

دکس وایرلس؟

زمانی که شما موبایلی داشته باشید که بدون نیاز به پد مخصوص یا داک یا حتی کابل می‌تواند تجربه‌ای کامل از دسکتاپ‌ها را برای شما به همراه آورد، چه نیازی به تبلت انعطاف پذیر خواهد بود؟

دکس

البته، نرم افزار DeX Mode عالی نیست و هنوز کارهای کامپیوتری «جدی» و زیادی وجود دارد که با گلکسی نوت 9 نمی‌توان انجام داد. با این حال، نسخه وایرلس دکس می‌تواند به فروش بیشتر گلکسی S10 کمک کند.

قلم هوشمند اس پن؟

این یک شایعه قدیمی است که شاید آن را فراموش کرده باشید، اما برخی گلکسی نوت 9 را همان گلکسی اس 9 پلاس می‌دانند که به همراه قلم هوشمند عرضه شده است. محصولات خانواده Galaxy Note همواره محبوبیت بسیاری میان کاربران داشته‌اند، ولی امروزه این محصولات همانند گذشته برجسته نبوده و حتی به جای افزایش فروش، میزان آن را کاهش می‌دهند.

قلم هوشمند

در کنار این موارد، اگر سامسونگ واقعا آینده را در تولید گوشی های انعطاف‌پذیر می‌بیند، این کار نیازمند صرف منابع بوده و عرضه سه گوشی پرچمدار در سال نمی‌تواند تصمیم درستی باشد.

دوربین سامسونگ گلکسی اس 10

تعداد دوربین‌ها مهم نیست، بلکه استفاده از آنها اهمیت دارد؛ اگر با این حرف مخالفید، کافی‌ست سری به نمونه تصاویر ثبت‌شده توسط گوگل پیکسل 2 بزنید. البته، این موضوع به معنی عدم هیجان ما از عرضه نخستین گوشی مجهز به دوربین چهارگانه دنیا نیست.

گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس

در این رابطه، گفته می‌شود نسخه گران‌قیمت سامسونگ گلکسی اس 10 با بهره‌گیری از مجموعا 5 دوربین (سه دوربین در پشت و دو دوربین در جلو) پیش روی همگان قرار می‌گیرد. از طرفی، دوربین دوگانه گلکسی نوت 9 عملکردی فوق‌العاده دارد و استفاده از یک لنز اضافی برای آن می‌تواند قابلیت‌های آن را بهبود بخشد.

قدرت پردازشی

گوشی های هوشمند امروزی قادرند محتوا را با قدرتی بسیار بالاتر از آنچه در گذشته تصور می‌شد، پردازش کنند. هرچند، کایرین 980 به عنوان نخستین تراشه 7 نانومتری نشان داد که هنوز جای بهینه‌سازی‌های بسیاری در این زمینه وجود دارد.

با عرضه نسل آینده گوشی های سامسونگ، کاربران نیز باید خود را برای تراشه‌های 7 نانومتری اسنپدراگون 8150 یا اگزینوس آماده کنند.

سنسور زیر صفحه و اسکنر تشخیص چهره 3D

سامسونگ در زمینه معرفی و به‌کارگیری اسکنر اثر انگشت زیر صفحه و سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی، از رقبای خود عقب مانده است. البته، اولین بودن همیشه مهم نیست و موارد دیگری همچون دقت، سرعت و امنیت بالا نیز اهمیت بسیاری دارند. اما آیا خریداران سامسونگ گلکسی اس 10 می‌توانند از این فناوری ها برخوردار شوند؟ متاسفانه هنوز هیچ سند محکمی برای تایید این موضوع وجود ندارد.

گلکسی اس 9

پشتیبانی از شبکه 5G

آیا نسخه چهارم از گلکسی S10 از شبکه 5G پشتیبانی خواهد کرد؟ آیا این موضوع به این زودی‌ها اهمیت خواهد داشت؟ آیا این گوشی تنها در کره جنوبی عرضه خواهد شد؟ در حال حاضر، سوال‌های بدون پاسخ زیادی وجود دارند که می‌توانند سرنوشت پرچمدار آینده سامسونگ را تغییر دهد. با این حال، نباید فراموش کرد که 5 در “5G” تنها یک عدد است و ما با انقلابی جدید در زمینه شبکه‌های موبایل، چندین سال فاصله داریم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

15 دیدگاه

  1. مثل همیشه سامسونگ یک گوشی ارئه میده که دربحث تکنولوژی باب جدیدی باز میکنه محصولات با کیفیت سامسونگ بخوصوص در زمینه نمایشگر هارد و پروسسور د ربسیاری از شرکت های دیگه هم استفاده میشه من یک تعمیرکار هستم و علاقه مند به حوزه it اگه شما درب پشتی فیلیپس شارپ سونی و zte و حتی محصولات اپل باز کنید بسیار از قطعات اون میبینید کره ای و ساخت سامسونگ هست
    من خودم s9 پلاس دارم واقعا کیفیت عکسبرداری سرعت رابط کارد بری و تاچ ویزارد عالیه من نمیدونم این کیفیت تا کجا میخواد پیش بره امیدوارم بتونم s10 هم خریداری کنم

  2. من نمی دونم چرا دستندرکاران این سایت اخبار را یا ناقص و یا تا حد خیلی زیادی اشتباه به دست مردم میرسونه شاید که منابع مطمعنی را در دست ندارند و یا اینکه زمان زیادی برای صحت مطالب چاپ شده نمیگذارند این از خبر گوشی نوکیا که ناقص چاپ شده … خود نوکیا اعلام کرده که از این گوشی به علت کارایی نه چندان بالای ان ۵۰ هزار بیشتر تولید نمیشود و قیمت ان هم با توجه با ساختار ان از ۱۰ هزار دلار تخمین میزنند تا ۱۵ هزار دلار و همچنین خبر پایین امدن گوشی ها در بازار به علت افزایش واردات و باز شدن راه های واردات انواع گوشی و همچنین پایین امدن قیمت دلار من فقط میتوانم با اطمینان خاطر عرض کنم که چنین نیست به این علت که من خودم در مرکز و بازار فروشان تهران هستم ایفون ایکس و اس ایکس و همچنین مدل مکس ان از یک ماه بعد از ورود ان به تهران شاید در حد ۶۰۰ الی۷۰۰ هزار تومن تغییر کرده و ان هم نه به طور مستمر بلکه به علت عوامل خارجی مثل شایعات و عرضه و تقاضا به عنوان مثال ایفون ایکس اسکه قیمت ان ۲۲/۵ میلیون هست البته با کارانتی الان بیشتر از ۴۰-۵۰ روزه که تغییراتی در حد ۲۰۰-الی۳۰۰ تومن داشته همیشه اون چیزی که بیان میشه بین مردم زمین تا اسمان با واقعت ماجرا متفاوت است

  3. کسی نمیخره ورشکست میشه

  4. چهار مدله دیگه؟؟؟

  5. انتظار دارم اندازه پولش ارزش داشته باشه

  6. انعطافی بودنشو زیاد دوس ندارم

  7. ، ما فقط انتظار داریم کم قیمت باشه چون با این وضع دلار رس من هیچ غلطی نمیتونم بکنم