مقابله با آلودگی هوا

عدم همکاری سایپا و ایران خودرو با بازرسان معاینه فنی برای مقابله با آلودگی هوا

بر اساس گفته‌های معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، متاسفانه شرکت‌های سایپا و ایران خودرو با بازرسان مراکز معاینه فنی همکاری نداشته و از ورود این گروه و همکاری برای مقابله با آلودگی هوا جلوگیری کرده‌اند.

محسن پورسیدآقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در حاشیه جلسه‌ی مقابله با آلودگی هوا در استان تهران بیان کرد در ابتدای مهرماه سال جاری در واحدهای اتوبوسرانی با هر اتوبوسی که فاقد معاینه فنی بود، برخورد شده و از تردد آن‌ها جلوگیری به عمل آمد. همچنین به واسطه بازرسی‌های انجام شده در حدود 5 درصد از اتوبوس‌ها به دلیل مشکل معاینه فنی توقیف شدند. البته تیمی مشترک از پلیس و مرکز معاینه فنی در ترمینال‌ها و محل دپوی اتوبوس‌ها حاضر می‌شوند و به صورت تصادفی معاینه فنی اتوبوس‌ها را بررسی می‌کنند و حتی معاینه فنی اتوبوس‌هایی که از اگزوز آن‌ها دود خارج می‌شود، باطل خواهد شد. همچنین این تیم بازرسی به شرکت های سایپا و ایران خودرو مراجعه کرده‌اند که متاسفانه از ورود آنها جلوگیری شد.

معاینه فنی

پورسیدآقایی در ادامه عنوان کرد با خودروهای حمل پسماند که آلودگی تولید می‌کنند نیز برخورد شده و پرداخت صورت وضعیت حمل زباله این خودروها از ماه آبان تنها در صورت داشتن معاینه فنی پرداخت خواهد شد و اگر خودروهای حمل زبانه فاقد معاینه فنی باشند، صورت وضعیت آنها پرداخت نخواهد شد. البته در مراکزی که محل دپوی حمل نخاله است دوربین‌هایی را برای کنترل خودروهای حمل نخاله قرار داده‌ایم.

این مقام مسئول همچنین بیان کرد بر اساس بازدیدهای انجام شده مشخص شد تعداد زیادی از خاورهای حمل نخاله ساختمانی معاینه فنی نداشته و آن‌هایی که معاینه فنی هم داشتند با تست مجدد، فاقد صلاحیت بوده و رد شدند. شهرداری تهران در تصمیم خود جدی بوده و در تلاش است تا اجازه تخلیه نخاله به خودروهایی که معانیه فنی ندارند را ندهد.

معاینه فنی

عدم همکاری خودروسازان برای مقابله با آلودگی هوا

پورسیدآقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان افزود تیمی مشترک از پلیس و بازرسان معاینه فنی جهت بررسی کارخانه‌های سایپا و ایران خودرو به منظور بررسی فنی خودروها و مقابله با آلودگی هوا اعزام شدند که با عدم همکاری این شرکت‌ها مواجه شدیم و زمانی که برای بازرسی سرویس‌های این کارخانه‌ها مراجعه کردیم، متاسفانه همکاری نداشته و از ورود این تیم ممانعت کردند. البته آلودگی هوا موضوع بسیار مهمی است و همه نهادها در قبال آن مسئول بوده و باید به شکل داوطلبانه در موضوع کاهش آلودگی هوا همکاری کنند.

معاینه فنی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. نکه اعلام کردن ارابه ما یورو ۴ هست !
    میترسن بازرس ها ته ماجرا پی ببرن که یورویی در کار نیست !

  2. همینا هستن که باعث الودگی هوا میشن

  3. ما درستش میکنیم نگران نباشید