کارت حافظه جانبی

استفاده همزمان از کارت حافظه جانبی و دو سیم کارت در گوشی های جدید آنر

کدام یک مهم‌تر است، سیم کارت دوم یا کارت حافظه جانبی ؟ در این مطلب قصد داریم راهکار استفاده‌ی همزمان از دو سیم کارت و حافظه جانبی در گوشی های آنر 7 سی (Honor 7C)، آنر 7 اس (Honor 7S) و آنر 7 ای (Honor 7A) را بررسی کنیم.

اگر شما از اشخاصی هستید که از یک گوشی برای زندگی شخصی و کار استفاده می‌کنید، قطعا با چالش‌های بسیاری روبرو شده‌اید. از عدم تمایل به دادن شماره شخصی در زندگی کاری گرفته تا محروم ماندن از خدمات جذاب یک اپراتور موبایل دیگر تا انتخاب دشوار تخصیص شکاف دوم گوشی به سیم‌کارت دوم یا کارت حافظه جانبی. اما به راستی راهکار مناسب برای تعادل میان تمامی نیازهای ذکر شده چیست؟

با این مقدمه در ادامه یکی از محدودیت‌های موجود بر سر استفاده بهینه این دسته از کاربران از گوشی های هوشمند و همچنین راهکارهای موجود و بهینه را بررسی خواهیم کرد.

محدودیت‌های سنتی و راهکارها

گوشی های تک سیم‌کارت، شرایطی را به وجود آورده‌اند که در قالب آن، کاربران به استفاده از یک سیم‌کارت، هم برای مکالمه با آشنایان و هم در زمینه کاری، محدود خواهند بود. علاوه بر این، با استفاده از یک سیم‌کارت واحد، کاربران انتخاب‌های محدودتری در بهره‌گیری از خدمات متفاوت اپراتورهای همراه و سرویس‌های مختلف آن‌ها خواهند داشت. یک راهکار ساده برای رفع این محدودیت، جابه‌جایی چندین و چندباره سیم‌کارت است تا کاربر بتواند در زمینه‌های مختلف، انتخاب‌های متفاوتی هم داشته باشد. با وجود این، تعویض سیم‌کارت باعث خواهد بهره‌برداری کاربر از خدمات و قابلیت‌های گوشی هوشمند کاهش یافته و شاهد مواردی نظیر اتلاف وقت یا حتی مواردی نظیر از دست رفتن تماس‌ها باشیم.

با آگاهی از محدودیت‌های یاد شده، شرکت‌های سازنده، راهکار تعبیه تعداد بیشتر اسلات‌های مخصوص سیم کارت در گوشی های هوشمند را در دستور کار قرار داده‌اند. این راهکار، ابتدا در قالب مدل‌های محدودتر به بازار عرضه می‌شد، اما با افزایش استفاده کاربران از چند سیم کارت و تمایل به بهره‌گیری از این المان‌ در کنار کارت حافظه جانبی ، طیف وسیع‌تری از گوشی های هوشمند به اسلات‌های ویژه تعبیه دو یا چند سیم کارت و کارت حافظه جانبی مجهز شدند.

راهکار تعبیه اسلات ویژه استفاده از دو سیم کارت، چندان هم بی‌عیب و نقص به مرحله اجرا در نیامد. در قالب این راهکار، دلایلی نظیر محدودیت در طراحی و فضا و یا عدم نیاز اکثر کاربران آن دوره به دو سیم کارت همزمان، طراحان شرکت‌های سازنده را بر آن داشته است تا اسلات ویژه تعبیه سیم کارت دوم را به فضایی مشترک با مکان تعبیه کارت حافظه جانبی تبدیل کنند. به این ترتیب، کاربران مجبور بودند بین گزینه استفاده از کارت حافظه جانبی یا سیم کارت دوم، یکی را انتخاب کنند. این در حالی است که از یک سو افزایش حجم محتویات جذاب برای کاربران نظیر بازی‌های ویدیویی سطح بالا یا محتویات چند رسانه‌ای با کیفیت بالا، در دسترس بودن کارت حافظه جانبی را طلب می‌کند و از سوی دیگر، اکثر کاربران به دلایلی نظیر تفکیک مسائل شخصی و کاری یا افزایش بهره‌وری در زمینه‌های مختلف، نمی‌توانستند قید گزینه استفاده از سیم کارت دوم را هم بزنند.

بهترین راهکارهای فعلی کدامند؟

با توجه به نیازهای روز کاربران و افزایش توانایی مهندسی در طراحی، متخصصان کمپانی‌های نامی نظیر آنر و هواوی دست به کار شدند تا این بار این معضل را به طور کلی از بین ببرند. در قالب این راهکار جدید، سه اسلات مجزا در گوشی های هوشمند ادغام شد. در مطلوب‌ترین راهکار، این سه اسلات، امکان استفاده از دو سیم کارت را در کنار کارت حافظه جانبی فراهم می‌کنند. به این ترتیب، نیازی نیست تا برای استفاده از تمامی قابلیت‌های ارتباطی و ذخیره‌سازی، المانی را فدا کرده یا با صرف وقت و کاهش بهره‌وری، سیم کارت‌ها را به طور پی‌درپی جابه‌جا کنید.

با این وجود محصولات متفاوتی در بازار گوشی های هوشمند پدید آمدند که راهکار مدرن امکان استفاده از چند اسلات مجزا را در اختیار کاربران قرار دادند. اما استفاده از استانداردهای مختلف نه چندان فراگیر سیم کارت نظیر e-SIM یا تعبیه مکان نامناسب برای سیم کارت مثل تعبیه شکاف سیم کارت زیر باتری، باعث شده بعضی از این راهکارها از خواسته‌های واقعی و مطلوب کاربران، فاصله داشته باشند.

استفاده همزمان کارت حافظه جانبی و دو سیم کارت

اما بهترین راهکار فعلی کدام است؟ برای پاسخ به این سوال باید به کشور چین و سازندگانی چون آنر و هواوی مراجعه کرد که با ارائه محصولاتی کارا و اقتصادی نظیر سری‌های A ، C و S آنر مانند آنر 7 ای (Honor 7A)، آنر 7 سی (Honor 7C) و آنر 7 اس (Honor 7S) گوشی‌هایی را عرضه کردند که ضمن بهره‌گیری از فضاهای ذخیره‌سازی گسترده از 32 تا 128 گیگابایت، امکان استفاده از دو سیم کارت را به طور همزمان فراهم کرده و در آن واحد امکان استفاده از کارت حافظه جانبی تا ظرفیت 256 گیگابایت را هم در اسلات سوم در اختیار کاربران قرار می‌دهند. سیم کارت های نانو با امکان استندبای دوگانه (Dual Standby)، در کنار حافظه جانبی میکرو اس دی می‌توانند بهره‌وری کاربر را در موارد مختلف به حداکثر مقدار ممکن رسانده و امکان تفکیک هر چه بهتر به‌کارگیری این المان‌ها را در موارد مختلف از زندگی شخصی گرفته تا فضای کاری فراهم کنند. علاوه بر این، مکان مناسب تعبیه سیم کارت‌ها و کارت حافظه جانبی نیز باعث خواهد شد کاربر به سهولت امکان بهره‌گیری از این المان‌ها را داشته باشد.

آنر 7 ای

بنابراین اگر به دنبال برقراری تعادل بین زندگی شخصی شامل ارتباطات، ذخیره انواع محتویات صوتی و تصویری، نصب و اجرای انواع بازی‌های مدرن با زندگی کاری و حرفه‌ای خود هستید، پیشنهاد ما قطعا استفاده از محصولاتی است که از دو شکاف مجزا برای سیم کارت (البته در مکان مناسب) و یک شکاف جداگانه برای کارت حافظه جانبی، همزمان پشتیبانی می‌کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. خدا قوت.
    سونی z3+ تولید 2015 هست و این قابلیت رو داره!!!!