قیمت گوشی های موبایل

قیمت گوشی های موبایل در بازار ایران تا 20 درصد کاهش یافت

قیمت گوشی های موبایل به دلیل نوسانات ارزی و مشکلاتی که در راه واردات این محصول قرار داشت با افزایش چشمگیری همراه بود، اما به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان موبایل، در روزهای اخیر شاهد کاهش 15 تا 20 درصدی قیمت موبایل بوده‌ایم.

قیمت گوشی های موبایل به دلیل مواردی نظیر نوسانات ارزی و کاهش واردات به صورت شگفت‌آوری افزایش یافت. پس از آن، دولت برای به ثبات رساندن بازار موبایل، اقداماتی از قبیل توزیع ارز نیمایی و حل مشکلات واردکنندگان را در دستور کار خود قرار داده بود. حالا پس از روند نزولی قیمت ارز به ویژه دلار، فعالان بازار از کاهش بیش از 15 درصدی قیمت تلفن های همراه خبر داده‌اند. در ادامه از زبان رئیس اتحادیه فروشندگان موبایل از صحت این خبر مطلع خواهیم شد.

قیمت گوشی های موبایل

قیمت گوشی های موبایل کاهش یافت

ابراهیم درستی، رئیس اتحادیه فروشندگان موبایل در زمینه وضعیت بازار موبایل سخت گفت و عنوان کرد نرخ ارز عامل اصلی در تعیین قیمت‌ گوشی های موبایل محسوب می‌شود و در حال حاضر به دلیل کاهش نرخ ارز، با کاهش 15 الی 25 درصدی قیمت موبایل مواجه بوده‌ایم. البته هنوز گوشی‌های جدید به میزان تقاضای جامعه وارد بازار نشده است و انتظار می‌رود با ورود این کالاها، وضعیت بازار ثابت شود.

تعیین وضعیت 720 هزار گوشی تعلیق شده

ابراهیم درستی در ادامه اظهار کرد بر اساس خبر‌هایی که به دست ما رسیده مقرر شد در هفته جاری وضعیت 720 هزار گوشی تعلیق شده مشخص شود و پس از قیمت‌گذاری به بازار عرضه گردد. البته این گوشی های موبایل با ارز 4200 تومانی وارد کشور شده‌اند و تصمیم بر این است در کمیته مشترکی از وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بر اساس ارز نیمایی قیمت‌گذاری شوند.

قیمت گوشی های موبایل

آزادسازی واردات گوشی های موبایل

رئیس اتحادیه فروشندگان موبایل در ادامه عنوان کرد که آزادسازی واردات گوشی به مدت 20 روز شروع شده و بر اساس برآوردهای انجام شده انتظار می‌رود با عرضه گوشی‌های جدید به بازار و همچنین آزادسازی گوشی های توقیف شده، وضعیت بازار تلفن همراه از هفته آتی به ثبات نسبی برسد.

دیدگاه فعالان حوزه تلفن همراه

دیدگاه فعالان حوزه تلفن همراه نیز کاهش قیمت گوشی های موبایل را نشان می‌دهد. کارشناسان و فعالان بازار می‌گویند قیمت انواع مختلف گوشی و لوازم جانبی آن بیش از 15 درصد افت قیمت داشته است. البته در هفته‌های اخیر شاهد کاهش تزریق محصولات وارداتی به بازار بوده‌ایم که دلیل آن احتکارهایی بود که برخی از دلالان بازار انجام داد‌ه‌اند. در حال حاضر به دلیل رفع موانع واردکنندگان، گوشی‌های زیادی به بازار تزریق شده که انتظار داریم در هقته‌های آتی همچنان شاهد کاهش قیمت باشیم و قدرت خرید مردم نیز افزایش یابد.

فعالان بازار موبایل همچنین عنوان می‌کنند در ماه‌های اخیر قیمت انواع تجهیزات دیجیتالی بسیار زیاد بوده و مردم در تهیه محصول جدید با مشکل جدی مواجه شده‌اند. بدون شک در این بازه زمانی فروشندگان نیز بیش از پیش ضرر کرده‌اند. همچنین به دلیل کاهش تقاضا در بازار، میزان واردات نیز روند نزولی به خود گرفته است که امیدواریم این موضوع با کاهش بیشتر نرخ ارز برطرف گردد.

قیمت گوشی های موبایل