معاینه فنی

خودروهای بدون معاینه فنی جریمه سنگینی خواهند شد

بر اساس طرح سراسری کاهش آلودگی هوا، از این پس خودروهای بدون معاینه فنی در تهران در هر ساعت از شبانه‌روز با جریمه سنگینی مواجه خواهند بود. در ادامه از زبان مشاور معاون شهرداری از جزئیات این طرح و مبلغ این جریمه مطلع خواهیم شد.

با توجه به شروع فصل سرما و جهت رویارویی با پدیده وارونگی و مقابله با آلودگی هوا، طرح سراسری کاهش برای برخورد با خودروهای فاقد مجوز لازم جهت تردد در شهر تهران از روز سه شنبه اول آبان 97 اجرایی می‌شود. در این طرح که در سراسر پایتخت برگزار شده است، خودروهای بدون معاینه فنی در هر ساعت از شبانه‌روز 50 هزارتومان جریمه خواهند شد. البته این جریمه توسط دوربین‌های نیروی انتظامی نیز انجام می‌شود.

معاینه فنی

شرایط تردد خودروهای فاقد معاینه فنی

علی پیرحسین لو، مشاور معاون شهردار تهران در خصوص وضعیت خودروهای نو اظهار کرد علاوه بر اینکه خودروهای دارای معاینه فنی معتبر قادر به تردد در سطح شهر هستند، بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی خودروهایی که 4 سال یا کمتر از تاریخ ساختشان گذشته باشد نیز می‌توانند در شهر تردد کنند و به دریافت معاینه فنی نیازی نخواهند داشت. البته ما بر این باوریم که چنین قانونی صحیح نیست، چرا که در حدود یک سوم خودروهای تازه تولید شده، زمانی که به مراکز معاینه فنی مراجعه می‌کنند با تست‌های انجام شده مردود می‌شوند که این موضوع نشان‌دهنده ضعف این خودروها است.

طرح سراسری کاهش (کنترل آلودگی هوای شهر) شامل تمامی خودروها و وسایل نقلیه شهر تهران می‌شود و در صورتی که هر وسیله نقلیه‌ای نظیر اتوبوس، کامیون، خودروهای شخصی، نظامی و دولتی بدون معاینه فنی در سطح شهر تردد کنند، با مبلغ 50 هزار تومان جریمه خواهند شد.

معاینه فنی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. دقیقا منظورشون از این کارو نمیدونم

  2. جریمه واسه این مردم /؟؟؟
    اینا اگه داشتم ماشین درست مینداختن زیر پاشون

  3. فقط بلدن یجوری بدزدن بره

  4. کار خیلی خوبی کردنکاشکی واسه هر چی ی قانون درست و حسابی وجود داشت

  5. باز کفگیرشون خورده ته دیگ

  6. معاینه فنی گرون درمیاد به خصوص برا دوگانه سوز ! چرا این قسمتو در نظر نمیگیرن ؟ فقط به فکر خالی کردن جیب مردم بدبختن ! گرونهههههههه گروووووون

  7. چ عجب بعد مدت ها یه کاری کردن