مایکروسافت صاحب سرویس گیت هاب شد

مایکروسافت رسما صاحب سرویس گیت هاب (GitHub) شد

مایکروسافت سرانجام صاحب سرویس گیت هاب (GitHub) شد. گیت هاب یک سرویس میزبانی وب برای پروژه‌های توسعه دهندگان زبان‌های مختلف برنامه نویسی است.

در ماه ژوئن، مایکروسافت خبر از علاقه‌مندی خود به خرید سرویس گیت هاب داد. این شرکت بزرگ فناوری عنوان کرده بود که برای اضافه کردن سرویس GitHub به شرکت‌های تحت امر خود،‌ قصد دارد مبلغ هنگفت 7.5 میلیارد دلاری را بپردازد. امروز این معامله سرانجام تکمیل شد و مایکروسافت حالا صاحب بزرگترین سرویس میزبانی وب پروژه‌ها در جهان شده است.

دوشنبه 29 اکتبر (7 آبان ماه) نت فریدمن،‌ به سمت ریاست اجرایی جدید گیت هاب درخواهد آمد. فریدمن یک پست را در وبلاگ Github منتشر کرده و خبر از مالکیت این سرویس توسط مایکروسافت داده است. وی همچنین توضیح داده که این انتقال مالکیت، تغییری در رویکرد این سرویس ایجاد نمی‌کند و همچنان مشابه پیش از خریداری شدن توسط مایکروسافت به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

نت فریدمن مدیرعامل جدید سرویس گیت هاب

نت فریدمن مدیرعامل جدید سرویس گیت هاب

در این پست وبلاگی فریدمن به محقق شدن وعده‌ای که مایکروسافت در ماه ژوئن گذشته داده بود اشاره کرده است. به گفته‌ی وی سرویس گیت هاب همچنان به عنوان یک نهاد مستقل متمرکز بر ارزش‌های توسعه دهندگان به فعالیت خود ادامه خواهد داد. او همچنین در ادامه عنوان کرده که گیت هاب همیشه از توسعه دهندگان در انتخاب هر زبان، مجوز، ابزار، پلتفرم یا فضای ابری حمایت خواهد کرد.

فلسفه سرویس گیت هاب تغییر نمی‌کند

به گفته‌ی فریدمن،‌ این سرویس همچنان فلسفه محصولی خودش را دنبال می‌کند،‌ پس تمرکز بر ساخت ابزارهایی که برای توسعه دهندگان سودمند است همچنان ادامه خواهد داشت. فریدمن ادعا می‌کند که ریاست او می‌تواند گیت هاب را برای توسعه دهندگان بهتر از قبل کند. گیت هاب تحت امر مایکروسافت به دنبال حفظ جایگاه خود به عنوان فضایی برای ایجاد جوامع مختلف توسط توسعه دهندگان است، اما به گسترش دسترسی خود در سراسر جهان و افزایش امنیت و عملکرد خود نیز ادامه می‌دهد.

اگر شما یک برنامه نویس هستید و به طور معمول از سرویس گیت هاب استفاده می‌کنید، قطعا طی هفته‌ها و ماه‌های آینده این سرویس برای شما جذاب‌تر خواهد شد. وقتی شرکت بزرگی همچون مایکروسافت این سرویس را به مالکیت خود در می‌آورد، به نوعی دیگر استرس و اضطرابی برای کاربران آن باقی نخواهد ماند و از آینده‌ی آن اطمینان حاصل می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. یه روزی میرسه سهام گوشی های GLX ایرانو هم میخرن خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

  2. روز به روز به تعداد شیطان پرستا اضافه میشه مواظب باشید روحتونو نفروشید به ابلیس

  3. اصلن نمیدونم چی هست

  4. الان اپل و ماکرو سافت و سامسونگ و هواوی سهارم هرچی شرکته پارو کردن