خودرو سایپا کوییک

به این 5 دلیل خودرو سایپا کوییک نخرید

خودرو کوییک به عنوان محصول جدید گروه خودروسازی سایپا شناخته می‌شود. این خودرو با امکانات نسبتا خوبی به بازار معرفی شده، اما مشتریان از کیفیت ساخت و قیمت آن ناراضی هستند. در ادامه به بررسی معایب خودرو سایپا کوییک می‌پردازیم.

خودرو سایپا کوییک به عنوان فیس لیفت ساینا شناخته می‌شود که 6 سال پس از تیبا ساخته شده است. این خودرو در سال 95 توسط شرکت سایپا رونمایی شد و نهایتا در سال 97 به بازار عرضه شد. محصول جدید سایپا با داشتن امکاناتی نظیر طراحی شبه شاسی بلند، گیربکس اتوماتیک CVT کوییک، قیمت مناسب و همچنین امکانات و تجهیزات جدید روانه بازار خودرو شد، اما کارشناسان پس از بررسی دقیق این خودرو، نقاط ضعف زیادی را شناسایی کرده‌اند که در ادامه به بررسی معایب خودرو سایپا کوییک می‌پردازیم.

خودرو سایپا کوییک

بررسی معایب خودرو سایپا کوییک

1. ‌ساختار قدیمی

مشخصات ظاهری:

در همین ابتدا باید عنوان کرد خودرو سایپا کوییک از لحاظ ساختار بسیار ضعیف کار کرده و بر اساس زیرساختی شبیه به خودرو کیا پراید و کیا ریوی قدیمی بنا شده است. از طرفی شرکت سایپا با بزرگ‌تر کردن بدنه و تقویت شاسی خودرو با ورق‌های بیشتر، قصد پوشش چنین ضعف‌هایی را داشت، اما همچنان این خودرو روی یک پلتفرم قدیمی و غیر قابل دفاع طراحی شده که با استاندارد جهانی بسیار فاصله دارد. در واقع سایپا کوییک، یک فیس لیفت از هاچ بک ساینا بوده و با استفاده از پلاستیک‌های ضربه‌گیر در اطراف بدنه و ارتفاع بیشتر، به یک خودروی جدید تبدیل شده است.

خودرو سایپا کوییک

مشخصات فنی:

با اینکه از سایپا کوییک به عنوان یک خودرو شبه شاسی بلند یاد می‌شود، اما از آن انتظار عبور راحت از سربالایی‌ها را نداشته باشید، زیرا این خودرو به یک موتور پراید اصلاح شده 1.5 لیتری دو سوپاپه مجهز است که تنها قادر به تولید قدرت 87 اسب بخار خواهد بود. البته برای رسیدن به چنین قدرتی باید دور موتور به 5300 برسد.

خودرو سایپا کوییک

2. ایمنی نامشخص

ایمنی خودرو به عنوان یک موضوع بسیار مهم در جهان شناخته می‌شود و لازم است هر خودرویی قبل از عرضه به بازار، تمامی مراحل تست و ایمنی را گذارنده باشد و با یک گواهینامه معتبر ارائه شود، اما این روز‌ها مساله ایمنی به یک شعار تبلیغاتی برای فروش مبدل شده است. در خصوص خودرو سایپا کوییک نیز تا الان گواهینامه معتبری ارائه نشده و انتظار می‌رود ایمنی این خودرو، در سطح محصولاتی نظیر پراید، تیبا و ساینا باشد. سایپا کوییک به دو ایربگ در جلو و یک سیستم کمکی ترمز BAS مجهز است. اما آیا این خودرو به گونه طراحی شده که ساختار ستون‌ها برای جلوگیری از دفرمگی سقف آمادگی داشته باشد و در تصادف‌های شدید از ورود موتور به داخل کابین جلوگیری کند؟

خودرو سایپا کوییک

3. طراحی قدیمی و منسوخ شده

طراحی بیرونی خودرو:

امروزه خودروهای جدید با طراحی مدرنی ساخته می‌شوند و نسبت به گذشته با الگوها و متدهای طراحی پیشرفته‌ای همراه بوده‌اند، اما این قضیه برای خودرو سایپا کوییک متفاوت بوده و این خودرو از زبان طراحی منسوخ شده‌ی دو دهه پیش بهره‌ می‌برد. البته در طراحی این خودرو سعی شده از متد‌های روز دنیا استفاده شود، اما تنها در بخشی‌هایی نظیر چراغ‌های عقب شاهد طراحی جدیدی هستیم. به طور کلی ظاهر محصول جدید سایپا با ایرادهایی مانند عدم تناسب، شلوغی و سردرگمی خطوط، نداشتن توازن و طراحی قدیمی همراه است.

خودرو سایپا کوییک

طراحی داخلی خودرو:

طراح این خودرو برای بخش کابین نیز نوآوری خاصی در نظر نگرفته و مواردی نظیر شکل دریچه‌های تهویه و نمایشگر بزرگ سیستم اطلاعات و سرگرمی به وضوح این ادعا را ثابت می‌کند. گویا طراح از مدل‌های مختلف نظیر ساینا، پژو 207i و غیره الگوبرداری کرده که ضعف آن در کپی‌برداری، موجب طراحی ضعیف آن شده است.

خودرو سایپا کوییک

4. کیفیت پایین متریال

در بخش کابین خودرو سایپا کوییک از مواد اولیه کیفیت پایین استفاده شده و با نگاهی جزئی‌تر، با مونتاژ بد و فاصله زیاد بین اجزای بدنه مواجه خواهیم بود که همگی نشان‌دهنده کیفیت پایین سایپا کوییک است. شرکت سایپا سعی داشته در تولید این خودرو از مواد اولیه مرغوب استفاده کند، اما نتیجه کار دور از انتظار است. از طرفی این‌طور به نظر می‌رسد که خودرو سایپا کوییک تنها یک خودروی الگوبرداری شده از ساینا هاچ بک است و مشتریان از کیفیت آن راضی نخواهند بود.

خودرو سایپا کوییک

5. قیمت بسیار بالا

با تمام انتقادهای وارد شده، قیمت خودرو سایپا کوییک نسبت به امکاناتی که فراهم می‌کند بسیار زیاد است. هر چند ممکن است به دلیل داشتن امکاناتی نظیر صندلی‌های برقی، استارت دکمه‌ای، دوربین و سنسور عقب و نمایشگر 7 اینچی لمسی نگاه مشتریان زیادی را به خود جلب کند، اما این خودرو با امکانات متعددی که ارائه می‌کند، یک خودروی لوکس محسوب نمی‌شود.

سایپا کوییک در سه تریم پایه، فول و پلاس به بازار ایران عرضه می‌شود. مدل کوییک با گیربکس دستی به عنوان ارزان‌ترین نسخه بوده و با قیمتی در حدود 32 میلیون و 900 هزار تومان به فروش می‌رسد. مدل فول خودرو کوییک به گیربکس اتوماتیک مجهز بوده و قیمتی در حدود 39 میلیون و 800 هزار تومان خواهد داشت. نسخه پلاس این خودرو هم با آپشن‌های بیشتری مانند مانیتور 7 اینچی، با قیمت حدود 42 میلیون تومان عرضه می‌شود. نکته: این قیمت‌ها قبل از افزایش نرخ ارز بوده و به تیرماه 97 مربوط می‌شود و باید دید پس از اعلام قیمت‌های جدید توسط خودروسازان، چه تغییری در قیمت سایپا کوییک ایجاد می‌شود؟

خودرو سایپا کوییک