جریمه اپل و سامسونگ

جریمه اپل و سامسونگ در ایتالیا به خاطر کند کردن عمدی گوشی های قدیمی

سازمان نظارت بر بازار و رقابت ایتالیا، شرکت‌های اپل و سامسونگ را به دلیل نقض حقوق مشتریان و کند کردن عمدی گوشی های قدیمی، جریمه کرد. در ادامه به بررسی جزئیات موضوع جریمه اپل و سامسونگ از سوی ایتالیایی‌ها می‌پردازیم.

در ماه ژانویه، ایتالیایی‌ها تحقیقاتی را در مورد شرکت‌های اپل و سامسونگ انجام دادند تا مشخص شود آیا این کمپانی‌های بزرگ عمدا از به‌روزرسانی‌های نرم افزاری برای کاهش سرعت گوشی های هوشمند مشتریان استفاده می‌کنند یا خیر؟ اکنون سازمان غیر دولتی نظارت بر بازار و رقابت در ایتالیا (AGCM) بیانیه‌ای صادر کرده و در آن از جریمه اپل و سامسونگ به دلیل نقض حقوق مشتریان خبر داده است.

علت جریمه اپل ؛ دردسرهای آیفون قدیمی

بر اساس اعلام AGCM، شرکت اپل به دلیل مشکلاتی که برای کاربران مدل‌های مختلف گوشی آیفون 6 در هنگام نصب سیستم عامل آی او اس 10 اتفاق افتاد، مبلغ 5 میلیون یورو (5.7 میلیون دلار) جریمه شد. پیش از این در خبرها داشتیم که نسخه جدید iOS نیاز به انرژی بیشتری دارد و در صورت نصب این نسخه بر روی مدل‌های قدیمی‌تر اپل، گوشی به طور غیر منتظره خاموش می‌شود. شرکت اپل تصمیم گرفت این مشکل را با تعویض رایگان باتری گوشی های آیفون 6 حل کند، اما این اقدام نیز چندان فایده‌ای نداشت و به همین دلیل به‌روزرسانی آی او اس 10.2.1 برای حل مشکل خاموش شدن ناگهانی گوشی های قدیمی‌تر آیفون عرضه شد. این آپدیت بدون آن که به مشتریان اطلاع بدهد، عملکرد پردازنده گوشی (CPU) را کاهش می‌داد و در نتیجه، گوشی به طور قابل ملاحظه‌ای کند می‌شد.

جریمه اپل

جریمه اپل به همین‌جا ختم نشد و این کمپانی 5 میلیون یوروی دیگر هم به خاطر ندادن اطلاعات کافی به مشتریان در مورد باتری‌های گوشی‌هایشان از جمله طول عمر باتری، نحوه نگهداری و چگونگی جایگزینی آن‌ها جریمه شده است.

سامسونگ هم نقره‌داغ شد

علاوه بر جریمه اپل ، سامسونگ هم از سوی AGCM در ایتالیا، 5 میلیون یورو (5.7 میلیون دلار) جریمه شد. این سازمان می‌گوید زمانی که سامسونگ آپدیت اندروید 6.0.1 مارشمالو را برای گلکسی نوت 7 عرضه کرد، کسانی که این به‌روزرسانی را روی گلکسی نوت 4 نصب کردند با کاهش عملکرد و کند شدن گوشی مواجه شدند. به این ترتیب بسیاری از کاربران مجبور شدند هزینه‌های زیادی را برای تعمیر گوشی بپردازند.

اگرچه مشکل سیستم عامل اندروید مارشمالو در سامسونگ گلکسی نوت 4 به اندازه مشکل اپل خبرساز نشد، اما انجمن‌های زیادی وجود دارد که مردم در آن‌ها از مشکلات گوشی خود مانند تخلیه سریع باتری و قطع اتصال دیتا شکایت کرده و از آن ‌با عنوان «نابودی نوت 4 با آپدیت 6.0.1» یاد کرده‌اند.

جریمه اپل

سازمان نظارت بر بازار و رقابت در ایتالیا در این مورد می‌گوید سامسونگ به هیچ وجه به مردم نگفته که ممکن است این مشکلات به وجود بیاید و حتی مشخص نیست آیا بروز این مشکلات از سوی سامسونگ به صورت عمدی بوده یا غیر عمدی؟ در هر صورت دولت ایتالیا اعتقاد دارد مشکل اینجاست که سامسونگ هیچ اطلاعات و هشداری به مشتریان خود نداده است.

در این گزارش آمده، هر دو شرکت سامسونگ و اپل تصمیم گرفته‌اند مشتریان خود را مجبور کنند تا آپدیت‌های جدید نرم افزاری و Firmware را بر روی گوشی های قدیمی خود نصب کنند که این موضوع باعث بروز اختلالات جدی و کاهش قابل توجه سرعت و عملکرد در گوشی می‌شود. گفته شده هدف این شرکت‌ها از انجام این کار،‌ مجبور کردن دارندگان گوشی‌های قدیمی به خرید مدل‌های جدید بوده است. کمپانی اپل در سال گذشته با انتشار نامه‌ای خطاب به مشتریان خود، به خاطر سوءتفاهمی که بابت کند شدن آیفون های قدیمی به وجود آمد، عذرخواهی کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. جدا ازینکه هر دو برند فقط جیب مردمو خالی میکنن باید دست اونایی که مچ این دو آشغال رو گرفتن، گرفت و بوسید…!!!

  2. فقط توی ایتالیا؟؟؟

  3. عجب بی ناموسین این اپلو سامی
    پس معلوم شد هدفشون چاپیدن جیب مردمه نه خدمت به مردم

  4. عجب بی ناموسین این اپلو سامی
    پس معلوم هدفشون چاپیدن جیب مردمه نه خدمت به مردم

  5. عجب بی ناموسین این اپلو سامی
    پس معلوم هدفشون چاپیدن جیب مردمه نه هدمت به مردم

  6. اونا همه چی شون با قوانینه همراهه

  7. ایی بیاین ببینم کی بود میگفت هواوی بدهه
    تحویل بگیرید