وان پلاس 6 تی

گوشی وان پلاس 6 تی به صورت رسمی رونمایی شد

وان پلاس 6 تی (OnePlus 6T) به صورت رسمی رونمایی شد. در ادامه به بررسی ویژگی‌ها، قابلیت‌ها و مشخصات فنی وان پلاس 6T به عنوان دومین و آخرین گوشی سال 2018 وان پلاس خواهیم پرداخت.

وان پلاس 6 تی حدود شش ماه بعد از معرفی اولین گوشی این شرکت در سال جاری رونمایی شد. نزدیک به نیمی از بهبودهای وان پلاس 6 تی نسبت به وان پلاس 6 مربوط به بخش سخت افزار بوده و نیمی دیگر نرم افزاری هستند.

اصلی‌ترین تغییر ظاهری وان پلاس 6 تی که شدیدا زیبایی آن را افزایش داده، استفاده از یک ناچ بسیار کوچک در بالاترین بخش نمایشگر است. آن را باید با بریدگی عریض بالای صفحه نمایش وان پلاس 6 مقایسه کرد که به عقیده بسیاری، زیبایی ظاهری گوشی را کاهش می‌دهد. استفاده از باتری بزرگتر، وجود اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر، افزایش کیفیت دوربین و بالا بردن عملکرد پردازشی دستگاه، از دیگر بهبودهای سخت افزاری دومین گوشی وان پلاس در سال 2018 به شمار می‌روند.

وان پلاس 6 تی

حذف درگاه جک صوتی از وان پلاس 6 تی

حذف جک صوتی 3.5 میلی‌متری از وان پلاس 6 تی یک حرکت رو به عقب محسوب می‌شود، اما شرکت با قرار دادن آداپتور یو اس بی C به جک صوتی به صورت رایگان درون جعبه وان پلاس 6 تی، تلاش کرده کمی از عصبانیت کاربران کم کند! این گوشی‌ساز چینی همچنین تعدادی هدفون یو اس بی C ارزان قیمت با قیمت 20 دلار عرضه کرده است.

وان پلاس 6 تی

کاهش حاشیه‌های بالا و پایین نمایشگر در وان پلاس 6 تی نسبت به مدل قبلی به خوبی واضح است. در مدل جدید اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر به کار رفته و نیمی از آن را پوشش می‌دهد. ناحیه‌ای که انگشت شست حین گرفتن گوشی با یک دست بر روی آن قرار می‌گیرد محلی است که می‌توانید با لمس قسمتی از آن، قفل گوشی را باز کنید. به محض این که گوشی را در دست بگیرید، آیکونی به منظور قرار دادن انگشت بر روی آن برای باز کردن قفل، روی صفحه نمایش نشان داده خواهد شد.

وان پلاس 6 تی

ابعاد نمایشگر وان پلاس 6 تی 6.4 اینچ بوده و نسبت به صفحه نمایش 6.28 اینچی مدل قبل تفاوت چندانی ندارد. اما ظرفیت باتری آن با دوازده درصد افزایش نسبت به وان پلاس 6 به 3700 میلی‌آمپر ساعت رسیده است. این دو تغییر سبب شده وان پلاس 6 تی در مقایسه با وان پلاس 6 کمی بلند قامت‌تر، ضخمیم‌تر و 3 گرم سنگین‌تر باشد.

دوربین وان پلاس 6 تی

دوربین وان پلاس 6 تی از نظر سخت افزاری تفاوتی با اولین گوشی شرکت در سال جاری نداشته و فقط نرم افزار آن دستخوش تغییر قرار گرفته است. در پنل پشتی یک ماژول دوربین دوگانه متشکل از سنسور اصلی رنگی 16 مگاپیکسلی و سنسور تله فوتو 20 مگاپیکسلی دیده می‌شود. گشودگی دریچه دیافراگم هر دو f/1.7 بوده و فقط در سنسور رنگی، قابلیت تثبیت‌کنندگی نوری تصویر وجود دارد. رزولوشن و گشودگی دریچه دیافراگم دوربین سلفی به ترتیب 16 مگاپیکسل و f/2.0 است.

وان پلاس 6 تی

نرم افزار دوربین وان پلاس 6 تی به منظور ثبت تصاویر اچ دی آر بهتر توسعه یافته و درونش یک ویژگی جدید با نام Nightscape وجود دارد. این ویژگی شبیه به حالت Huawei’s Night هواوی و Night Sight گوگل بوده و به لطف آن، در تاریکی شب، تصاویری روشن‌تر با نویز کمتر ثبت می‌شوند.

وان پلاس 6 تی

در وان پلاس 6 تی همچنان از تراشه اسنپدراگون 845 استفاده شده و دو نسخه با حافظه رم 6 گیگابایت و 8 گیگابایت وجود دارد، اما شرکت با دست‌کاری رابط کاربری OxygenOS و اضافه کردن یک حالت گیمینگ جدید به همراه ویژگی تازه وارد Smart Boost، سبب افزایش عملکرد دستگاه شده است. در حالت گیمینگ جدید وان پلاس 6 تی روشنایی نمایشگر در زمان اجرای بازی قفل شده و کنترل بیشتری بر روی دیگر نرم افزارها به منظور استفاده از منابع گوشی وجود خواهد داشت. به ادعای شرکت ویژگی Smart Boost سرعت اجرای اپلیکیشن‌ها را به وسیله نگه داشتن قسمتی از آن‌ها درون حافظه رم افزایش می‌دهد. در حال حاضر، این ویژگی فقط برای برخی بازی‌ها کاربرد دارد. گفتی است رابط OxygenOS توسعه یافته برای وان پلاس 6 تی مبتنی بر اندروید 9 پای است.

وان پلاس 6 تی

وان پلاس 6 تی همانند دیگر محصولات وان پلاس از تکنولوژی شارژ سریع اختصاصی این شرکت یعنی Dash Charge پشتیبانی کرده و قادر است باتری را با توان خروجی 20 وات شارژ کند. به لطف این توان می‌توان با نیم ساعت اتصال گوشی به شارژر اصلی درون جعبه، آن را برای یک روز استفاده مداوم سر پا نگه داشت.

وان پلاس 6 تی در سه نسخه متفاوت به فروش خواهد رسید. نسخه پایه دارای 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت ظرفیت داخلی است. دو نسخه دیگر 8 گیگابایت رم داشته و فضای ذخیره‌سازی داخلی‌شان به ترتیب 128 گیگابایت و 256 گیگابایت است. این نسخه‌ها به ترتیب 550 دلار، 580 دلار و 630 دلار قیمت دارند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. همین ک تونسته رو دست سامسونگ بلند شه خودش کلی حرفه

  2. قیمتش نسبت به چیزی که اراعه میده زیاده صد دلار من ترجیح میدم با این قیمت گوشیه میت 20 لایت یا p20 رو بخرم

  3. از این برند های چینی چ انتظاری دارید

  4. یکیش قطره ایه یکیش عادی؟؟؟

  5. دوربین قوی داره