مک بوک ایر 2018 (Macbook Air 2018)

مک بوک ایر 2018 (Macbook Air 2018) اپل معرفی شد

مک بوک ایر 2018 (Macbook Air 2018) اپل معرفی شد. نسل جدید لپ تاپ مک بوک ایر اپل به سخت افزار مدرن و طراحی جدید تجهیز شده است. در ادامه با مشخصات فنی ، قابلیت ها و قیمت آن بیشتر آشنا شوید.

بر کسی پوشیده نیست که مک بوک ایر اپل دیگر بیش از حد تاریخ گذشته شده بود. این شرکت سرانجام امروز مقرون به صرفه‌ترین لپ تاپ خودش را همراه با مشخصات به مراتب مدرن‌تر معرفی کرد. نام این محصول مک بوک ایر 2018 است.

مشخصات فنی و قابلیت‌ها

اول از همه اینکه مک بوک ایر 2018 اپل به یک نمایشگر رتینا مجهز شده است. قاب آلومینیومی دور صفحه حالا کوچک شده است، اما نمایشگر همچنان 13.3 اینچی باقی مانده است. وضوح این نمایشگر نیز به 2880 در 1800 پیکسل افزایش پیدا کرده که به مراتب بهتر از نسل گذشته است. در سمت دیگر اپل از دو درگاه USB نوع C بر روی لپ تاپ جدید خود استفاده کرده و خبری از اسلات کارت میکرو اس دی نیست! با این حال این دو درگاه با پشتیبانی از تاندربولت 3 می‌توانند سرعت بالای انتقال اطلاعات را فراهم کنند.

مک بوک ایر 2018 (Macbook Air 2018)

این لپ تاپ مجهز به یک تاچ آیدی نیز شده است که یکی از قابلیت‌های مهم مک بوک های سال‌های اخیر اپل است؛ گرچه خبری از تاچ بار مک بوک پرو در این مدل مقرون به صرفه نیست. سنسور تاچ آی دی مک بوک ایر 2018 اپل از یک تراشه جدید T2 بهره می‌برد که می‌تواند استفاده از قابلیت “Hey, Siri” برای صدا زدن لپ تاپ در شرایط دور بودن از آن را به ارمغان بیاورد.

و همانطور که احتمالا حدس می‌زدید، کیبورد جدید آن از همان مکانیزم پروانه‌ای که در مدل‌های چند سال اخیر مک بوک پرو دیده بودیم بهره می‌برد. این کیبوردی است که اپل در مک بوک پرو 2018 خود نیز از آن استفاده کرده بود.

از نظر مشخصات داخلی، در اینجا یک پردازنده نسل هشتمی Core i5‌ اینتل قرار دارد که تا حداکثر 1.5 ترابایت حافظه داخلی و 16 گیگابایت رم نیز آن را همراهی می‌کنند. ظرفیت باتری نیز مطابق نسل گذشته خوب است: اپل ادعا می‌کند شما می‌توانید با هر بار شارژ کامل این لپ تاپ به صورت مستمر 12 ساعت کار کرده یا 13 ساعت از طریق آیتونز به تماشای فیلم بپردازید. ما باید آن را بررسی کنیم، زیرا اپل در مورد بهینه سازی کامپیوترهای مک خود کمی خوشبین است.

مک بوک ایر 2018 (Macbook Air 2018)

همراه با حاشیه‌های کمتر، اندازه کلی دیوایس 17 درصد کاهش پیدا کرده و وزن آن به 1.24 کیلوگرم رسیده که حدود 100 گرم کمتر از قبل شده است. اپل همچنین از یک فلز آلیاژ جدید برای بدنه‌ی این دیوایس استفاده کرده است؛ به گفته‌ی این شرکت، مک بوک ایر 2018 از آلومینیوم 100 درصد بازیافتی تولید شده است. رنگبندی آن نیز مطابق دیگر محصولات اخیر اپل خاکستری، نقره‌ای و طلایی است.

قیمت

متاسفانه این بهبود بخش‌های مختلف باعث افزایش قیمت مک بوک ایر جدید نسبت به نسل‌های پیشینش نیز شده است. قیمت پایه این دیوایس مجهز به پردازنده Core i5، رم 8 گیگابایت و حافظه 128 گیگابایتی 1199 دلار خواهد بود. پیش فروش آن از امروز آغاز شده و عرضه آن نیز در 7 نوامبر (16 آبان ماه) انجام می‌شود.

مک بوک ایر 2018 (Macbook Air 2018)

این نسل جدید پس از مدت زمان طولانی معرفی شده است. مک بوک ایر برای نخستین بار در سال 2008 عرضه شد و در آن زمان از درایوهای اپتیکال بهره می‌برد. طراحی باریک و سبک آن انفلابی بود و در حالی که برخی مشخصات پایین رده و قیمت بالای آن را به سخره می‌گرفتند، اما خیلی زود به یک محصول محبوب تبدیل شد. اپل تا سال 2015 هر سال یک نسخه‌ی جدید از مک بوک ایر را عرضه می‌کرد. اما از آن سال به بعد این لپ تاپ تنها در ژوئن 2017 یک به‌روزرسانی کوچک را دریافت کرد که تغییرات به معنای واقعی اندک بود. اما حالا این تغییرات بسیار مثبت است و شما می‌توانید با افتخار مک بوک ایر جدیدتان را با خود به کافی شاپ یا هرجایی که به آن نیازمندید ببرید.

ویدیو معرفی مک بوک ایر 2018

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. به نظر من که خیلی خوبه

  2. با این حال بازم نمایشگرش کوچزکه میتونست یکم بزرگترش کنه