ای ام دی رادئون پرو وگا

مک بوک پروهای جدید با کارت‌های گرافیک قدرتمند ای ام دی رادئون پرو وگا عرضه می‌شوند

کارت‌‌های گرافیک ای ام دی رادئون پرو وگا (AMD Radeon Pro Vega) در جدیدترین نسخه‌های مک بوک پرو اپل که از ماه آینده به بازار عرضه خواهند شد، به کار می‌روند. این چیپست‌ها توان پردازش گرافیکی لپ تاپ اپل را تا 60 درصد افزایش خواهند داد.

اگرچه در جریان رویداد اخیر اپل درباره رونمایی محصولات جدیدش، بیشتر تمرکز بر روی مک بوک ایر جدید قرار داشت، اما این شرکت، آپدیت مهمی را نیز برای محصولات سری مک بوک پرو عرضه کرد. از ماه آینده، قرار است برخی نسخه‌های مک بوک پرو اپل مجهز به کارت‌های گرافیک ای ام دی Radeon Pro Vega به بازار عرضه شوند.

اپل مدعی است استفاده از کارت‌های گرافیک ای ام دی رادئون پرو وگا در لپ تاپ‌های سری مک بوک پرو، که برای نخستین مرتبه اتفاق می‌افتد، نزدیک به 60 درصد بهبود پردازش را در این دستگاه‌ها در مقایسه با مدل‌های دارای کارت گرافیک Radeon Pro 560X به ارمغان خواهد آورد. پیش از این، رادئون پرو 560 ایکس بهترین کارت گرافیکی بود که درون یک مک بوک پرو قادر به استفاده از آن بودیم. بهبود پردازش در مدل‌های آتی در همه زمینه‌ها اعم از رندرینگ‌های سنگین، طراحی سه بعدی و ویرایش ویدیو خواهد بود.

مک بوک پرو

توان بالای ای ام دی رادئون پرو وگا

کارت‌های گرافیک ای ام دی رادئون پرو وگا سال گذشته مخصوص سیستم‌های کامپیوتری دسکتاپ عرضه شده و اکنون یکی از نکات مثبت اپل آی مک به شمار می‌روند. اما این نخستین مرتبه‌ای است که می‌توانیم یک ای ام دی رادئون پرو وگا را در یک لپ تاپ مشاهده کنیم. بر اساس گفته‌های سازنده چیپ، ای ام دی رادئون پرو وگا 20 و ای ام دی رادئون پرو وگا 16 با مشکل افزایش دما رو به رو نشده و مصرف برق پایینی نیز دارند، به همین دلیل استفاده از آن‌ها سبب تحلیل رفتن سریع شارژ باتری دستگاه نخواهد شد. دلیل تاکید شرکت بر روی این موضوع، معروف بودن کارت‌های گرافیک مخصوص دسکتاپ این سری به بلعیدن انرژی الکتریکی است!

اگر دوست ندارید یک مک بوک پرو مجهز به کارت گرافیک سری رادئون پرو وگا خریداری کنید، می‌توانید با خرید یک محفظه کارت گرافیک مخصوص، یک جی پی یو مخصوص دسکتاپ خارجی را به لپ تاپ متصل کرده و از توان پردازشی بالای آن استفاده کنید. اپل در وب سایت support.apple.com لیستی از کارت‌های گرافیک دسکتاپ که امکان اتصال خارجی آ‌ن‌ها به مک بوک پروها وجود دارد را منتشر کرده است و محصولات سری ای ام دی رادئون پرو وگا نیز جزو آن‌ها هستند. از روز چهاردهم نوامبر (بیست و سوم آبان) می‌توانید یک مک بوک پرو 15 اینچی مجهز به ای ام دی رادئون پرو وگا 20 و یا رادئون پرو وگا 16 را خریداری کنید. قیمت لپ تاپ‌های اپل دارای این کارت‌های گرافیک هنوز مشخص نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه