کم مصرف ترین خودرو

کم مصرف ترین خودرو در بازار ایران کدام است؟

یکی از گزینه‌هایی که در هنگام خرید خودرو به آن توجه می‌شود، میزان مصرف سوخت ماشین است. با بررسی‌های انجام شده، 5 خودرو به عنوان کم مصرف ترین خودرو در بازار ایران مشخص شده‌اند که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

مشتریان در هنگام خرید خودرو به مصرف سوخت آن توجه بسیاری دارند. از این رو خودروسازان نیز رفتار مشتریان را به دقت مورد بررسی قرار می‌دهند و بر اساس نیاز آن‌ها گام بر می‌دارند. میزان مصرف سوخت در خودرو به مواردی نظیر تکنولوژی موتور، استفاده از مواد مناسب در ساخت موتور، وزن، ایرودینامیک و نیز هماهنگی موتور و جعبه دنده خودرو بستگی دارد. البته با توجه به این که قیمت بنزین در کشورهای خارجی، بالاتر از ایران است، شاید این مساله برای آن‌ها اهمیت بیشتری داشته باشد.

در کشورهای اروپایی به دلیل قیمت بالای بنزین و همچنین اهمیت سطح تکنولوژی خودرو در عوارض سالانه و مالیات‌های شهری که بر روی مصرف سوخت و میزان تولید آلایندگی تاثیر مستقیم دارد، میزان مصرف سوخت بسیار حائز اهمیت است. در همین رابطه قصد داریم به بررسی 5 خودروی داخلی و وارداتی که در بازار ایران وجود دارد بپردازیم که لقب کم مصرف ترین خودرو را از آن خود کرده‌اند.

معرفی کم مصرف ترین خودرو در بازار ایران

1.‌ تویوتا پریوس

این خودرو ژاپنی با اینکه از نظر شتاب و هندلینگ شبیه به تویوتا کورولا بوده، از مصرف سوخت بسیار پایینی برخوردار است و در هر 100 کیلومتر کمتر از 3.5 لیتر بنزین مصرف می‌کند. از خودرو تویوتا پریوس به عنوان پاک‌ترین و کم مصرف ترین خودرو یاد می‌شود؛ چون این خودرو در هر 100 کیلومتر تنها 99 گرم دی اکسید تولید می‌کند و بدون شک یک سدان سبز و دوست‌دار محیط زیست است.

کم مصرف ترین خودرو

2. میتسوبیشی میراژ

خودرو میتسوبیشی میراژ در هر 100 کیلومتر تنها 4 لیتر بنزین مصرف کرده و جزو هاچ بک‌های کم مصرف بازار ایران شناخته می‌شود. این خودرو در هر 100 کیلومتر کمتر از 110 گرم مواد آلاینده تولید می‌کند که آن را به یک خودرو سبز تبدیل کرده است. از طرفی موتور این خودرو قادر به تولید 80 اسب بخار قدرت بوده که برای یک هاچ بک در این رده بسیار عالی است.

کم مصرف ترین خودرو

3. هیوندای سوناتا هیبریدی

خودرو هیوندای سوناتا هیبریدی در هر 100 کیلومتر، مصرف سوخت کمتر از 5 لیتر دارد و به عنوان یک خودرو هیبریدی نسبتا لوکس، بزرگ و جادار شناخته می‌شود. این خودرو علاوه بر یک موتور 56 کیلوواتی، به یک موتور بنزینی نیز مجهز است و با توجه به امکاناتی که دارد با قیمت بالایی در بازار ایران به فروش می‌رسد.

کم مصرف ترین خودرو

4. رنو کپچر

خودروی دیگری که در لیست کم مصرف ترین خودرو بازار ایران جای می‌گیرد، محصول مشترک گروه رنو و نیسان است که از یک موتور 1.2 لیتری با قدرت 120 اسب بخار و گشتاور 160 نیوتن‌متر بهره می‌برد. رنو کپچر در هر 100 کیلومتر کمتر از 5 لیتر مصرف سوخت داشته که از این حیث یکی از کراس اوورهای کم‌مصرف بازار ایران شناخته می‌شود. این خودرو در هر 100 کیلومتر تنها 150 گرم دی اکسید کربن تولید می‌کند و به همین دلیل، یک خودرو سبز به شمار می‌رود.

کم مصرف ترین خودرو

5. رنو ساندرو

محصول خودروسازی داچیا-رنو که در دو مدل استپ وی و هاچ بک در بازار ایران عرضه می‌شود، در هر 100 کیلومتر مصرف سوختی کمتر از 7 لیتر دارد که به نسبت سایر خودروهای داخلی کمتر است. خودرو رنو ساندرو به یک موتور 4 سیلندر کا4ام با حجم 1598 سی سی مجهز بوده که قادر به تولید 107 اسب بخار قدرت است. از طرفی این خودرو علاوه بر ارائه یک سواری نرم و آرام، در هر 100 کیلومتر تنها 164 گرم آلایندگی تولید می‌کند که از این حیث نیز به عنوان یکی از پاک‌ترین خودروهای بازار ایران محسوب می‌شود.

کم مصرف ترین خودرو