دوربین هواوی میت 20 پرو

دوربین هواوی میت 20 پرو ؛ نگاهی به نمونه تصاویر ثبت شده با قابلیت زوم اپتیکال

گوشی هواوی میت ۲۰ پرو (Huawei Mate 20 Pro) دارای دوربین اصلی سه گانه بسیار قدرتمند است. در این مطلب قصد داریم عملکرد دوربین هواوی میت 20 پرو به خصوص در زمینه زوم اپتیکال را بررسی و نمونه تصاویر ثبت شده را مشاهده کنیم.

هواوی میت ۲۰ پرو (Huawei Mate 20 Pro) تازه‌ترین پرچمدار هواوی به خاطر ویژگی‌های بسیار عالی دوربینش می‌تواند کیفیتی بی‌نظیر را در خصوص عکس‌برداری در شرایط مختلف ارائه دهد. دوربین هواوی میت 20 پرو از سه سنسور مختلف در پشت دستگاه استفاده می‌کند که هر کدام وظیفه و خصوصیات ویژه خود را دارند؛ ویژگی‌هایی که به این دوربین اجازه می‌دهند تا اولین محصولی باشد که توانایی عکس‌برداری با زوم اپتیکال 5 برابری را بدون استفاده از لنز مجزا به دنیای موبایل بیاورد.

سه سنسور مورد استفاده در این دوربین شامل یک سنسور اصلی با فاصله کانونی 27 میلی‌متری در رزولوشن 40 مگاپیکسلی، یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع تله فوتو با فاصله کانونی 80 میلی‌متری (که زوم اپتیکال 5 برابری را ممکن می‌سازد) و در نهایت یک سنسور 20 مگاپیکسلی از نوع زاویه عریض با فاصله کانونی 16 میلی‌متر است.

بررسی فنی دوربین هواوی میت 20 پرو

در این مطلب قصد داریم به صورت فنی به بررسی عملکرد دوربین هواوی میت 20 پرو در خصوص قابلیت‌های زوم و جزئیات تصاویر ثبت شده بپردازیم. ابتدا قابلیت بزرگ‌نمایی بدون کیفیت یا همان زوم اپتیکال دستگاه و از حالت فاصله کانونی پایین تا حداکثر را تست می‌کنیم. در مرحله اول فاصله کانونی 27 میلی‌متری را در حالت 10 مگاپیکسلی تست می‌کنیم، سپس با استفاده از سنسور تله فوتو، فاصله کانونی 80 میلی‌متری را در رزولوشن 8 مگاپیکسلی آزمایش می‌کنیم و در نهایت با ترکیب دو قابلیت زوم دیجیتال و اپتیکالی که از هر دو سنسور به دست آمده تصویر خروجی در حالت با فاصله کانونی 135 میلی‌متری ثبت می‌کنیم تا ببینیم قدرت زوم تصاویر چگونه می‌شود.

برای دیدن عکس‌ها در اندازه و کیفیت واقعی، روی آن کلیک کنید.

نمونه دوم مربوط به همین ترکیب و این‌بار در نمایی دیگر ثبت شده که در آن از سوژه‌ای زنده و متحرک استفاده شده است:

در خلال بررسی قابلیت‌های این دوربین در خصوص تنظیم فاصله کانونی برای عکس‌های واضح‌تر و دارای عمق بیشتر که بزرگ‌نمایی دقیق‌تری دارند، نگاهی هم به سنسور سوم دوربین دستگاه که از نوع زاویه عریض و با فاصله کانونی 16 میلی‌متری بوده بیندازیم. توجه کنید که با استفاده از قابلیت ماکرو دوربین هواوی میت 20 پرو می‌توانید عکس‌هایی دلخواه از سوژه‌ها با فاصله نزدیک ثبت کنید و سنسور سوم این اجازه را به دوربین Huawei Mate 20 Pro می‌دهد تا تصاویری با میدان دید 2.5 سانتی‌متر بر یک اینچ نیز به راحتی و بدون افت کیفیت ثبت کند.

دوربین هواوی میت 20 پرو

16 میلی‌متری

همچنین با بررسی این دوربین در محیط‌های داخلی هم نتایج جالبی به دست می‌آید. دوربین فوق عریض دستگاه با فاصله کانونی 16 میلی‌متری دنیایی از پیکسل‌ها را با رزولوشن 20 مگاپیکسلی خود ارائه می‌کند. استفاده از فاصله کانونی مناسب و سنسور wide-angle می‌تواند در برخی مواقع بسیار کاربردی و مناسب باشد؛ دقت کنید که هنگام عکس‌برداری همیشه فاصله زیاد برای عقب‌تر رفتن و تنظیم قاب دلخواهتان را ندارید. پس برای به دست آوردن بهترین نتایج باید از دوربینی استفاده کنید که بتواند با یک زاویه دید، حجم بیشتری از فضا را پوشش داده و ثبت کند. در همین خصوص ما از سوژه مشخص داخلی دو تصویر با فاصله‌های کانونی مختلف 16 و 27 میلی‌متری و با استفاده از دوربین هواوی میت 20 پرو ثبت کردیم تا تفاوت استفاده از سنسورهای با زاویه کانونی مختلف و قابلیت ترکیب اطلاعات به دست آمده از دو سنسور را در آن نشان دهیم. به این نکته هم توجه کنید که با استفاده از زاویه عریض‌تر دوربین، جزئیات تصویر کاهش پیدا می‌کند و در دو تصویر با رزولوشن یکسان، آن تصویری کیفیت و جزئیات بالاتری دارد که توسط سنسوری با فاصله کانونی بیشتر ثبت شده باشد.

بزرگترین سنسور این دستگاه در کنار داشتن بیشترین تعداد پیکسل، دارای بازترین دریچه دیافراگم به میزان f/1.8 است که می‌تواند بهترین گزینه برای ثبت عکس‌ها در نور کم باشد. در ادامه نمونه ای از تصاویر ثبت شده توسط این دوربین در نور کم برای بررسی میزان نور وارد شده به سنسور را مشاهده می‌کنید.

دوربین هواوی میت 20 پرو

27 میلی‌متری در شب

در نهایت چند تصویر دیگر نیز برای بررسی کیفیت عکس‌برداری این دوربین با استفاده از دوربین اصلی 27 میلی‌متری هم در ادامه ارائه می‌شود تا هر چه بیشتر به کیفیت عالی آن پی‌ ببرید.

در نظر داشته باشید که مشخصات سنسورها و دوربین مورد استفاده در نسخه بزرگتر این گوشی یعنی هواوی میت ۲۰ ایکس (Huawei Mate 20 X) نیز دقیقا مشابه نسخه Pro است و می‌تواند به عنوان جایگزینی مناسبی برای Mate 20 شود که خصوصیات پایین‌تری از دو مدل دیگر دارد.

دوربین Huawei Mate 20 Pro که توسط لنزهای Leica تجهیز شده، برای هر نوع قاب و سوژه‌ای که بخواهید از آن عکاسی کنید، امکانات ویژه‌ای را ارائه می‌دهد. همین دلیل است که در تخصصی‌ترین بررسی‌های دوربین موبایل توسط وبسایت DXoMark بالاترین امتیازها به آن اعطا شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. این لعنتی چه دوربینی داره

  2. خیلی خوب گرفته دمش گرم چقدر رنگهای گرمی چه طیف رنگی دست خوش به نظر من بالاترین اسکور میشه حتی از p20 پرو هم بهتر همرو عالی گرفته اگه توی ایران بیاد قیمتش بالا نباشه یکیشو میگیرم خیلی خوبه فقط اسکور توی dxomark مهمه که به نظرم از همه بالا تر میشه اسکور دوربین