آشکار شدن ناگفته‌هایی از تاریخچه برخورد با یوفوها در سریال پروژه کتاب آبی

سریال پروژه کتاب آبی ناگفته‌های تاریخچه برخورد با یوفوها را آشکار می‌کند

سریال پروژه کتاب آبی (Project Blue Book) یکی از مجموعه‌های جدید و دیدنی شبکه معروف هیستوری است که تلاش‌های مخفیانه دولت آمریکا در بررسی موارد برخورد با اشیا ناشناس پرنده (UFO)،‌ در دهه‌های 50 و 60 میلادی را به تصویر می‌کشد.

سریال پروژه کتاب آبی (Project Blue Book) مجموعه‌ای جدید و مهیج از شبکه آمریکایی هیستوری است که بر اساس داستان واقعی یکی از پروژه‌های مخفی دولت آمریکا در مورد بحث اشیا ناشناس پرنده یا همان یوفوها (UFO) ساخته شده است. در این پروژه که بین سال‌های 1952 تا 1969 در جریان بود، چیزی در حدود 12 هزار پرونده برخورد با یوفوها به صورت رسمی توسط مقامات دولتی مورد بررسی قرار گرفته و اطلاعات جامع و شگفت‌انگیزی در مورد این پدیده جمع‌آوری شد.

در دهه‌های 50 و 60 میلادی موارد بسیار زیادی از مشاهده اشیا ناشناس پرنده در سراسر کشور گزارش شد و از آنجایی که افکار عمومی آمریکا این اتفاقات را به پدیده‌های ناشناخته و به خصوص، موجودات فضایی ارتباط می‌دادند، نیروی هوایی ارتش مجبور شد تا پروژه‌ای مخفیانه به نام پروژه کتاب آبی را برای بررسی این اتفاقات راه بیاندازد.

نیروی هوایی سرپرستی این پروژه که در آن هزاران پرونده مشاهده یوفو ثبت شد و مورد بررسی و موشکافی قرار گرفت را به دکتر جی آلن هاینک (J. Allen Hynek)، از اساتید بازنشسته دانشگاه اوهایو در حوزه ستاره شناسی داد. در سریال پروژه کتاب آبی هم که بر اساس پرونده‌های سری این بررسی‌ها ساخته شده، تلاش‌های افراد درگیر در پروژه برای روشن شدن بحث برخورد با یوفوها و جواب دادن به این سوال که آیا موجودات فضایی وجود دارند، به خوبی به تصویر کشیده شده است.

سریال پروژه کتاب آبی

در جریان فستیوال کامیک کان نیویورک در ششم اکتبر، سازندگان سریال پروژه کتاب آبی مخاطبان را با داستان ماموران فدرالی آشنا کردند که چیزی بین 50 تا 70 سال پیش به دنبال شکار موجودات فضایی ایالت‌های مختلف آمریکا را زیر پا گذاشتند و اطلاعات حساس و سری زیادی را در این رابطه جمع‌آوری کردند. در جریان این تحقیقات تقریبا اکثر موارد گزارش‌شده توسط مقامات و کارشناسان توجیه شدند، اما حدودا 700 پرونده مشاهده شی ناشناس پرنده بدون هیچ توضیح قانع‌کننده‌ای باقی ماند.

آشکار شدن ناگفته‌هایی از تاریخچه برخورد با یوفوها در سریال پروژه کتاب آبی

در سریال جدید شبکه هیستوری هم تمرکز اصلی بر روی این دسته از پرونده‌های حل‌نشده و به صورت کلی، تلاش برای پنهان کردن حقایق پشت پرده بحث اشیا ناشناس پرنده در دهه‌های 50 و 60 میلادی آمریکا است. هر مورد برخورد با یوفو هم که در سریال به تصویر کشیده شده،‌ بر اساس داستانی واقعی بوده و جزئیات آن از اطلاعات پرونده‌های سری پروژه کتاب آبی الهام گرفته شده است.

یکی از این موارد در جولای سال 1952، در ایالت واشنگتن آمریکا رخ داد که در جریان آن ظاهر شدن سیگنال‌های مرموزی بر روی رادارهای نیروی هوایی باعث شد که جنگنده‌هایی از سوی ارتش به محل سیگنال‌ها فرستاده شوند. به محض رسیدن جنگنده‌ها سیگنال‌ها از روی رادار محو می‌شدند، اما با دور شدن جت‌ها مجددا وجود سیگنال‌ها بر روی رادار گزارش می‌شد!

آشکار شدن ناگفته‌هایی از تاریخچه برخورد با یوفوها در سریال پروژه کتاب آبی

ایدن گیلن (Aidan Gillen)، بازیگر سریال معروف بازی تاج و تخت که نقش هاینک را در سریال پروژه کتاب آبی ایفا می‌کند،‌ در مصاحبه‌ای گفت که دکتر هاینک در ابتدا شروع همکاری با نیروی هوایی ارتش کاملا به بحث یوفوها شک داشت، اما با گذشت سال‌ها و بررسی مواردی که ماهیت آن‌ها قابل توجیه نبود، این استاد بازنشسته به یکی از بنیان‌گذاران حوزه یوفولوژی و طرفداران سرسخت واقعی بودن اشیا ناشناس پرنده مبدل شد.

هاینک کمی بعد چند کتاب را در مورد یوفوها نوشت و موسسه‌ای به نام «مرکز تحقیقات یوفو» را برای بررسی بحث اشیا ناشناس پرنده تاسیس کرد.

در سریال پروژه کتاب آبی نشان داده شده که ماموران نیروی هوایی هاینک را برای رسیدن هرچه سریع‌تر به توضیحات قانع‌کننده تحت‌فشار قرار می‌دادند و هدف اصلی آن‌ها نه رسیدن به حقیقت، بلکه فراهم کردن جواب‌هایی بود که افکار عمومی کشور را به هر طریقی آرام کند. بخشی از تمرکز مجموعه بر روی نشان دادن تلاش‌های هاینک برای کشف حقیقت و از طرف دیگر، تلاش‌ها ماموران ارتش آمریکا برای ساخت اخبار جعلی و تحت تاثیر قرار دادن نظر مردم در مورد اشیا ناشناس پرنده، قرار داد.

دیوید اولیری (David O’Leary) نویسنده و تهیه‌کننده سریال در این رابطه می‌گوید که بخش مهمی از تاریخ یوفولوژی به مخفی سازی حقایق، دروغ‌گویی و منحرف کردن افکار عموی از اصل موضوع مربوط می‌شود.

در پایان توجه شما را به تیزر تبلیغاتی سریال پروژه کتاب آبی جلب می‌کنیم؛ قسمت اول این مجموعه در 8 ژانویه 2019 (18 دی 1397) از شبکه هیستوری پخش می‌شود.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. چرا هنوز شک داریدبه اینکه هر چیزی امکان پذیره انسان تو خواب هم فکر نمی کرد پرواز کنه ولی حالا عادی . بدون شک وجود داره

  2. خب این چیزا واقعی نیست که هست؟؟؟

  3. ایول از این بهتر نمیشه

  4. جالب به نظر میرسه

  5. خودتون میگید سریالل