تونل زیرزمینی بورینگ ایلان ماسک

ایلان ماسک درازای تونل زیرزمینی بورینگ کمپانی در لس‌آنجلس را به تصویر کشید

ماه گذشته ایلان ماسک وعده‌ی گشایش تونل زیرزمینی بورینگ کمپانی (Boring Company) در لس‌آنجلس تا تاریخ 19 آذر امسال را داد. شب گذشته او ضمن تاکید دوباره روی وعده‌ی خود، ویدیویی از سفر کوتاهی که به درون این تونل داشت را منتشر کرد.

تونل زیرزمینی بورینگ کمپانی در حومه لس آنجلس، پروژه آزمایشی شرکت حفاری ایلان ماسک است که برای ایجاد تحولی در سیستم حمل و نقل همگانی، به مرحله اجرا درآمده است. عملیات حفر این تونل که از اطراف مقر کمپانی اسپیس ایکس در هاثورن کالیفرنیا تا حومه شهر لس آنجلس امتداد دارد، از حدود یک سال قبل آغاز شد.

در حال حاضر بورینگ کمپانی نه تنها برای اجرای پروژه‌های مشابه در واشنگتن و شیکاگو برگزیده شده؛ بلکه قصد احداث شبکه‌ی بزرگتری از تونل‌های زیرزمینی در لس آنجلس به منظور کاستن از بار ترافیک این کلان‌شهر را دارد.

تونل زیرزمینی بورینگ کمپانی

برنامه این است که در این تونل‌ها از نوعی سیستم ریلی استفاده شود و واگن‌های الکتریکی خودران با ظرفیت حمل 8 تا 16 نفر، مسافران را با سرعتی بین 200 تا 250 کیلومتر بر ساعت جابه‌جا کنند.

در ویدیوی کوتاهی که ایلان ماسک حین قدم زدن درون این تونل ضبط کرده، درازای آن قابل درک است. ظاهرا پیاده‌روی در این مسافت 3.2 کیلومتری، برای ماسک چندان هم راحت نبوده؛ چرا که او تونل را بسیار طولانی توصیف کرده است. البته این توصیف را می‌توان نوعی تعریف و تبلیغ هم برای پروژه به حساب آورد.

تونل زیرزمینی بورینگ کمپانی در لس آنجلس

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. چقدر دراز بود

  2. ما توی این چهل سال از زیرساخت هیچی نداشتیم

  3. این تونلو ببینید کی ساختن