گوشی های میان رده سامسونگ

گوشی های میان رده سامسونگ با اسکنر اثر انگشت زیر صفحه عرضه می‌شوند

یک گزارش جدید، احتمال تجهیز گوشی های میان رده سامسونگ به اسکنرهای اثر انگشت زیر صفحه را تقویت کرد. این حسگرهای پرسرعت و دقیق می‌توانند موبایل های خوش‌قیمت Samsung را از سایر محصولات متمایز کنند.

سال آینده، گلکسی اس 10 همراه با یک اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک جدید که زیر صفحه نمایش تعبیه خواهد شد، در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. با اینکه چنین تصمیمی غافلگیرکننده نیست، ولی گزارشی تازه از تایوان نشان می‌دهد از اسکنرهایی مشابه در گوشی های میان رده سامسونگ نیز استفاده خواهد شد؛ اقدامی که ظاهرا در راستای استراتژی‌های جدید کره‌ای‌ها صورت می‌گیرد.

به گفته منابع آگاه، هر دو شرکت کوالکام و مدیاتک در پیاده‌سازی حسگرهای اثر انگشت زیر صفحه پیشتاز هستند. هرچند، به واسطه استاندارد بالاتری از کیفیت که کوالکام ارائه می‌کند، سامسونگ منحصرا با این کمپانی همکاری خواهد کرد. همچنین به نظر می‌رسد پیش‌تر کره‌ای‌ها سفارش تولید این حسگرها را به شریک آمریکایی خود داده باشند. گفته می‌شود مجموعه اول از این حسگرها تا پایان سال جاری یا اوایل سال آینده میلادی در اختیار سامسونگ قرار خواهد گرفت تا غول فناوری کره، بتواند از آنها در محصولات میان رده خود نیز استفاده کند.

اگر این خبر صحت داشته باشد، آن‌گاه سامسونگ گوشی های هوشمند کاملا متفاوتی را روانه بازار خواهد کرد زیرا این حسگرها فعلا به موبایل های پریمیوم محدود هستند. علاوه بر این، اسکنرهای فعلی که عموم سازندگان از آنها استفاده می‌کنند، دقت و سرعت پایین‌تری دارند؛ در حالی که سامسونگ می‌تواند از اسکنرهای اولتراسونیک و پرسرعت در اسمارت فون های ارزان‌تر خود استفاده کند.

با توجه به اینکه این تلفن های هوشمند زودتر از اوایل سال 2019 راهی بازار نمی‌شوند، می‌توان گفت سامسونگ از آنها در کنار گلکسی اس 10 در کنگره جهانی موبایل 2019 پرده‌برداری خواهد کرد.