11 قابلیت گم شده در اندروید

11 قابلیت گم شده در اندروید که می‌توانید با این اپلیکیشن‌ها از آنها بهره‌مند شوید

صدها قابلیت گم شده در اندروید وجود دارد که جای خالیشان حس می‌شود. ما در این مقاله 11 اپلیکیشن را معرفی خواهیم کرد که می‌توانند 11 قابلیت بسیار کاربردی جدید را به گوشی اندرویدی شما بی‌افزایند.

متن باز بودن اندروید به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا ابزارهایی را بسازند که حتی به ذهن خود گوگل نیز نرسیده است. حتی اگر شما از نسخه خام اندروید استفاده کنید نیز سخت است بگوییم که نمی‌توانید از قابلیت‌های بهبود پیدا کرده‌ای بهره‌مند شوید. قابلیت گم شده در اندروید زیاد است که ما امیدواریم گوگل آنها را به صورت پیشفرض به این سیستم عامل موبایلی اضافه کند. در هر صورت ما در اینجا اپلیکیشن‌هایی را به شما معرفی خواهیم کرد که می‌توانند عملکردهای شگفت انگیزی را در اختیارتان قرار دهند.

جبران 11 قابلیت گم شده در اندروید با اپلیکیشن

1 – Bouncer : مجوز موقف برای اپلیکیشن‌ها

مجوزها در اندروید مدت‌هاست که به هم ریخته هستند. در حالی که اندروید مارشمالو به بعد از قابلیت مجوزهای دانه‌ای برخوردارند، اما همچنان سیستم کاملی وجود ندارد. یک مجوز مجدد می‌تواند به نشت اطلاعات شخصی شما در یک اپلیکیشن شخص ثالثی که چند ثانیه قبل آن را نصب کرده‌اید، منجر شود.

حالا یک اپلیکیشن به نام Bouncer این راه را تغییر می‌دهد و به شما مجوزدهی موقت را ارائه می‌کند. زمانی که شما درخواست مجوز برای هر اپلیکیشن را تایید می‌کنید، Bouncer یک نوتیفیکیشن ارسال می‌کند. البته شما می‌توانید طوری تنظیم کنید که حتی هنگام خارج شدن از اپلیکیشن نیز مجوز آن برنامه باطل شود.

به طور مثال اگر می‌خواهید فقط هنگام گرفتن یک ماشین تاکسی به Uber دسترسی مکانی دهید و نمی‌خواهید در پس زمینه‌ی شما فعال باشد، به لطف Bouncer می‌توانید مجوز در زمانی مشخص را به این اپلیکیشن بدهید. پس از پایان مدت زمان مجوز، Uber دیگر به محل شما دسترسی نخواهد داشت. Bouncer همچنین به شما اجازه می‌دهد تا دیگر مجوزهای موجود برای تمام اپلیکیشن‌ها را نیز بررسی کنید.

دانلود Bouncer : قیمت 1 دلار

2 – Notif Log : تاریخچه‌ی نوتیفیکیشن‌ها

سیستم عامل اندروید از قابلیت پنهانی برخوردار است که به شما اجازه می‌دهد تمامی نوتیفیکیشن‌هایی که در گذشته دریافت کرده‌اید را ببینید. اما دستیابی به آن سخت است.

به منظور دسترسی بهتر و ارتباط بیشتر با تاریخچه‌ی نوتیفیکیشن‌ها، اپلیکیشن Notif Log‌ را آزمایش کنید. هدف اصلی Notif Log این است که هر نوتیفیکیشن ورودی گوشی شما را ثبت می کند؛ پس حتی اگر پیشتر نوتیفیکیشن‌هایی را در پنل مربوطه از دست داده‌اید و ندیده‌اید، می‌توانید در این برنامه ببینید. علاوه بر این، شما می‌توانید تنظیم کنید که بعدا نوتیفیکیشنی را ببینید و حتی به پاسخ‌دهی‌های سریع مرتبط با آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

دانلود Notif Log رایگان | دانلود Notif Log Pro : قیمت 1 دلار

3 – Lynket : زبانه‌های سفارشی بهتر مرورگر

قابلیت «زبانه‌های سفارشی» کروم، یک راه بدون زحمت برای توسعه دهندگام است تا به کاربران خود اجازه دهد بدون نیاز به ترک اپلیکیشن، یک صفحه وب قابل نمایش باشد. اما متاسفانه آنها محدود هستند؛ شما نمی‌توانید بین این زبانه‌ها عملیات مالتی‌تسکینگ انجام دهید و در نتیجه وقتی به برنامه بازگردید، ردپایتان نیز ناپدید خواهد شد.

یک برنامه رایگان به نام Lynket یک راه حل بهتری را با استفاده از قابلیت ارائه شده‌ی گوگل، در اختیار شما قرار می‌دهد. زمانی که شما آن را به عنوان مرورگر پیشفرض گوشی خود تنظیم کنید، Lynket هر زبانه‌ی سفارشی را در یک پنجره‌ی مجزا باز خواهد کرد که به شما اجازه می‌دهد بین تعداد مختلفی از آنها به راحتی جابجا شوید.

علاوه بر این، اپلیکیشن مذکور این لینک‌ها را ذخیره می‌کند تا شما بتوانید پس از مدتی، به لطف تاریخچه‌ی ثبت شده به این لینک‌ها دسترسی داشته باشید. این برنامه حتی قادر به نمایش زبانه‌های سفارشی به عنوان حباب‌های شناور بر روی پس زمینه‌ی گوشی شما است تا بعدا به آنها مراجعه کنید.

دانلود Lynket رایگان

4 – Sesame Shortcuts : جستجوی فراگیر

این عجیب و غریب است که جستجوی فراگیر، یکی از چندین قابلیت گم شده در اندروید است. شما می‌توانید نوار جستجوی گوگل را به خدمت بگیرید، اما آن خیلی سریع یا حتی فراگیر نیست. ورود اپلیکیشن‌هایی همچون Sesame Shortcuts به شما اجازه می‌دهد تا خیلی سریع در همه‌جای گوشی خود جستجو کنید.

تنها چیزی که شما نیاز دارید، نصب یک لانچر جدید به نام Smart Launcher و پیکربندی اپلیکیشن Sesame Shortcuts به منظور اجرای یک ژست حرکتی مشخص است. حتی اگر نخواهید از این جستجوی فراگیر بهره‌مند شوید نیز، دلایل متعددی برای نصب لانچر Smart Launcher وجود دارد.

دانلود Sesame Shortcuts | دانلود Smart Launcher

5 – Clipper :‌ مدیریت کلیپ‌برد

کلیپ‌برد اندروید کارکردی است، اما فوق‌العاده نیست. یکی از ویژگی‌های اندروید که باید بیش از هر چیزی تقویت شود، یک مدیریت کلیپ‌برد مناسب است. خوشبختانه اپلیکیشن‌هایی نظیر Clipper می‌توانند این قابلیت گم شده در اندروید را جبران کنند.

یک مدیریت کلیپ‌برد به منظور یکپارچه سازی، هر چیزی که شما کپی کرده‌اید را ذخیره می‌کند؛ پس دیگر نیازی نیست به اپلیکیشن دیگری بازگشردید و دوباره متن را کپی کنید. شما می‌توانید تمامی موارد کپی شده را مجددا بررسی کنید.

دانلود Clipper رایگان | دانلود Clipper Plus قیمت : 2 دلار

6 – UnApp : حذف گروهی اپلیکیشن‌ها

پلی استور شامل میلیون‌ها اپلیکیشن است، بنابراین عادلانه است که فرض کنیم شما تعداد زیادی از آنها را بر روی گوشی خود نصب کرده‌اید. اما متاسفانه یکی از چندین قابلیت گم شده در اندروید حذف گروهی اپلیکیشن‌ها است. با این حال یک اپلیکیشن به نام UnApp این قابلیت را فراهم می‌کند.

UnApp‌ به شما اجازه می‌دهد اپلیکیشن‌های مختلفی را انتخاب کرده و سپس آنها را با یک لمس حذف کنید. شما می‌توانید هر تعداد اپلیکیشن را که خواستید از روی گوشی خود پاک کنید.

دانلود UnApp

7 – Datally : مدیریت داده

Datally اپلیکیشن ساخت خود گوگل است، اما ما فکر می‌کنیم که بهتر بود آن به عنوان یک گزینه در تنظیمات گوشی باشد تا یک اپلیکیشن جداگانه. زیرا ویژگی‌های مدیریت داده‌های خود اندروید برای آنکه مردم از چگونگی استفاده از داده‌های گوشی خود مطلع شوند، کافی نیست. در اندروید هیچ قابلیتی همچون محدود سازی برنامه‌ها، مرور دقیق یا غیره که در Datally وجود دارد را نمی‌توان یافت. علاوه بر این، اپلیکیشن مذکور دارای یک حالت مهمان نیز هستد.

دانلود Datally

8 – Quick Settings

همراه اندروید نوقا، گوگل این قابلیت را در اختیار توسعه دهندگان قرار خواهد داد تا بتوانند تنظیمات سریع سفارشی خود را ارائه کنند. با این حال اندروید نمی‌تواند آنها را به صورت پیشفرض ارائه کند.

حتی برای امور عادی نظیر دسترسی به مرور فایل‌ها نیز شما باید به تنظیمات بروید. به همین خاطر است که گوگل اپلیکیشنی به نام Quick Settings‌ را ارائه کرده است. Quick Settings کاشی‌هایی را برای دیگر قابلیت‌های پیشفرض اندروید ارائه می‌کند. در اینجا عملکردهای جذابی همچون موارد روبرو وجود دارد که با این اپلیکیشن در دسترس خواهند بود: قابلیت Caffeine برای روشن نگه‌داشتن گوشی و جلوگیری از خاموش شدن آن و همچنین Dice به عنوان ساخت یک تاس رندوم دیجیتالی.

دانلود Quick Settings

9 – Notifix : باندل‌های نوتیفیکیشن

اگر شما هم از آن دسته کاربران هستید که هر ساعت تعداد زیادی نوتیفیکیشن دریافت می‌کنید، شانس این وجود دارد که آنها را از دست ندهید. متاسفانه اندروید در این زمینه نمی‌تواند به شما کمکی کند، اما اپلیکیشن Notifix می‌تواند این کار را برای شما انجام دهد.

شما می‌توانید از Notifix به عنوان بسته‌های صندوق ورودی جهت نوتیفیکیشن‌های اپلیکیشن‌هایتان استفاده کنید. این اپلیکیشن، نوتیفیکیشن‌ها را در دسته‌بندی‌های مختلفی نظیر تبلیغات، اخبار و پیام‌ها قرار می‌دهد. این باعث می‌شود که اعلانیه‌های شما نظم بگیرند.

دانلود Notifix

10 – Conscient : اتوماسیون حقیقی

به رغم توانایی هوش مصنوعی گوگل، اتوماسیون هنوز هم در اندروید وجود ندارد. برنامه‌ای به نام The Conscient محل ایده آلی است که می‌تواند درک کند چگونه باید اطلاعات خودکار سازی شوند و در زندگی ما مورد استفاده قرار گیرند.

Conscient به شما اجازه می‌دهد فنس‌هایی را برای رویدادهایتان تنظیم کنید. علاوه بر این، شما می‌توانید به طور مثال تنظیم کنید، زمانی که هدفون را به گوشی وصل می‌کنید، به صورت خودکار اسپاتیفای فعال شود.

دانلود Conscient

11 – Unnotification : بازگردانی نوتیفیکیشن‌ها

همراه با نوتیفیکیشن‌های زیادی که از اپلیکیشن‌های مختلف دریافت می‌کنید، از دست رفتن آنها و حذف اتفاقیشان نمی‌تواند تعجب برانگیز باشد. آیا خوب نیست راهی برای بازگردانی آنها وجود داشته باشد؟

این کار به کمک اپلیکیشن Unnotification انجام پذیر است. البته اگر نوتیفیکیشن‌هایی آزاردهنده بودند، شما می‌توانید آنها را از لیست بازگردانی نوتیفیکیشن‌ها حذف کنید.

دانلود Unnotification

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. دیگه حالا چرا گمشده

  2. کاربردی بودن مرسی

  3. اندورید که بدبدر نمیخوره

  4. جستو جوی فراگیرش خیلی به کار میاد

  5. ولی وجدانا این قابلیتا یک سومش برا تو ایرانه😂

  6. زیاد به کارم نمیاد پس همچنان بی استفاده بمونه