علی بابا

فروش 1 میلیارد دلاری علی بابا ظرف تنها 85 ثانیه در فستیوال روز مجردها

فروشگاه اینترنتی علی بابا ظرف 85 ثانیه موفق به ثبت فروش 1 میلیارد دلار در فستیوال جهانی روز مجردها شد. این فستیوال که در 230 کشور مختلف برگزار شده بود، چند رکوردشکنی دیگر نیز داشته است.

علی بابا یکی از غول‌های تجارت الکترونیک چین است که بسیاری از افراد، آن را با رکوردهای خاصی که به جای می‌گذارد، می‌شناسند. فستیوال فروش جهانی این فروشگاه اینترنتی که از آن با نام روز مجردها (Singles Day) هم یاد می‌شود، یکی از محبوب‌ترین رویدادهای سالانه Alibaba است؛ رویدادی که مطابق با گزارش منابع رسمی، به شرکت اجازه داده تا فروش 30.8 میلیارد دلار را ظرف 24 ساعت ثبت کند. در حقیقت، فروش علی بابا در مقایسه با سال گذشته که 25.3 میلیارد دلار بود، 27 درصد افزایش یافته است.

البته، داستان به همینجا ختم نمی‌شود زیرا فروش 1 میلیارد دلاری علی بابا ظرف 85 ثانیه اول، به 10 میلیارد دلار در مدت 1 ساعت رسید. این آمار در حالی منتشر می‌شود که میزان فروش در بلک فرایدی 2017 تنها 5 میلیارد دلار بود.

از جمله مهم‌ترین برندهایی که سود زیادی از برگزاری این فستیوال داشتند می‌توان به اپل، دایسون، گپ و نایکی اشاره کرد.

اگرچه لزوما همه مردم برای شرکت در چنین رویدادهایی مشتاق نیستند، اما موانع بسیاری پیش روی Alibaba وجود داشت که نباید به سادگی از آنها عبور کرد. تعرفه‌های در نظر گرفته شده به خاطر جنگ اقتصادی آمریکا و چین، قیمت برخی محصولات را دست‌خوش تغییر کرده بود و یوان چین هم به اندازه یک سال پیش، ارزش نداشت. همچنین به خاطر آینده نه‌چندان مطمئن، علی بابا سطح انتظارش از درآمدها را کمی پایین آورده است. این نشان می‌دهد که فستیوال سالانه علی بابا به اندازه‌ای بزرگ هست که از فراز و نشیب‌های چین دور بماند. به هر صورت، موافق باشید یا نه، “Singles Day” به بخشی از فرهنگ برخی افراد تبدیل شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. خوش بحالشون با اینهمه پول چیکار میکنن اینا🙁😔

  2. واقعا اسم دیگ ای نبود بزارن؟