کاهش قیمت خودرو

سیاست‌های وزارت صنعت برای کاهش قیمت خودرو در بازار ایران

قیمت خودرو در بازار ایران طی ما‌ه‌های گذشته با رشد چشمگیری مواجه بود که دلیل آن را نبود قطعات و نوسان ارزی اعلام کرده‌‌اند. حالا گفته می‌شود با اعمال سیاست‌های جدید وزارت صنعت، شاهد کاهش قیمت خودرو در بازار ایران خواهیم بود.

ولی ملکی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی عنوان کرد در ماه‌های گذشته به دلیل تحریم‌های آمریکا، افزایش نرخ ارز و نوسان بازار خودرو با افزایش قیمت قطعات خودرو مواجه بودیم که با بهای تمام شده محصولات خودروسازان ارتباط مستقیم داشته و افزایش قیمت‌ خودرو را در پی داشت. از طرفی مشتریان محصولات خودروسازان داخلی نسبت به پایین بودن کیفیت آن‌ها معترض هستند و از کمیسیون صنایع مجلس خواستار بررسی بیشتر هستند. البته دولت نیز سیاست‌های جدیدی را برای کاهش قیمت خودرو و ایجاد ثبات در بازار خودرو در نظر گرفته است.

کاهش قیمت خودرو

کاهش قیمت خودرو با سیاست‌های جدید دولت

ولی ملکی در ادامه اظهار کرد دولت قصد دارد با اعمال سیاست‌های جدید، قیمت‌‌ خودرو را در بازار پایین بیاورد. از این رو در ماه‌های آینده قیمت واقعی خودروهای داخلی از سوی شورای رقابت اعلام خواهد شد و برنامه‌ریزی‌های وزرات صنعت، معدن و تجارت به گونه‌ای خواهد بود که برای کاهش قیمت‌ خودرو به قطعه‌سازان یارانه تعلق بگیرد تا خودروسازان با قیمت کمتری قطعات مورد نیاز را تهیه کرده و در نتیجه بهای تمام شده محصولات آن‌ها نیز کاهش یابد. از طرفی درصدد تدوین برنامه‌هایی جهت تقویت نظارت دستگاه‌های نظارتی بر بازار خودرو هستیم تا به نوعی واسطه‌ها از بازار خودرو حذف شوند؛ چرا که واسطه‌ها نقش زیادی در افزایش قیمت‌‌‌ خودرو داشته و موجب التهاب بازار می‌شوند.

قیمت خودرو