اینترنت 5G

اینترنت 5G سلامتی موجودات زنده را تهدید می‌کند

اینترنت 5G یا نسل پنجم اینترنت، اتصال به اینترنت را با سرعت و فرکانس‌های زیادی انجام می‌دهد، اما محققان در بررسی‌های خود عوارض مخرب آن بر سلامتی انسان را کشف کرده‌اند که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم.

بسیاری از اپراتورهای بزرگ جهان به دلیل اینکه که پوشش‌دهی اتصال اینترنت 5G به سامانه‌های اینترنتی با سرعت بالا و با فرکانس‌های متعددی انجام می‌شود به دنبال توسعه نسل پنجم اینترنت هستند، اما بررسی جدید محققان حاکی از وجود عوارض مخرب در این نسل از اینترنت است. طبق آخرین بررسی‌ها، اینترنت 5 جی برای سلامتی انسان بسیار مضر خواهد بود.

اینترنت 5G

اینترنت 5G چگونه مضر خواهد بود؟

تکنولوژی اینترنت 5G برای اینکه دسترسی کاربران را به اینترنت پرسرعت فراهم کند، می‌بایست اطلاعات را با حجم بالا و سرعت زیادی منتقل کند. برای این کار اینترنت نسل پنجم از طیف رادیویی با نام امواج میلی‌متری استفاده می‌کند تا از فرکانس بالایی برخوردار شود. به همین دلیل یکپارچگی امواج میلی‌متری در فاصله‌های طولانی کاهش می‌یابد و در مواجهه با اجسام جامد قدرت خود را از دست می‌دهند. برای اینکه این امواج تقویت شوند و انتقال امواج به خوبی صورت بگیرد، می‌بایست در شهر‌های بزرگ تعدادی زیادی برج مخابراتی کوچک در نقاط مختلفی مانند چراغ‌های راهنمایی و رانندگی و چراغ‌های خیابانی نصب شود. از این رو دانشمندان بر این باورند که با افزایش تعداد برج‌های مخابراتی کوچک، آسیب‌های زیادی به سلامتی موجودات زنده وارد می‌شود و به همین خاطر، دولت‌ها باید در توسعه این فناوری بازنگری کنند.

اینترنت 5G

عوارض اینترنت 5G

محققان با بررسی‌ امواج و فرکانس‌های اینترنت نسل پنجم به این نتیجه رسیدند که این امواج برای سلامتی انسان، حیوان و محیط زیست بسیار مضر خواهد بود. بررسی‌های انجام شده توسط 180 نفر از دانشمندان با 35 ملیت مختلف تایید شده است و به طور کلی بیش از 230 نفر از محققان برتر جهان درخواستی مبنی بر تجدیدنظر در خصوص اینترنت نسل پنجم را به جامعه بین‌المللی ارائه کرده‌اند.

طبق بررسی محققان، اینترنت 5G تهدیدهایی نظیر افزایش رشد و تکثیر سلولی، افزایش احتمال ابتلا به سرطان، آسیب‌های ژنتیکی، تغییر منفی در سیستم تولیدمثل، اختلال یادگیری و مشکل‌های ذهنی، اختلال عصبی و مغزی و تاثیر منفی بر محیط زیست را شامل می‌شود. از طرفی این دانشمندان توصیه می‌کنند که کودکان و زنان باردار در مقابل چنین امواجی محافظت شوند و قوانینی تدوین شود تا شرکت‌های تولیدکننده دستگاه‌های الکترونیکی و گوشی های موبایل به عرضه محصولات ایمن توجه بیشتری داشته باشند. همچنین مناطقی را در شهر ایجاد کنند که در آن چنین امواج خطرناکی وجود نداشته باشد و با عنوان منطقه سفید به مردم اطلاع‌رسانی شود. دولت‌ها نیز شهروندان را از خطرها و عوارض این امواج مطلع سازند و توسعه اینترنت 5G با قوانین خاصی محدود شود.

اینترنت 5G

چرا اینترنت 5G با وجود چنین خطرهایی در حال توسعه است؟

با تمام عوارضی که برای اینترنت نسل پنجم بیان شد، بسیاری از کاربران شاید بپرسند چرا اینترنت 5G با وجود چنین خطرهایی توسط شرکت‌ها و اپراتورهای بزرگ در حال توسعه است؟ شرکت‌های بزرگ و اپراتورهای مطرح جهان به دنبال ساخت شهرهای هوشمند بوده تا بتوانند وضعیت درآمد‌زایی خود را بیش از پیش مطلوب سازند. شهرهای هوشمند از امکاناتی نظیر اینترنت اشیا، هوش مصنوعی، رایانش ابری و خدمات کلاد برخوردار خواهند بود و شرکت‌های بزرگ نیز با عرضه چنین محصولاتی می‌توانند درآمدزایی خوبی داشته باشند. از طرفی نیاز مردم به شهرهای هوشمند موجب می‌شود تا دولت‌ها نیز به این سمت حرکت کرده و با شرکت‌های بزرگ فناوری همکاری کنند.

اینترنت 5G