حساب کاربری جعلی فیسبوک

فیسبوک امسال 1.5 میلیارد حساب کاربری جعلی را حذف کرده است

فیسبوک از حذف 1.5 میلیارد حساب کاربری جعلی و 2.1 میلیارد اسپم در سال جاری خبر داده است. با این حال، به تازگی اطلاعات 50 میلیون حساب کاربری در فیسبوک افشا شده است که آن را با مشکل تداوم محبوبیت مواجه کرده است.

در فاصله زمانی بین ماه آوریل و سپتامبر امسال، فیسبوک 1.5 میلیارد حساب کاربری جعلی را از شبکه‌ی اجتماعی خود حذف کرده است. این شرکت همچنین 2.1 میلیارد اسپم را نیز از بین برده است. فیسبوک این اعداد و ارقام را در گزارش استانداردهای انجمن مطرح کرده است. این گزارش چگونگی مقابله‌ی فیسبوک با مشکلاتی همچون موارد روبرو را شرح می‌دهد: مسائل برهنگی بزرگسالان، سخنان مشمئزکننده، تبلیغ تروریستی، محتوای گرافیکی خشونت آمیز و حساب کاربری تقلبی.

بسیاری از این تعداد حساب کاربری جعلی ، نتیجه‌ی حملات سایبری به فیسبوک است.

به گزارش فیسبوک، بسیاری از تعداد زیاد حساب کاربری جعلی اعلام شده، نتیجه‌ی مستقیم حملات سایبری هستند. این شبکه اجتماعی در تشخیص و جلوگیری از نقض محتوا بسیار سریع عمل می‌کند؛ حتی پیش از آنکه بخواهند کاربران متوجه وجود آن‌ها شوند. بر اساس گزارش فیسبوک، حدود 95.9 درصد از محتوای نقض شده پیش از رویت کاربران گزارش شده‌اند که آمار خوبی می‌تواند باشد.

فیسبوک همواره در رسیدگی به اخبار دروغ منتشر شده از سوی هر حساب کاربری، با مشکل مواجه بوده است. این شبکه‌ی اجتماعی همچنین بابت افشای اطلاعات 50 میلیون حساب کاربری، به شدت توسط منتقدان ریز و درشتش مواخزه می‌شود.