اینتل و معرفي سریع‌ترین حافظه فلش دنیا با رابط تاندربولت

اینتل که خود مخترع و توسعه‌دهنده‌ی این فناوری می‌باشد، آن را در محصول جدیدش که به عنوان سریع ترین حافظه انگشتی دنیا از آن یاد می‌شود به کارگرفته است.  این رابط که از USB 3.0 تا دوبرابر سریع‌تر بوده، در حال تبدیل شدن به استاندارد روزمره‌ی کاربران است.

در کامپیوتکس تایپه ، اینتل این حافظه فلش 128 گیگابایتی را که به شکل یک کلید کوچک طراحی شده، معرفی کرده و با اتصال آن به یک کامپیوتر مجهز به درگاه تاندربولت، سرعت بی‌نظیر آن‌را به نمایش گذاشت.

این وسیله یکی از نخستین حافظه‌های فلشی است که به تاندربولت -سریع‌ترین رابط انتقال داده‌های دیجیتالی – مجهز شده است. با کمک تاندربولت، انتقال اطلاعات تا 10 گیگابیت بر ثانیه هم امکان پذیر است، در حالی که USB 3.0 به زحمت به نصف این سرعت می‌رسد.

این دستگاه از یک درایو SSD برند SanDisk بهره برده و به هیچ گونه کابل اضافی نیاز ندارد. در حال حاضر، تنها کامپیوتر های مک شرکت اپل و برخی مادربورد های پیشرفته و خاص از این درگاه پشتیبانی می‌کنند و وسایل جانبی مجهز به آن را  اغلب، نمایشگرها و دیسک سخت‌های خارجی تشکیل می‌دهند. بهای یک کابل دومتری تاندربولت چیزی در حدود 39 دلار است.

البته با ورود فناوری تاندربولت 2  تا اواخر سال جاری میلادی به بازار، سرعت انتقال دستگاه‌های مبتنی بر آن می‌تواند تا 20 گیگابیت بر ثانیه هم افزایش یابد که خود به نوعی، این رابط را بی‌رقیب می‌سازد. فناوری تاندربولت از رابط PCI-Express2.0 و پروتکل  Displayport نیز پشتیبانی می‌کند.

به نظر شما آیا تاندربولت جای USB را خواهد گرفت؟


منبع : pcworld

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*