هواپیمای جدید MIT

هواپیمای جدید MIT بدون اجزای متحرک پرواز می‌کند!

هواپیمای جدید MIT می‌تواند بدون داشتن اجزای متحرک، پرواز کند. در صورت تولید این هواپیما در مقیاس بزرگتر، می‌توان مصرف سوخت و نویز هواپیماهای فعلی را به شکل قابل توجهی کاهش داد.

محققان موسسه فناوری ماساچوست موفق به ساخت هواپیمایی شدند که بدون اجزای متحرک قادر به پرواز است. این مهم با استفاده از نیروی محرکه الکترو آیرودینامیک حاصل شده است؛ سیستمی که در آن از یک جفت الکترود برای تولید باد یونی و حرکت رو به جلو استفاده می‌شود. این پدیده، از سال‌های دهه 1960 شناخته می‌شود (در حقیقت، اپل نیز از این سیستم برای خنک کردن لپ تاپ های خود در سال 2012 استفاده کرده بود)، اما نخستین باری است که سازندگان از آن برای به حرکت در آوردن یک هواپیما استفاده می‌کنند.

هواپیمای جدید MIT تنها 2.45 کیلوگرم وزن دارد

البته، هواپیمای جدید MIT یک مدل غیر انسانی بوده و تنها 2.45 کیلوگرم وزن دارد. اگر بخواهیم ابعاد این محصول جدید را در مقیاس یک هواپیمای اقتصادی، بزرگ کنیم، به سطح بسیار بالایی از ایمنی، کاهش نویز، نگهداری و فواید محیطی در مقایسه با هواپیماهای مرسوم خواهیم رسید؛ ولی انجام این کار نیز چالش‌های بسیار بزرگی را برای محققان به وجود می‌آورد. به عنوان نمونه، باتری مورد نیاز برای 40 هزار ولت نیروی محرکه‌ای که سیستم به آن نیاز دارد، بسیار عظیم بوده و موانع سخت‌تری را در مورد افزایش وزن در برابر سازندگان و طراحان قرار می‌دهد.

هواپیمای جدید MIT

به جای اینکه از این سیستم برای هواپیماهای مسافربری استفاده شود، محققان ام آی تی در اندیشه استفاده از آن در پهپادهای کوچکتر هستند. در سوی دیگر، یکی از دانشمندان می‌گوید ترکیب این سیستم با موتورهای هواپیماهای فعلی، امکان‌پذیر بوده و می‌توان با از بین بردن درگ و دادن انرژی دوباره به هوایی که از کنار هواپیما می‌گذرد، مصرف سوخت را بهینه‌تر کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. در این حد زشت اخه

  2. به چ دردی میخوره حالا

  3. خب متححرک باشه مگه چیه