کاوشگر اینسایت

پخش زنده و آنلاین لحظه فرود کاوشگر اینسایت بر روی مریخ

بعد از سفری چند ماهه، امروز کاوشگر اینسایت بر روی مریخ فرود می‌آید. ناسا قصد دارد لحظه فرود کاوشگر InSight را بر روی مریخ، از چندین روش مختلف به صورت زنده پخش کند.

کاوشگر اینسایت که 15 اردیبهشت سال جاری به فضا پرتاب شده بود، سرانجام به سیاره سرخ رسیده و قرار است امروز، 26 نوامبر (5 آذر)، بر روی مریخ فرود آید. در همین حال، ناسا چندین راه مختلف را برای پخش زنده لحظه فرود این فضاپیما در نظر گرفته است تا تمام علاقه‌مندان بتوانند این اتفاق مهم را به صورت آنلاین تماشا کنند. پوشش زنده از ساعت 14:00 به وقت منطقه زمانی شرقی (22:30 به وقت ایران) آغاز خواهد شد، اما شروع عملیات فرود، حدودا ساعت 14:40 به وقت آمریکا (23:10 به وقت ایران) اعلام شده است.

این نخستین باری نیست که کاوشگر ناسا بر روی مریخ فرود می‌آید؛ اما راه‌های تماشای لحظه فرود در مقایسه با سال 2012، بسیار بیشتر شده است. در کنار پخش از طریق تمام شبکه‌ها و کانال‌های رسمی ناسا، تماشای این رویداد از طریق کانال “JPLraw” ناسا در یوتیوب، توییچ و فیسبوک نیز امکان‌پذیر خواهد بود. علاوه بر این، مردم آمریکا می‌توانند با حضور در مکان‌های اعلام‌شده همچون میدان تایمز، موزه تاریخ طبیعی آمریکا، موزه ملی هوافضای اسمیتسونین، مرکز فضایی هیوستون و همچنین مرکز علمی کالیفرنیا، به صورت زنده نظاره‌گر این رویداد باشند.

کاوشگر اینسایت از نظر فنی باید ساعت 14:54 به وقت آمریکا (23:24 به وقت ایران) فرود آید؛ ولی اطلاعات آن را تقریبا تا ساعت 15:01 به وقت آمریکا ارسال نخواهد کرد. اینکه شما جزئیات را چقدر سریع دریافت کنید، به دو تاسواره‌ای (Mars Cube One) بستگی دارد که با پرواز در ارتفاعی پایین، داده‌ها را رله می‌کنند. پنل‌های خورشیدی اینسایت می‌توانند در سریع‌ترین زمان ممکن، تا ساعت 20:35 به وقت آمریکا مستقر شوند؛ در این صورت، احتمالا یک روز طول خواهد کشید تا نخستین تصاویر به دست ما برسند.

در ادامه، از شما دعوت می‌کنیم در کنار گجت نیوز لحظه فرود این کاوشگر بر روی سیاره سرخ را به صورت زنده و آنلاین تماشا کنید:

پخش زنده فرود کاوشگر اینسایت بر روی مریخ

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

14 دیدگاه

  1. شک نکنید که اینها همه فتوشاپ و حقه های سینمایی هالیوود هستند،فقط و فقط با طی الارض میشه رفت مریخ…

    • داداش تو چی میدونی آخه؟
      تو به چشات اعتماد نداری؟
      خورشیدو مگه نمیبینی برو یزره درباره نجوم تحقیق کن
      برو با تلسکوپ تو کویر ببین

  2. مرسی بابت اطلاع رسانیتون.ارزش دیدن داره واقعا

  3. درود فراووون به سازمان فضایى فوق پیشرفته ناسا آمریکا تا زمان لحضه فرود کاوشگر اینسایت چیزى نمانده پیشاپیش این موفقیت مهم را تبریگ مى گویم!!
    🙂
    🙂
    😉
    😉

  4. چیبود چیشد ینی میشه دید از یوتیوب؟ چقد پیشرفته شده

  5. چیز خیلی خاصی نیست ها…خودتو ناراحت نکن

  6. خدایی ملت چقد بیکارن میخوان کلی راهو برن تا اینو زنده ببینن؟ مگ میخواد چی بشه😂

  7. لعنتیا دیدنش تو خونه حال نمیده کاش میشد ماهم بریم موزه