کیف الکترونیکی بیت کوین

دسترسی کاربران ایرانی به کیف الکترونیکی بیت کوین به علت تحریم قطع شد

دسترسی کاربران ایرانی به کیف الکترونیکی بیت کوین مسدود شده است. پیش‌تر وزارت خزانه‌داری آمریکا، دو تن از فعالان ایرانی در زمینه بیت کوین را در لیست تحریم قرار داده بود.

در روز‌های گذشته اوفک یا دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا، دو تن از فعالان ایرانی در زمینه بیت کوین به نام‌های علی خورشیدزاده و محمد قربانیان را به بهانه تبدیل ارز دیجیتال بیت کوین به ریال ایران تحریم کرد. پس از گذشت دو روز از این اتفاق، اکنون کاربران ایرانی نمی‌توانند به کیف الکترونیکی بیت کوین خود در کانال‌های تلگرامی دسترسی داشته باشند. آن طور که به نظر می‌رسد، آمریکا به بهانه تحریم، دسترسی کاربران ایرانی را قطع کرده‌ است.

کیف الکترونیکی بیت کوین

تحریم کیف الکترونیکی بیت کوین کاربران ایرانی

سایت کوین دسک در این خصوص گزارشی را منتشر کرده است و عنوان می‌کند تحریم‌های آمریکا به بازار ارز دیجیتال و ارزرمزها نیز گسترش یافته و دسترسی کیف الکترونیکی بیت کوین کاربران ایرانی توسط آمریکا قطع شده است. علاوه بر این، کاربران ایرانی حتی به پلتفرم سوآپ بیت کوین ShapeShift دسترسی ندارند و با استفاده از فیلترشکن یا وی‌پی‌ان نیز دسترسی به آن امکان‌پذیر نیست. از سویی برخی از کاربران ایرانی اعلام کرده‌اند که برای اتصال به کیف‌های الکترونیکی الکتروم، اتومیک، اکسدوس، سامورایی والت و واسبی والت با مشکل مواجه شده‌اند.

استیو میدلبروک، دادستان آمریکا درباره تحریم کیف الکترونیکی بیت کوین کاربران ایرانی در صفحه اجتماعی خود نوشت:

هر کسی که از افراد تحریم شده توسط اوفک یا دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (علی خورشیدزاده و محمد قربانیان) بیت کوین دریافت کرده است، باید بیت کوین‌ها را نگه دارد و فدرال را نسبت به تعداد ‌آن‌ آگاه کند.