گوشی های هوشمند سال 2019

نوآوری‌هایی که از گوشی های هوشمند سال 2019 انتظار داریم

گوشی های هوشمند سال 2019 با فناوری و نوآوری‌های جدیدی نظیر اینترنت 5G، دوربین‌های بیشتر و هوش مصنوعی پیشرفته به بازار عرضه خواهند شد. در ادامه هر یک از فناوری‌های جدید گوشی های هوشمند سال 2019 را بررسی می‌کنیم.

تولیدکنندگان بزرگ گوشی های هوشمند نظیر گوگل، اپل، سامسونگ، هواوی و ال جی هر ساله فناوری‌های جدیدی را برای محصولات خود در نظر می‌گیرند تا در رقابت با سایر شرکت‌ها پیروز شوند. این امر موجب می‌شود کاربران از امکانات جدیدی در گوشی های هوشمند خود بهره ببرند. در سال گذشته، اکثر گوشی‌های پرچمدار به فناوری ناچ (notch) یا بریدگی بالای صفحه نمایش مجهز شدند و در سال 2019 نیز فناوری‌های جدیدی به گوشی های هوشمند اضافه خواهد شد که در ادامه با 5 فناوری گوشی های هوشمند سال 2019 آشنا می‌شویم.

معرفی 5 فناوری‌ گوشی های هوشمند سال 2019

1.‌ گوشی های مجهز به فناوری 5G

گوشی های هوشمند سال 2019

با اینکه در حال حاضر همه از دسترسی به سرعت اینترنت 4G یا LTE سخن می‌گویند، اما شرکت‌های بزرگ قصد دارند گوشی های پرچمدار خود را به اینترنت نسل پنجم تجهیز کنند. هرچند این فناوری در مراحل اولیه توسعه قرار دارد و شاید تا سال آینده نیز قابل دسترس نباشد، اما تولیدکنندگان تلفن همراه تصمیم دارند گوشی‌هایی را روانه بازار کنند که دارای برچسب سازگاری با اینترنت 5G باشد و به مشتریان خود بگویند که این محصولات، آینده را تضمین می‌کنند. شرکت‌های بزرگ نظیر وان پلاس، سامسونگ، سونی و هواوی اعلام کرده‌اند که در سال 2019 گوشی های پرچمدارشان به فناوری 5G مجهز خواهد بود، اما دو شرکت بزرگ گوگل و اپل هنوز خبری در این خصوص اعلام نکرده‌اند. هرچند بدون شک این دو شرکت نیز مانند سایر برند‌های بزرگ از این فناوری استفاده خواهند کرد. اگر زیرساخت‌های نسل پنجم اینترنت فراهم شود و شما یک گوشی مجهز به فناوری 5G داشته باشید، سرعت دانلود و آپلود شما به گیگابایت بر ثانیه می‌رسد و تقریبا 100 برابر خواهد شد.

2. گوشی های انعطاف‌پذیر

گوشی های هوشمند سال 2019

در سال 2019 شاهد عرضه گوشی های قابل انعطاف هستیم که به کمک آن کاربر به یک صفحه نمایش بزرگتر دسترسی خواهد داشت و می‌تواند استفاده همزمان از گوشی و تبلت را تجربه کند. در گذشته، گوشی های قابل انعطاف لولایی بودند، اما نسل جدید آن‌ها دارای صفحه نمایش یکپارچه‌ای هستند که به راحتی خم می‌شود. البته این نوع گوشی‌ها به احتمال زیاد با قیمت بسیار زیادی عرضه خواهند شد. در حال حاضر شرکت سامسونگ نمونه اولیه گوشی قابل انعطاف را تولید کرده و علاوه بر این شرکت، ریچارد یو، مدیرعامل هواوی نیز در زمان رونمایی از هواوی میت 20 اعلام کرد تا سال 2019 یک گوشی قابل انعطاف به بازار عرضه می‌کنند. تاکنون از سوی شرکت ال جی در خصوص تولید گوشی های قابل انعطاف خبر رسمی منتشر نشده، اما بر اساس خبرهای غیر رسمی، این شرکت بزرگ نیز روی ساخت چنین گوشی‌هایی متمرکز است. انتظار می‌رود نمونه اولیه گوشی های انعطاف‌پذیر در نمایشگاه بین‌المللی CES 2019 رونمایی شوند.

3. تکامل ناچ

گوشی های هوشمند سال 2019

پس از معرفی آیفون X با ظاهری جدید در سال 2017، سایر سازندگان گوشی های موبایل نیز به فکر تغییر ظاهری افتادند و از شرکت اپل تقلید کردند. بدون شک به فناوری ناچ در ساخت تلفن همراه نیاز بود؛ چرا که برای کاهش حاشیه صفحه نمایش تلفن همراه بهترین گزینه محسوب می‌شود. از طرفی می‌توان حسگرهای اثر انگشت را در پشت گوشی جای داد یا آن را با فناوری تشخیص چهره جایگزین کرد، ولی برای افزایش عملکرد دوربین‌های جلو باید از روش جدیدی استفاده می‌شد. امروزه شرکت‌هایی نظیر وان پلاس در محصول 6T خود فناوری ناچ را بیشتر از سایر گوشی های موبایل کاهش داده و حتی با انتشار تیزر جدید شرکت هواوی متوجه می‌شویم که این شرکت برای نخستین بار دوربین را در زیر صفحه نمایش قرار داده است. از این رو در آینده‌ای نزدیک اولین تلفن همراه که دوربین آن در زیر صفحه نمایش تعبیه شده است، رونمایی خواهد شد. همچنین تولیدکنندگان تلفن همراه قصد دارند حسگرهای اثر انگشت را نیز در زیر صفحه نمایش قرار دهند، که اگر چنین کاری انجام شود، سایر حسگرها نیز در زیر صفحه نمایش جای خواهند گرفت و سال 2019، به نوعی آخرین سال برای ناچ خواهد بود.

4. لنزهای دوربین بیشتر

گوشی های هوشمند سال 2019

بسیاری از تولیدکنندگان تلفن همراه قصد دارند در سال 2019 تعداد لنزهای دوربین را افزایش دهند و جهش بزرگی را تجربه کنند. اگر کمی به گذشته نگاه کنیم متوجه می‌شویم که ابتدا بحث دوربین دوگانه بسیار مهیج بود، اما پس از مدتی گوشی های هوشمند به دوربین‌های سه گانه و چهارگانه مجهز شدند و حتی شرکت نوکیا از عرضه محصولاتی با دوربین پنج گانه خبر می‌دهد. بحث افزایش دوربین‌ها جالب‌تر هم می‌شود؛ چرا که اخیرا خبری از سوی شرکت ال جی منتشر شد که نشان می‌دهد این شرکت قصد دار محصولی با دوربین 16گانه به بازار عرضه کند. البته شاید این خبرها شایعه باشد، اما انتظار می‌رود این شرکت‌ها لنزهای دوربین بیشتری را برای محصولات خود در نظر بگیرند.

برخی از کارشناسان بر این باورند که تکنولوژی دوربین گوشی های هوشمند فاقد عمق فیزیکی است و این شرکت‌ها قصد دارند با استفاده از لنزهای بیشتر ویژگی‌هایی نظیر زوم اپتیکال، صاف کردن پس‌زمینه، فناوری ضدلرزش و بازسازی HDR بهتر را در دوربین گوشی های هوشمند خود برای کاربران فراهم سازند، اما شرکت گوگل به جای استفاده از لنزهای بیشتر ترجیح می‌دهد از نرم افزارهای پردازش تصاویر بسیار پیشرفته استفاده کند. اخیرا شرکت ال جی طی یک خبر رسمی عنوان کرد پرچمدار بعدی این شرکت به دوربین 8گانه مجهز خواهد بود که از زوایای مختلف عکس‌برداری می‌کند و با آن می‌توان تصاویر سه‌بعدی و تصاویر متحرک تولید کرد. به‌طور کلی در سال 2019 شاهد عرضه گوشی های هوشمندی خواهیم بود که به لنزهای بیشتری مجهز خواهند بود.

5. توسعه هوش مصنوعی

گوشی های هوشمند سال 2019

گوشی های هوشمندی که در سال 2018 به بازار عرضه شدند از هوش مصنوعی پیشرفته‌ای نسبت به نسل‌های قبل برخوردار بودند. انتظار می‌رود توسعه هوش مصنوعی در گوشی های موبایل تدوام داشته باشد و سازندگان تلفن همراه در سال 2019 نیز محصولاتی با هوش مصنوعی توسعه‌یافته به بازار عرضه کنند. بنابراین نسل جدید گوشی های موبایل بدون شما نیز بیشترین بازدهی را ارائه می‌دهند. پردازنده‌های گوشی های هوشمند برای محاسبات هوش مصنوعی دارای مولفه‌های اختصاصی هستند و می‌توانند وظایفی که برای یادگیری ماشین برنامه‌ریزی شده است را به آسانی انجام دهند. در واقع گوشی های هوشمند سال 2019 می‌توانند حیواناتی مانند سگ و گربه را در زمان تصویربرداری به راحتی شناسایی کنند، صدای کاربر خود را نسبت به دیگران تشخیص دهند و قابلیت عکس‌برداری واقعیت افزوده را برای کاربر فراهم سازند. به‌طور کلی، تلفن هوشمند شما بدون نیاز به فضای ابری، درخواست‌هایتان را انجام می‌دهد و به همین دلیل، سرعت پاسخگویی دستگاه افزایش خواهد یافت. بنابراین با توسعه هوش مصنوعی، نرم افزاهایی نظیر دستیار هوشمند گوگل، سیری و بیکسبی با پیشرفت زیادی همراه خواهند بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. بنظر من دیگه ناچ از بین میره و حفره جاشو میگیرن

  2. من فقط انتظار دارم یک برند ایرانی احداث شه