Activation Lock : قابليت امنيتي جديد iOS 7

اپل از جنبه‌های گوناگونی محصولات و تولیدات جدید خود را معرفی کرد. در این بین، آن‌ها از سیستم عامل جدید گجت‌های اپلی یعنی iOS 7 پرده برداری کردند که از قابلیت‌های تازه و کاربر پسندی بهره می‌برد. علاوه بر این نوآوری‌ها، اپل خصوصیت امنیتی جدیدی به این زیرساخت اضافه کرده که می‌تواند راه را بر سارقان ببندد، و اطلاعات شخصی کاربران را بیش از پیش حفظ و حراست نماید.

این برنامه‌ی امنیتی که «قفل فعال‌سازی» (یا Activation Lock) نام دارد، بهترین گزینه برای غیر فعال کردن گوشی‌های دزدیده شده‌ی آیفون به شمار می‌رود. پیش‌تر سارق می‌توانست با غیر فعال کردن قابلیت «آیفون من را بیاب» از گوشی سرقتی استفاده نماید. اما در برنامه‌ی جدید، مالک گوشی می‌تواند با وارد شدن به حساب مخصوص خود، اطلاعات شخصی را پاک کند؛ پس از آن گوشی غیر فعال می‌شود و نیاز به وارد شدن مجدد به حساب اپل (Apple ID) است.

حداقل مزیت این کار، ایمن نگاه داشتن اطلاعات مهم شخصی فرد است. و اگر بنا به هر دلیل شخص دیگر به گوشی خود دسترسی پیدا نکند، حداقل اطمینان خواهد داشت که اطلاعات با ارزشش در معرض خطر قرار نخواهد داشت. این برنامه که هم‌اکنون در حالت آزمایشی است، مختص گوشی آیفون خواهد بود. و برنامه‌ی مخصوص تبلت‌ها نیز در چند هفته‌ی آینده آماده و عرضه خواهد شد. قرار است نسخه‌ی نهایی برنامه‌ی امنیتی «قفل فعال‌سازی» iOS 7 پاییز آینده عرضه شود.


منبع : en.gadgetnews

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*