با تایید سران کمپانی، نفس‌های Google Hangouts به شمارش افتاد

برای مدت‌ها Google Hangouts به عنوان پلتفرم پیام‌رسان کمپانی گوگل و ابزاری برای چت کردن شناخته می‌شد. علاوه بر اپلیکیشن، نسخه وب هنگ اوتس هم موجود بوده و از طریق اپ‌هایی مانند جی‌میل نیز امکان استفاده از آن وجود داشت؛ اما دیگر به پایان عمر خود نزدیک شده است.

در سال 2016 اعلام شد که با تغییر کاربری Google Hangouts ، بیزنس‌من‌ها و کاربران تجاری به سوی استفاده از آن سوق داده می‌شوند؛ چیزی که ظاهرا دیگر در دستور کار سران کمپانی نیست. در یک گزارش تازه انتشار یافته، ادعا شده است که در نقشه راه گوگل برای چند سال آینده، ادامه فعالیت Hangouts (که حالا گوگل آن را Hangouts کلاسیک می‌نامد) جایی ندارد.

ابتدا سال 2020 به عنوان هدف‌گذاری گوگل برای پایان بخشیدن به کار این پلتفرم ذکر شد؛ اما «اسکات جانستون» مدیر تولیدات Google Hangouts این زمان‌بندی را تکذیب کرد. البته او با اشاره به برنامه‌های درنظر گرفته شده برای مهاجرت کاربران به اپلیکیشن‌های Hangouts Chat و Hangouts Meet، تایید کرد که سرانجام روزی این اتفاق خواهد افتاد. بنابراین فعلا می‌توان به استفاده از Hangouts ادامه داد؛ اما برای دراز مدت نباید به آن دل بست.google-duo-app

همان‌طور که از واکنش جانستون پیداست،  گوگل می‌خواهد همچنان نام برند Hangouts را با کمک اپلیکیشن‌های Meet و Chat که سال گذشته عرضه شدند، زنده نگه دارد. این دو اپ‌ برای ارتباطات گروهی طراحی شده‌اند و عملکردی مشابه اپلیکیشن Slack دارند. با توجه به تمرکز گوگل روی اپلیکیش‌های Allo ، Duo و همین‌طور Android Messages، باور اینکه Hangouts به پایان عمر خود نزدیک شده راحت‌تر است؛ هر چند همان‌طور که گفته شد، سران گوگل فعلا از اعلام زمان این رویداد خودداری می‌کنند.