دانستی جالب درباره فضا

10 دانستی جالب درباره فضا که شما را متحیر خواهند کرد

در کائنات هنوز ناشناخته‌های زیادی وجود دارد، اما حتی چیزهایی که انسان‌ها تا امروز به آن‌ها پی برده‌اند، مملو از حقیقت‌های حیرت‌آور، باورنکردنی و حتی ترسناک هستند. در این مطلب قصد داریم به 10 دانستی جالب درباره فضا به عنوان گوشه‌ای از این حقایق اشاره کنیم.

انسان‌ها به لطف سرعت گرفتن فرآیند رشد تکنولوژی طی چند سال اخیر، توانسته‌اند طی مدت زمانی تقریبا کوتاه، به اطلاعات بسیار مفیدی پیرامون دنیای اطرافشان دست پیدا کنند. اکنون در مقایسه با صد سال پیش، بشر به مراتب بیشتر کائنات را شناخته و سیاره‌ها، ستاره‌ها و منظومه‌های زیادی را در دور دست‌ها رصد کرده است.

با این حال، کائنات به حدی وسیع است که می‌توان دانش و فهم کنونی انسان از کل حقایق آن را مثل قطره‌ای از آب اقیانوس دانست. اما، در بین بی‌شمار حقایق نجومی که دانشمندان تا امروز به آن‌ها پی برده‌ا‌ند، موارد حیرت‌آوری وجود دارد. در ادامه با چندین دانستی جالب درباره فضا آشنا خواهیم شد.

ابر فضایی غول‌پیکر با مزه تمشک

دانستی جالب درباره فضا

Sagittarius B2 نام ابری غول‌پیکر و متشکل از گرد، غبار و گاز بوده و در مرکز کهکشان راه شیری قرار دارد. بیشتر ابر عظیم Sagittarius B2 از اتیل فرمیت تشکیل شده است. این ملکول ماده‌ای معطر بوده و مزه‌ای همانند تمشک دارد. داشتن عطری خاص، این قسمت از کهکشان راه شیری را تبدیل به یکی از خاص‌ترین قسمت‌های فضا کرده است.

پس اگر روزی موفق به شناور شدن در گوشه‌ای از ابر گسترده Sagittarius B2 شوید، به طور مستمر بو و عطرهای فوق‌العاده‌ای استشمام کرده و مزه تمشک زیر زبانتان خواهد چرخید!

سیاره‌ای ساخته شده از الماس

جالب ترین های فضا

در سال 2017، یک تیم تحقیقاتی بین‌المللی سیاره‌ای کشف کرد که گفته می‌شود از الماس ساخته شده است! پالسارها (Pulsar)، ستاره‌هایی کوچک، مرده و بدون بار الکتریکی محسوب می‌شوند که تنها دارای حدود 20 کیلومتر قطر بوده و در هر ثانیه، صدها مرتبه به دور خود گردش کرده و در همین حین از خود پرتوهایی ساطع می‌کنند. سیاره‌ای کشف شده‌ای که دانشمندان آن‌ را ساخته شده از الماس خطاب می‌کنند، با پالسار PSR J1719-1438 همراه شده و تصور می‌شود کل آن، از کربنی بسیار متراکم ساخته شده است.

چگالی این کربن به حدی بالا است که باید به شکل کریستالی در آمده باشد. در نتیجه بخش عمده‌ای از سیاره به طور کامل از الماس است! یکی دیگر از عجایب این سیاره که آن را تبدیل به یکی از متفاوت‌ترین اشیای فضا کرده است، مدت زمان گردش آن حول ستاره (پالسار) خود است. یک مرتبه گردش کامل این سیاره الماسی به دور ستاره‌اش، دو ساعت و ده دقیقه به طول می‌انجامد! بر اساس گزارش رویترز، اگرچه حجم این سیاره ساخته شده از الماس از سیاره مشتری تنها کمی بیشتر است، اما در مقایسه با آن بیست برابر چگالی بیشتری دارد. در گزارش رویترز اعلام شده چگالی این سیاره از تمامی سیاره‌های دیگری که تا امروز کشف شده‌اند بیشتر است.

بشر بدون شک در پی دستیابی به این معدن عظیم الماس خواهد بود، اما قرارگیری سیاره در فاصله چهار هزار سال نوری از زمین سبب می‌شود رفتن به آن، حفاری کردن و سپس آوردن گنجینه‌ای از الماس به سطح زمین، حداقل در حال حاضر غیر ممکن باشد.

سیاره‌ای ساخته شده از یخ، اما روی آتش

جالب ترین های فضا

سیاره Gliese 436b یکی از آفریده‌های متناقض در کائنات بوده و به همین دلیل جزو منحصربه‌فردترین اشیای فضا به شمار می‌رود. بیشتر این سیاره از یخ تشکیل شده است، اما به طور حیرت‌آور، به نظر می‌رسد این یخ بر روی آتش قرار دارد!

سطح سیاره Gliese 436b دارای دمای سوزان 440 درجه سانتیگراد است، اما روی آن پوشیده از یخ است. دلیل این اتفاق را باید در نیروی گرانشی بسیار زیاد هسته سیاره جستجو کرد. این نیروی گرانشی بسیار بالا سبب می‌شود چگالی یخ موجود روی سیاره، بسیار بیشتر از یخی باشد که ما ساکنان کره زمین می‌شناسیم.

Gliese 436b در فاصله 33 سال نوری از زمین قرار داشته و دنباله آن به حدی وسیع است که سبب می‌شود پنجاه درصد ستاره مربوط به آن، در نور فرابنفش محو شود. این سیاره در حد و اندازه نپتون است، اما برخلاف این سیاره متعلق به منظومه شمسی، با ستاره‌اش فاصله بسیار کمی دارد. این فاصله به حدی کم است که گردش یک دور کامل Gliese 436b به دور ستاره‌اش، تنها دو روز و نیم به طول خواهید انجامید.

پالسار نابودکننده‌‌ی همراه خود

جالب ترین های فضا

پالسار بلک ویدو (The Black Widow Pulsar) که نزد اهالی نجوم با نام Pulsar J1311-3430 شناخته می‌شود، نوعی ستاره خنثی است که به طور آهسته، ستاره همراهش را با پرتوافکنی‌های پیوسته گلوله‌باران می‌کند.

هر چه این پالسار مواد بیشتری به سمت ستاره همراهش پرتاب می‌کند، سرعت گردش آن کاهش می‌یابد. انرژی از دست رفته توسط پالسار همانطور که سرعتش کاهش پیدا می‌کند، می‌تواند با منفجر کردن ستاره همراه، سبب بخار شدن آن شود!

تب اختر یا پالسار، ستاره‌های نوترونی هستند که سرعت دوران بالایی داشته و به طور مستمر، پالس‌های مداومی از انرژی تابشی را در کنار خطوط میدان مغناطیسی ساطع می‌کنند. در برخی موارد پالسارها از خود پرتو ایکس منتشر خواهند کرد. آن‌ها در حقیقت باقی مانده‌ی هسته ستاره‌های منفجر شده محسوب شده و حجم کوچک اما چگالی بسیار بالایی دارند.

سیاره‌ای سرگردان در سرتاسر کائنات

جالب ترین های فضا

کشف سیاره سرگردان CFBDSIR2149 در سال 2012، سر و صدای زیادی در جامعه نجوم به پا کرد. دلیل تعجب دانشمندان این است که سیاره‌هایی که ما با آن‌ها آشنایی داریم، همگی به دور یک ستاره گردش می‌کنند، اما CFBDSIR2149 فاقد ستاره بوده و به طور سرگردان در سرتاسر کائنات برای خود گردش می‌کند!

اندازه سیاره CFBDSIR2149 هفت برابر بزرگتر از سیاره مشتری تخمین زده شده است. برای مقایسه باید بدانید هزار و سیصد کره زمین درون سیاره مشتری جای می‌گیرند. دانشمندان معتقدند میلیون‌ها سیاره سرگردان در سرتاسر کائنات وجود دارد. در واقع آن‌ها عقیده دارند تعداد سیاره‌های این چنینی بسیار بیشتر از سیاره‌های دارای ستاره است!

سیاره‌ای بی‌رحم اما دارای ظاهری زیبا

جالب ترین های فضا

رنگ آبی سیاره فراخورشیدی HD 189733 b، سبب پوشیده شدن محیط بی‌رحمانه و خشن آن شده است. در واقع آسمان این سیاره آبی به نظر می‌رسد. در زمان رویت این جسم، آن را اولین سیاره آبی رنگ خطاب کردند. سیاره HD 189733 b از دور شبیه به کره زمین دیده می‌شود، اما هرگز همچون آن مهربان نیست.

بر اساس اعلام ناسا، در صورت قدم زدن روی سطح سیاره HD 189733 b که جزو جالب ترین های فضا به شمار می‌رود، در معرض بادهایی با سرعت هشت هزار و پانصد کیلومتر در ساعت قرار خواهید گرفت! علاوه بر آن، باران‌های سیاره HD 189733 b شیشه‌هایی دندانه‌دار بر سرتان خواهد ریخت. شاید اکنون دلیل بی‌رحمانه خطاب کردن محیط این سیاره را درک کرده باشید!

HD 189733 b همانند سیاره مشتری در دسته‌بندی غول‌های گازی قرار گرفته و فاصله نزدیک آن با ستاره‌اش سبب شده دمای سطح سیاره به حدود هزار درجه سانتیگراد برسد. فاصله آن از سیاره زمین 63 سال نوری بوده و هر دو روز یک مرتبه، یک دور کامل حول خودش گردش می‌کند.

از آنجایی HD 189733 b را یکی از جالب ترین های فضا خطاب می‌کنند که مشاهده‌های تلسکوپ هابل نشان داد اتمسفر این سیاره به صورت عجیبی قابل تغییر است. دانشمندان عقیده دارند رنگ آبی سیاره به خاطر ترکیبی از انعکاس ابرهای سیلیکات و از طرفی جذب توسط اتم‌های سدیم، حاصل می‌شود.

سیاره‌های قابل سکونت خارج از منظومه شمسی

جالب ترین های فضا

دانشمندان تا امروز نزدیک به چهل سیاره شبیه به زمین کشف کرده‌اند که همگی به خاطر خاص بودن، جزو جالب ترین های فضا به شمار می‌روند. آن‌ها به خاطر داشتن شرایط مساعد برای زندگی همچون کره زمین، مستعد حیات بیگانه هستند.

یکی از جدیدترین و امیدوارکننده‌ترین سیاره‌های این چنینی در سال 2017 توسط رصدخانه جنوب اروپا کشف شد. این سیاره فراخورشیدی در فاصله 11 سال نوری از کره زمین قرار دارد. گفته می‌شود سطح این سیاره سنگی بوده و دمای آن به منظور باقی ماندن آب به صورت مایع روی آن، مساعد است. یک سال سیاره تازه کشف شده (یک مرتبه گردش به دور ستاره‌اش) تنها ده روز طول می‌کشد.

ستاره‌های پرتاب‌شونده‌ی واقعی

جالب ترین های فضا

شهاب سنگ‌ها، بعد از ورود به جو زمین آتش گرفته و این اتفاق سبب نورانی دیده شدنشان می‌شود. به همین دلیل به آن‌ها ستاره‌های پرتاب‌شونده (Shooting Stars) گفته می‌شود. جالب است بدانید چنین ستاره‌هایی، که در فضا پرتاب می‌شوند، واقعا وجود دارند!

آن‌ها ستاره‌هایی با سرعت حرکت بسیار بالا بوده و برای نخستین مرتبه در سال 2005 کشف شدند. بر اساس گفته‌های دانشمندان، ستاره‌های پرتاب‌شونده زمانی به وجود می‌آیند که یک سیستم متشکل از دو ستاره به وسیله یک سیاهچاله بسیار غول‌پیکر نابود می‌شود. معمولا یکی از ستاره‌های سیستم توسط سیاهچاله مصرف شده و دیگری با سرعتی بسیار بالا در فضای بی‌کران پرتاب می‌شود. داشتن سرعت دیوانه‌وار حدود یک و نیم میلیون کیلومتر بر ساعت سبب شده آن‌ها را در خاص‌ترین اشیای فضا بشناسند.

آینه‌های قرار گرفته روی سطح ماه

جالب ترین های فضا

بسیاری از مردم نمی‌دانند باز آلدرین (Buzz Aldrin) و نیل آرمسترانگ (Neil Armstrong) در ماموریت Apollo سفر به ماه در سال 1969، یک یادگاری در تنها قمر کره زمین از خود بر جای گذاشتند. این یادگاری چیزی جز پنلی متشکل از صد آینه نیست.

دانشمندان اکنون از این آینه‌ها، به وسیله ساطع کردن لیزر و سپس دریافت بازخورد آن، فاصله کره زمین از ماه را اندازه‌گیری می‌کنند. این تنها آزمایش فضایی است که از زمان انجام ماموریت آپولو تا امروز همچنان در حال اجرا است.

بزرگترین منبع آب شناور در اطراف یک سیاهچاله

جالب ترین های فضا

دانشمندان، آب را اصلی‌ترین دلیل به وجود آمدن حیات بر روی کره زمین می‌دانند. به دلیلی مشابه، آن‌ها همیشه در سیاره‌های دیگر در جستجوی این ماده است، چرا که وجود آن، احتمال وجود موجودات زنده روی سطح سیاره‌های دیگر را افزایش می‌دهد. اگر تا امروز تصور می‌کردید بزرگترین منبع آب سیاره خودمان است، سخت در اشتباه بوده‌اید.

بزرگترین منبع آب (شناخته شده تا امروز) در سرتاسر کائنات، شبه اختر APM 08279+5255 است. شبه اخترها، اشیای بسیار فشرده‌ای هستند که ظاهری شبیه به ستاره داشته و درخشش فوق‌العاده زیادی دارند. گفته می‌شود شبه اخترها از سیاهچاله‌های بسیار بزرگ قدرت می‌گیرند.

شبه اختر APM 08279+5255 شامل سیاهچاله‌ای احاظه شده توسط ابری از بخار بوده و میزان آب درون آن در مقایسه با منبع آب موجود در زمین، نزدیک به 140 تریلیون برابر بیشتر است! به این ترتیب می‌توان APM 08279+5255 را یکی از جالب ترین های فضا و بزرگترین مخزن آب کشف شده تا امروز دانست. با توجه به مسافتی که نور شبه اختر APM 08279+5255 تا رسیدن به زمین طی می‌کند، دانشمندان عمر آن را تنها 1.6 میلیارد سال بعد از به وجود آمدن کل کائنات تخمین زده‌اند!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

24 دیدگاه

  1. به خدا شیه به ماشین تایپ هستی …
    از این مطالب ز برداشت کردی ماشین؟
    نمیدونم هر کی هستی برو مطالب مناسب سنت رو جستجو کن !
    مثلا چه طور بالا بکشی …
    چه طور دزدی کنی …
    چه طور صاحب ناموس شی …
    اخرین نسخه فوتبال چیه برای شرط بندی روی شیشه تریاک و ..
    چه طور دود شی
    کم !
    کم !
    تنها یک شرم بزرگ دارم تو زندگی اونم
    صفت یک ایرانی روم هست ، وصلام
    قزاااوط !

  2. امیر احسان خان …
    اینم قشنک حضم کن ببین چیه جریان …
    ۷ ملیارد انسانیم
    من برای شما وجود خارجی ندارم ، و شما هم برای من وجود خارجی ندارید …در اصل درگیر خوابی هستیم که احساس میکنیم وجود داریم …
    حیوانات میدونستید بر وجود خودشون اگاه نیستن؟
    تنها موجودی که حس کرد انسان بود اونم چرا ؟
    چون خداوند از ساحت مقدس خودش برما دمید
    پدر مادر و خواهر بعد از مرگ میبینیم که افسوس با خودم حرف میزدم
    داداش عزیز ؟
    ترامپ خودتی !
    مادرت خودتی !
    برادرت خودتی !
    حتی من خودتم !
    سخته حضمش نه؟؟ حق میدم خدا وکیلی
    ما این دنیا تقسیم شدیم ، چرا ؟
    چون علت هدفمندی بوده ،
    چه طوری ؟ با دوقطبی شدن جهان هستی ، با نظم و بی نظمی ، با خوب و بد ، بله دوست عزیزم
    هر چیزی که جلوت هست مختص شخص خودت برای قظاوت خودت طراحی شده … فک کردی خدا کوچیکه ؟
    چیزایی که یادت دادن یا یادم داده بودن که شکررررر خدا خودمو نجات دادم شده بودم شیطان پرست چون همیشه ناامید و افسرده بودم رو یه منبع دارم ایرانی هم هست مشهور هم هست ۵ قاره هم نتیجه گرفتن اسمشم صلاح نیس بگم .ولی الکی هم با باد معده حرف نمیزنم مثل عده ایی ریا کار و سود جو پی احداف قدرت طلبی ….
    این مطلب هم اگه قاط نزنی می فهمی که
    این دنیا ارزش دشمنی نداره
    ۷۰ ملیون جمعیت داریم جمع کنیم ۱۰ ملیون خانم سر کار نیستن چرا؟
    چون اقایون محترم کم ارزش کردن این اشرف مخلوقات رو …چرا؟ انصافه؟
    قران گفته؟ اگه قران گفت : میبوسم میزارم کنار میگم خدا عدالت سرش نمیشه ..
    جناب با قران اومدیم شد این وضع …
    ولی تفسیر درست قران این نیس مشتی ، جریانی داره واس خودش …
    قران بزرگتر از اون چیزی هست که یکی بیاد با میل خودش به خااطر خودش تحلیلش کنه ، اونم برای نفع خودش …
    حرف عرفا
    حرف پیامبرا
    حرف قران
    ۷۰ ملیون ایرانی با این سه گزینه به احد و واحد در تضاد شدن که اروپاییه با خدا نشد ، به ولاه راس میگم

    • جناب میلاد شما اول یاد بگیر قضاوت رو با کدوم ض مینویسند بعد بیا قرآن رو تفسیر کن البته شرط میبندم تا حالا یک ساعت هم قرآن نخوندی.

  3. سلام
    جناب امیر احسان …
    منظور مطلب بنده چی بود ؟ شما چی گفتید ؟ بیان مطلب بنده احساس نمیکنید عین مطلب شمارو رسوند؟
    دم از قران میزنی مرد حسابی چرا ۴۰ سال یا بیشتر باور کردید اتش جهنم و سرب و اراجیف رو الانم برام شعار علامه دهر میای ؟ …
    مگه بنده عرض نکردم
    جهنم یعنی دوری از خوبی های صفات خدا
    بهشت یعنی صفات خوب یک خلق یعنی انسان ؟
    الان دارین حرف خودمو با دهن خودتون علیه خودم میزنین ؟
    قران میگی؟
    خداوکیلی جاان عزیزترین کست
    یک ایرانی که بلد نیست شاد باشه
    یک ایرانی که روزی هزار باررر شعار مرگ بر خودم ( تن واحد) امریکا میفرسته … میدونستی امریکاییه صورت مجادله خودته ؟ میدونستی کسی که باهاش دشمنیم ماموریتش اینه که برای ما درست یا غلط قظاوت شه ؟ میدونستی ما ۷ ملیارد انسان برای هم مجاز مطلق هستیم و فقط یک نفر هستیم تن واحد ؟ چشم جهان بین فلسفشو بگم هنگ زدی عشقی …
    صب بیدار میشی
    لعنت بر باعث فلان کار …
    غصه داری …
    بی هدف شدی پوچ
    تو نباشی صد درصد مردم ناامید و تباه شدن…
    الانم انتظار نداری که برات چه چه بزنم بگم خداوند یکتا تو ایران جاریه ؟
    خداوند حضورش به گفته خوده ناپایدارت
    شاد
    ازاد
    هم سطح
    فکرررر
    اتحاد
    مهربونی
    و غیره هست ..دیگه خدا وکیلی یک ایرانی ناگاه هیس ساکت بشینه سر جاش راجع به بلاهای گذشتمون که هزاران برابر شکستمون تو دنیا زبان زد شد و معلوم شد کی متمدن هست کی وحشی ….هم دیگرو در رابطه با خوبی ها ارشاد نکنیم …
    خدا وکیلی هم شما منو میشناسید هم من شمارو …دو ایرانی هستیم مشخصه واقعا …
    اینم بگم قران برای همه ادماست و عنوان اسلام نبود اصلا عنوان قران یک واحد جاری بر همه ادم هاست …
    اسلام من دراورده ما ایرانی های بی هدف
    باعث شد
    خدا بره زیره سوال
    قران بره زیره سوال
    و پیامبر ازش کاری کاتور بسازن …
    دیگه ساکت بسته خستم کردید …

    • اسلام یعنی من دراورده ایرانی ها ؟؟؟؟؟
      آخه به خدا ارزش نداره جواب دادن حرف شماها ولی میای تو فضای مجازی چهار نفر دیگه رو هم گمراه میکنی !
      این حرف رو میزنی چون فضای مجازیه !
      چون اینجا کنتور نمیندازه !
      توهینات رو بازم میذارم به حساب انسانیتی که ازش دم میزنی !
      لبخند بزن و بگو اینها چقدر گمراهند !
      کسی کاریت نداره !
      اما این صحبت ها رو فقط کسی میزنه که ماهیت دنیا و هستی رو پوچ بدونه و فکر کنه این دنیا هیچ نتیجه ای نداره و همه چی تموم میشه میره پی کارش !
      ولی شک نکن روزی میرسه که از گفتن این حرف ها به اندازه ای شرمنده میشی که ارزو میکردی کاش به دنیا نمیومدی !

      • هیچ حرفی برای گفتن ندارم
        فقط اینم قشنگ میفهمم
        هر کسی ،
        سهم
        خودشو
        به نوبه خودش
        لحضه مرگ
        حقیقت رو
        قراره
        بدونه
        خیلییییییییییییی به خودت اطمینان میدی و اون قدررر اطمینان داری به خودت که بعده مرگ جاهای خوبی در انتظارته ؟
        جناب ؟
        یکی از قدرتای شیطان رو هم بهت میگم برم قظاوت با خودت …
        شیطان به قدری قدرت داره اونم از (مکر) های خیلی ماهرانش ،
        حتی خودشو به جای ( خداوند ) جا میزنه ‘
        عزیزم
        خواست قلبی همه ادما خداست
        بدترین ادما در بد ترین شرایط فقط خدارو خواستارن
        جناب
        افسوس
        افسوس
        روی این کره زمین خیلی سخت ۳۰۰ نفر از ۷ ملیارد انسان قراره تفکیک بشه
        انم چرا ؟
        ۷ ملیارد انسان
        ابلیس مخفیانه خودشو خدا جار میزنه و ارررررررروم حتی با صدای ارامش بخشششش میبره توی باتلاق!
        خیلی سختتتتت !
        خنده هاشو میشنوی
        که میگه .
        بیا اونم اون خدایی که خواستی …

        عزیزم
        شوخی نگیر
        به خودت اطمینان نده
        خیلی خب مرگ هست
        هم برای شما و من و همه
        الان حوصله بحث با شما رو ندارم
        خدارو شکررررر اون زمونم نیس که برای حرفهایی که تو خونم از بدو تولد تا به الانم شنیدم
        به هیچ وجه الوده نمیشم
        نه تنها من
        بلکه صد درصد به صورت رسمی
        ملیاردها انسان
        ملیونها نفر در کشورمون
        بدون اطلاع شما و امثال شما
        در ایده های بنده هستند
        توی گجت نیوز کم مطالب نزاشتم
        خدا شاهده نیم درصد نبودند
        اگر کوته فکر نبودید میدونستید که
        من به جهنممممم
        برای چند ملیارد انسان
        برای چند ملیون مردم کشور
        بس نبود این همه توجیه بچه گانه و با ظاهر خداوند پرستانه ؟
        بدرود عزیز
        مشکل اصلی رو دریاب

        • میگم فرافکن هستی باورت نمیشه !
          اولا اون 300 نفر نیست 313 نفره
          دوما کدوم انسان کم عقلی گفته از بین 7 میلیارد ادم فقط 300 نفر انتخاب میشه ؟
          خب این طرز تفکر اشتباه شماست !
          برادر
          میای تو فضای مجازی دانسته های پوچ و اشتباهت رو به خورد بقیه میدی
          این کار درست نیست
          من اصلا کی گفتم در انتظار یه دنیای خوبی بعد از مرگ هستم ؟
          البته این همه کامنت میذاری تابلو هست که عادت داری همه چیو به هم قاطی کنی !
          عیب نداره افسوس بخور !
          تو راهی که هستی تلاش کن !
          منم تلاش میکنمممم ….
          زمان مشخص میکنه من افسوس خواهم خورد یا شما ….

    • سلام.چرا جدیدا همه طرز فکر صوفیانه پیدا کردن نمیگم صوفی هستید ولی طرز فکرتون مثل اوناس امیدوارم حداقل مثل اونا(یکیشون ابن عربی بود) ابنه ای نباشید

  4. بعد آدما برا دوزار پول رایج کره زمین به این ریزی، تو سرو کله هم میزنن
    تف به ذاتتون

  5. “بسیاری از مردم نمی‌دانند باز آلدرین (Buzz Aldrin) و نیل آرمسترانگ (Neil Armstrong) در ماموریت Apollo سفر به ماه در سال 1969، یک یادگاری در تنها قمر کره زمین از خود بر جای گذاشتند. این یادگاری چیزی جز پنلی متشکل از صد آینه نیست.
    دانشمندان اکنون از این آینه‌ها، به وسیله ساطع کردن لیزر و سپس دریافت بازخورد آن، فاصله کره زمین از ماه را اندازه‌گیری می‌کنند. این تنها آزمایش فضایی است که از زمان انجام ماموریت آپولو تا امروز همچنان در حال اجرا است”

    بعد هنوز یه سری اعتقاد دارن که آمریکا سفر به ماه رو توی یدونه استودیو فیلم برداری کرده

    • به نظرت اگه سفرشون به ماه تو استدیو بوده ، کار سختیه که یه جسم رو ببرن کره ماه ؟ یعنی سفر انسان از نظر امکانات و هزینه با فرستادن یه شی به ماه یکی هست؟؟؟؟؟؟

  6. بهشت یعنی اگاهی نسبت به خدا ، شادی ، نشاط، خوبی کردن ، صلح ، هم سطح بودن ، کمک به دیگران و…
    جهنم یعنی
    ایجاد تضاد بین زن و مرد ، دشمن طلبی ، غم ، افسردگی ، یکی پادشاه یکی گدا ، بی محلی به گدا و …
    جناب سجاد؟
    کوته فکری به این حد؟
    شما فک کردی خداوند به حدی کوچک است مارو توی دیگ اتیش بندازه ؟
    یه سوال ؟
    به قران که اعتقاد داری ؟
    یه سوال می کنم کله داشته هامونو ببره زیره سوال که بفهمی تحلیل و تفسیر قران تماما غلط به عرضت رسوندن این مدت ،
    سوال؟
    مگه انسان روح الله نیست ؟ یعنی چه بخوایم چه نخوایم در بدترین شرایط خداوند در ما جاریست
    خب
    اگه بریم جهنم توی اتیش
    خدا اول خودش نابود نمیشه؟
    یعنی خدا روح خودشو میسوزونه ؟
    ok?
    برو لیوانتو خالی کن از نو با تحلیل درست قران بررسی منبع کن
    یقینا منبع هم هست اگه اطلاع داشته باشی
    قران گفت نحر های روان در بهشت
    یعنی اگاهی های روان در اوج اگاهی انسان نسبت به خوبی ها
    نحر که تو روستای پدر بزرگم هست عشقی😁

    حجاب
    یعنی سرپوشی اعمال زشت
    حجاب یعنی چادر؟✋🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    • 1در تمام فسلسفه ها نابود کردن واجب الوجود(یا همون خدا) توسط خودش امری نشدنی هست
      2خدا روح خودشو بین انسان ها تقسیم نکرده (هورکراکس) و اون ماجرا برای خلقت اولین انسان ها بود
      2جهنم آتش دنیایی نیست و در کل مواد مذاب و داغ و … نیست
      3جهنم جاییست که هیچ ذره ای از رحمت خداوند در اون نیست ، یعنی نبود مطلق یکی از صفات خداوند
      4شما که دم از قرآن زدی آیات حجاب هم بخون ، ببین چی گفته

    • انقدر تند میری کسی بهت نمیرسه اینطوری !
      به همون خدا حاضرم قسم بخورم سر سوزنی نه به قرآن اعتقاد داری نه به خدا !
      تعریفت از بهشت و جهنم رو هم میذارم به حساب روشنفکریت !
      چادر یعنی حجاب. الان این حرفت چه ربطی داشت این وسط ؟
      خب مخالفی برای خودت باش . حق نداری به بقیه به اسم بیان نظرات توهین کنی !

      • milad?
        من باهت کاری ندارم ، برام هم مهم نیستی و نبودی …نه قراره ازم بشنوی که حیفه !
        نه ازت قراره بشنوم که حیفه …
        فقط برادر گونه و از ته دل یه درد دل برات میکنم مثل برادر امیدوارم یادت باشه داداشمی فقط ،
        هیچ وقت
        هیچ وقت
        هیچ وقت
        به هیچ عنوان
        به یک انسان که توسط خداوند افریده شد ، و بدون اطلاع از وضعیت درونی ان انسان که در چه میزان به خداوندش محتاج است
        لقب خدا نشناس و اعتقاد به خدا نده
        به خدا کم میاری
        به جااااااااااااااااانهههههههههههه عزیز ترین کسم کم میاری …
        درده همه دوری از خداست
        کم لطفی نکن
        هم وطنم من کاری به کار شما نداااااااااااارم
        اگر دقت کنید که دقت لازم نیست به وضووووووووووووووووح مشخصه
        و شااااااااااااااااااخ دراوردم که چرااااااااااا مگه چی گفتم من ء؟
        طرف بهم میگه خدا نشناس؟!!!!!!!!!!!
        در حالی که من
        احترام به زن و مرد
        هم سطحی
        تن واحد
        شادی
        نشاطی
        ازادی
        خشحالی
        دنیای بدون دشمن
        صلح
        و تمامی صفات برجسته الهی رو در کلیه مطالبم سعی کردم اشکار کنم
        اونوقتتتتتتتت!
        اتوماتیک وااااااار
        با کمال تعجب و تاسف
        سعی بر دفاع از خودم با استفاد از کلمات ( منم به خدا اعتقاد دارم ، قرانم میخونم )
        افتضاحححح دنیایی داریم milad خان
        حتی مسابقه جهنم بهشتم رفتم برادر
        در حالی که با مساعل عرفانی هم مسابقه میدهید ؟
        مزخرف نیس منو جلو زدی رفتی بهشت ؟
        کدوم ؟
        کجا؟
        مطمعنی؟
        چی بود منظور؟
        به خدا تعجیپب میکنم تو این دنیا چه بلایی اومد

        عزیز
        کشور ایران فرهنگش چند هزار ساله است با کلی معجزه های تاریخی و اتفاق های تاثیر گذار روی زندگی بشر

        اسلام دقت کن برادر
        درست میگم بازم میگم
        به حدی وسیع است که کشور عزیزمان از عهده ان خارج شد و باعث شرم ما شد نه تنها ایران کله مردمانی که با اسم اسلام و نام خداوند به صورت جهانی مایه شرم و تضاد شدن . برادرم بنده هم اون شخص مورد نظر شما نیستم با شما بحث کنم .
        ۴۰ ساله اخری هم به حدی شوره هر موضوعی در اورده شد که یقین لطمه خوردیم …سنگه چیو به سینه میزنی برادر؟
        بهم گفتی روشن فکر ؟
        پس خواهشن شما هم روشن فکر شو یکم به خاطر اون خدایی که درونت هست فکررر کن ببین چی میگم ؟
        اسلام که ‌باشه خب ،
        اینم قبول کن
        اگر تمامی موارد درست بود کار به این جا میکشید؟
        بشر رو به سوی پیشرفت تکنولوژیکی هست ،
        شما فرض کن با این روند و طرز تفکر ۲۰۰۰ هزار سال جلوتر برویم ؟( یا دروغه) ؟!!!
        جون عزیزت ببین الان دوم اورد اون موقع بیاره ؟
        نه خیر
        قضیه به حدی پیچیده هست اطلاع ندارید و منبعش دسترسی ندارید
        اسلام واقعی شاید بخندید الان به گفتم ولی بخند بعدش دونستی میخ کوپ میشی

        اون قدررررررر بزرگ و علمی و پیچیده و روز هست که حتی استیون هاوکینگ نجوم شناس امریکایی هم بعضی از مطالبشو نتونسته بگه …

        داداشم برادرم

        قران
        حرکت اجسام گرفته
        الکترون
        پروتون
        نوترون
        از ریزترین حرکات هستی رو برامون توضیح داده
        اونم با زبون بی زبانی و خیلی عمیق که واقعا ادم حتی عقلش حکم نمیکرد .داداشم منبع مشهور هست متاسفانه خبر نداری ….
        قران به حدی روز و پیچیده و مدرن ترین مدرن هست که تا بی نهایت انسان در کشفش هست !
        به این دلیل بهت گفتم اسلام من دراورده ما ایرانی یا نسل گذشته ، فکر کردید با بچه طرفید؟

        به حدی خداوند و قران را سنتی و حوصله سر بر جلوه دادند که کم ارزش شدن

        انگارررر نه انگار خداوند صاحب چرخش ریزترین حرکات اجسام با قوانین ریاضی است !!!
        داداشم ؟
        خداوند رو باید تحقیق کنی به دست بیاری ،
        به گفته بعضی ها بود که
        پس این همه افرینش منظومه ها ، و ملیارد ها ملیارد جهان ! پس از بی سوادی خداست ؟؟؟؟؟؟؟!!!!
        خدا ریاضی دانه ، با علم اثبات میشه نه خونه نشستن و توهم زدایی !
        وصلام
        سنتی در کار خدا نیس ترمز بریدی برادر ،
        میگی قران؟
        خوندی؟
        چی دستگیرت شد؟
        علامه دهر شدی؟
        ترکوندی؟
        چی؟
        بگو دیگه ؟
        به کجا محکمی برام راحت دم زدی از خدای واحد بر همه ؟
        از صب تا حالا قرانو مثل طوطی بخون ؟
        به خدا نیم سطر از متن قران باطنشو بفهمی مغذت اندازه سنت دود میکنه !
        اره از صفحه اول خوندی تا اخر برام استاد شدی نابغه ؟
        یه چیز میگم که بر اساس مطالعم از اون منبع ، و لطف خداوند در حقم ، و در میان گذاشتن این موضوع خیلی وسیع و بزرگ با صاحب نظران این منبع !
        برات
        شاید در حده نیم سطر مفهوم یک جای قران که از خود قران به پیچیدگی محض حضم و باورش باعث حیرت تعدادی شده . بدون میگم برادرم .

        اشرف مخلوقات
        کله اجرام و منظومه های شمسی در مردمک چشم ما هستند !
        ان هم برای یک انسان !
        ۷ ملیارد انسان به تعداد همان منظومه ها به صورت اعجاب انگیز و واقعی در درونمان اجرام هست ، عظمت خداوند را دیدی برادر؟ مارا به حدی بزرگ افرید که باورمان نشد ….
        شاید بگی چه طوری مگه جا میشه ؟
        عزیزم
        ما به عنوان ناظر کم سرعت به فضا نگاه میکنیم ، یعنی فرکانس چشم ما به حدی کم هست که هر چیز را بزرگ تر میبینیم ،
        و چون مجاز مطلق هستیم
        مجاز در مجاز هستیم
        شاید اندازه توپ پینک پونک هم نیس کله منظومه در اصل
        که بعد از مرگ بعداز خروج از جسم !
        خواهیم دید کله منظومه مقابل ما چیزی کوچک پیش نیس !
        خدا لطف کرده برادرم بهمومن
        ما چی؟
        همه چیو سنتی کردیم که چی؟
        کمال یعنی چی؟
        یعنی سطح انسان برای حقیقت !
        چی داری برای اثبات خدا ؟
        به خدام قسم
        بارها و بارها دیدم شنیدم و همه دیدن
        اونی که ستاره کشف کرد گریه کرد !
        گفتن چرا؟
        گفت حس کردم به خدا نزدیک شدم و عظمتش متعجبم کرد !
        خدا با دستاورد علمی رویت میشه
        امیدوارم پیروز شی برادر

        • شما کلا تعریفت از خدا چیزی هست که برای خودت بافتی و مجددا داری به خورد بقیه میدی …
          خدا رو باید با ریاضی اثبات کرد ؟؟؟؟؟
          شما داره صفات الهی رو میبری زیر سوال نه اینکه بیانشون کنی !
          از قرآن حرف میزنی بعد کل حرفات انکار کننده هموناست …
          میدونی چرا میگی خدا هست و فقط کلمه خدا رو انقدر تکرار می کنی ؟
          چون خدا رو قبول نداری و با دانش غلطت که فکر می کنی دمیده شدن روح خدا در انسان یعنی خدا تقسیم شده بین انسان ها و با رفتن اونها تو جهنم خودش از بین میره ، سعی میکنی دنیا و صحبت هات رو توجیه کنی !
          دایی جان ! من سنگ چیزیو به سینه نمی زنم !
          من از اعتقادم دفاع می کنم !
          چون ساده به دستش نیوردم !
          و قطعا پدرم تکرار نکرده و منم بگم همونه !
          هر انسانی برای خودش اعتقادی داره ولی اجازه نداره انقدر ساده به اعتقاد انسان های دیگه توهین کنه !
          این کمترین حد از اصول اخلاقی هست که شما به اسم روشن فکری و آگاه کردن بشریت کاملا زیر پا می ذاریش !
          به جای این چیزا ثابت کن بقیه غلط میگن !
          هرچند
          اینجا فضای مجازیه و کنتور نمی اندازه !

          • milad ? این همه بحث کردیم شما برداشتتت ازم این بود که بنده گفتم :
            خدا خودشو تقسسسسسسسسسسسسسسم کردههه ؟!!!!!!😔😔😔😔😔😔😔
            من گفتممممممممممم خدا خدشو میسوووووزونهههههههههههه ؟😔😔😔😔😔😔😔😔😔
            همین دو موردو بخون انصاف داشته باش ،
            بیان مطالب من همش عظمت خدارو نشون میده اون وقت شما داری منو خدا نشناس خطاب میکنی؟
            این چه صیغه ایی هست در میاری به خدا اعتقاد نداری برادر ؟
            جم کن بسته پیدات میکنم پدرتو در میارم به جدم قسم ….
            اونقدر از خدا دوری فک کردی هیچ کی خدا نداره

            بابا
            کوچیک مغز ۲ سی سی ..

            یک واحد جاری بر همه هستیه
            خفه شو
            برام خدا عین پرتغال تقسیم نکن …مغز
            برام خدا رو تو و امثالت قراره نشون بدی ؟
            ابله
            حوصلمو سر نبر پپر بینم بابا
            ۱۰۰۰ تا هم دیس لایکتم به…نیست گم شو بابا
            به الاغ بگو هوششششش وای میسته
            طرف الان دو بندو تا این جا اشتباهی برداشتک کرده
            گم شو ارامش مردمو ۴۰ سال به هم زدی اینم روش
            خداااااا لعنتتتتتت کنه

            کابوسییییی
            کاااابوس

            • الان این همه توهین کردی که بگی چی مثلا ؟
              هزار تا عنگ گمراهی چسبوندی به من ، منم گفتم تعریفت از خدا غلطه !
              انقدر طاقتت کمه ؟
              می دونم شنیدن حقیقت سخته ولی من مثل شما نیستم هزار تا حرف در بیارم از خودم و طومار بنویسم !
              قبل از هر چیزی بگم که این 40 سال ادامه پیدا خواهد کرد و در خواب خواهید دید که متوقف بشه ! مثل هزاران آدمی که در انتظار توقفش بودن !
              در مورد روح جوابت رو یکی از کاربرا داد همون موقع که در مورد روح الله بودن صحبت می کردی !

              “”شما فک کردی خداوند به حدی کوچک است مارو توی دیگ اتیش بندازه ؟””
              “”چیزایی که یادت دادن یا یادم داده بودن که شکررررر خدا خودمو نجات دادم شده بودم شیطان پرست””

              خب چرا بهانه میاری بگو بهشت و جهنم که جای خوب و بد باشه بعد از مرگ نداریم نیازی به این همه صغری کبری نیست !
              منم میگم صبر کن می بینیم هست یا نه !
              خواهی دید که هست یا نه !
              مشکل امثال شما اینه که همه چیو سلیقه ای کردین !
              اون همه از عظمت قرآن گفتی ، ولی عمرا یه بار خونده باشیش

              “”حجاب یعنی سرپوشی اعمال زشت
              حجاب یعنی چادر؟ (همراه شکلک خنده 😐 )””

              قرآن نخوندی خب می دونم ولی آدرس میدم سرچ بفرما : سوره احزاب – آیه 59
              بخون ببین حجاب فقط یعنی باید بر زشتی های دنیا سرپوش بذاری یا چیزای دیگه رو هم شامل میشه !
              واقعا اینو میگم
              وقت اضافه ای نیست برای بحث بیشتر !!!!
              ولی تو دنیای کثیف امروزی که زن تبدیل شده به یک ابزار (کاش فقط ابزار بود)، یک بار معنی آیه رو بدون کینه و عداوت و به دقت بخونی می بینی حق کجاست برادر !
              حرفای خودت رو هم آوردم که باز نگی فلان فکرو کردی !
              منم از حرفات ناراحت نشدم !
              آرزو موفقیت دارم برات

              • عزیززززم میگم بچه فرض کردی منوووو
                بهم میگی مرگ وجود نداره؟
                عزیزم ما بعده مرگ
                مکان حذف میشه
                و درگیر تضاد و زمان میشیم
                بعد از گذر زمان حذف میشه و در تضاد به سر میبریم
                عزیزم میلاد خوان ؟
                میگم بچه فرض نکن
                ما بعده مرگ السته به ربکم هم میریم و خداوند ازما میپرسه
                خود خدایی یا با من ؟
                عزیزم
                بعده مرگ تا عدم قراره پیش بریم
                توی عزیز
                برام میگی یه دفه بگو مرررررگ نیس؟
                اوه
                اونقدررر نفهم فرض کردید
                به خاطر حجاب طرف شلاق خورد
                ببین؟
                سواد داشتی مردم ام سواد داشتن
                سربو و اتیش که گفتم
                حتما برای یه سری نیاز بود
                وعلا منو چه به این سوسول بازیا
                مگه الاغ باشم انسانیتمو و عظمت خدارو به کارای کوچیک مملکت بفروشم
                عزیز؟
                بد برداشت نکن تند نرو و قضاوت نکن ..
                یادت باشه
                بهت گفتم مرگ هست
                چنان هست که پی به کابوس الانت میبری
                برو یکم دقیق باش
                همرو خر فرض نکن
                ولی منم دوستت دارم
                چون بهم گفتی از حرفات ناراحت نیستم
                خوشم اومد
                در هر حال
                چه شما و من همه خواست قلبی برای هدایت از طرف خدا داریم
                هیچ وقت به عالم و هستی که در اون زندگی میکنی اعتماد نکن و یقین نده
                انسانو یقین میزنه زمین
                با توکل به خدا و شاهدی عاقبت بشر به خیر شه از ته قلب گفتم
                ولی همه باید احتیاط کنیم
                شیطان هم دست کم نگیریم
                بازم مرسی
                شیطان هم با لباس شیطان نمیگه شیطانم
                همیشه با ظاهر خدایی به انسان دخیله
                چه ۳۰۰ نفر
                چه ۳۱۲ نفر
                مهم اینه تعدادی کم از حقه شیطان باخبر میشن
                این قصه انسانه
                بدرود

            • راستی اینم اضافه کنم به صحبت هایم که هر کسی بگه حجاب یعنی چادر قطعا از نعمت عقل بی بهره است … !!

  7. سیاره آبی در بالا ( HD 189733 b) مثل جهنم میمونه مطمئنا بهشت و جهنم هم در یکی از همین سیارات قرار داره ولی هیچ وقت کشف نخواهد شد.