AMD با پردازنده دسکتاپ هشت هسته ای ۵ گیگاهرتزی خود نمايشگاه E3 2013 را به لرزه درآورد

 شرکت AMD هم با دست پر به نمایشگاه E3 لس آنجلس آمده و زلزله ای حسابی به راه انداخته است. این شرکت برای عاشقان سخت افزارهای قدرتمند برای بازی های سنگین، یک پردازنده دسکتاپ هشت هسته ای را رو کرده که با سرعت ۵ گیگاهرتز! سیستم شما را به راه می اندازد.

FX-9590 را می توان قدرتمندترین پردازنده حال حاضر در میان CPUهای خانواده FX شرکت AMD دانست. این پردازنده ابتدا قرار است به شرکای تجاری AMD فروخته شده و در کامپیوترهای خانگی ویژه بازی و چندرسانه ای مورد استفاده قرار گیرد. پس از آن شرکت نسخه Black Edition آن را به صورت مجزا روانه بازار خواهد نمود.

برند لینهارد قائم مقام تجاری و مدیر امور عمومی بخش محصولات مشتریان AMD می گوید: «طی این هفته در E3 می خواهیم نشان دهیم که چرا این پردازنده در مرکز بازی ها خواهد بود. پردازنده FX جدید ۵ گیگاهرتزی به طور موکد کارکردی را خواهد داشت که مورد تقاضای بسیاری از بازی خورهای حرفه ای است و گیمرهایی که به دنبال تجربه رزولوشن های بسیار بالا با تکنولوژی Eyefinity ما هستند سراغ آن خواهند رفت. این یکی دیگر از ابداعات AMD است که به آن افتخار می کنیم و برای اولین بار آن را همراه با پردازنده ۵ گیگاهرتزی مان به صورت تجاری عرضه می کنیم.»

AMD همچنین در نمایشگاه امسال نسخه FX-9370 را هم عرضه کرده که کمی کندتر اما همچنان عالی است. این پردازنده هشت هسته ای سرعت 4.7 گیگاهرتز را برای تان به ارمغان می آورد و از تکنولوژی Turbo Core 3.0 این شرکت بهره می برد.

هر دو پردازنده از جدیدترین معماری هسته های پردازنده AMD بهره می برند که آن را با نام Piledriver می شناسیم.


منبع : en.gadgetnews