گوشی های هوشمند 5G

گوشی های هوشمند 5G و منعطف سبب انفجار در فروش بازار موبایل می‌شوند

گوشی های هوشمند 5G و انعطاف پذیر، انفجار بعدی در فروش بازار موبایل را رقم خواهند زد. این در حالی است که تصور می‌کردیم قیمت بالای گوشی های منعطف و پشتیبانی‌کننده از 5G، تاثیری در تغییر مجموع میزان فروش گوشی های هوشمند نداشته باشد.

طی سومین ربع سال 2018، میزان فروش گوشی هوشمند توسط همه شرکت‌ها 389 میلیون دستگاه اعلام شد. این میزان فروش در مقایسه با بازه زمانی مشابه طی سال 2017، تنها 1.4 درصد افزایش به خود دیده است. با وجود تقریبا ثابت ماندن میزان فروش در بازار موبایل طی سال‌های اخیر، بر اساس جدیدترین گزارش Gartner، گوشی های هوشمند 5G و همچنین منعطف سبب انفجار مجدد در فروش این بازار خواهند شد.

در حال حاضر، کاربران به خاطر عدم یافتن ویژگی‌های جدید و مهیج در مدل‌های تازه معرفی شده، ترجیح می‌دهند برای مدت زمان بیشتری گوشی هوشمند کنونی‌شان را نگه دارند. در واقع اکنون برای آن‌ها عامل محرکی به منظور تشویق شدن برای خرید یک گوشی هوشمند جدید وجود ندارد! اما طبق گزارش جدید Gartner، عرضه گوشی های هوشمند 5G و انعطاف پذیر سبب تغییر وضعیت می‌شود. در این گزارش، از عرضه گوشی های هوشمند 5G و منعطف با عنوان انفجاری در میزان فروش بازار گوشی های هوشمند یاد شده است.

گوشی های هوشمند 5G

این اتفاق گریبان‌گیر تعداد زیادی از شرکت‌های گوشی‌ساز همچون سامسونگ شده است. اگرچه این شرکت هنوز در بازار موبایل، پرفروش‌ترین به شمار می‌رود، اما فروش آن شدیدا به میزان 12.3 میلیون دستگاه کاهش یافته است. ار زمانی که Gartner انتشار اخبار میزان فروش گوشی های هوشمند شرکت‌های مختلف را آغاز کرد، این بیشترین کاهش میزان فروش سامسونگ به شمار می‌رود.

محبوبیت بیشتر گوشی های هوشمند 5G نسبت به منعطف

اگرچه انتظار می‌رود بیشتر گوشی‌سازان درگیر مشکل عدم تمایل کاربران برای تعویض گوشی شوند، اما هواوی و شیائومی در این بین استثنا هستند. طی سومین ربع سال جاری میلادی، این دو شرکت چینی با وجود سقوط میزان فروش سایر گوشی‌سازان بزرگ توانستند به ترتیب به 43 درصد و 23 درصد رشد دست پیدا کنند! بعد از انتشار این خبر اعلام شد سامسونگ حوالی سال 2020، جایگاه پرفروش‌ترین گوشی‌ساز دنیا را به هواوی تقدیم خواهد کرد. اگر رشد شیائومی نیز به همین روال ادامه پیدا کند، به زودی جایگاه سومین گوشی‌ساز بزرگ دنیا را از آن خود می‌کند. این خبر برای سامسونگ و اپل زنگ خطر بزرگی است!

گوشی منعطف

طبق گزارش Gartner، گوشی های هوشمند 5G و دارای بدنه منعطف کاربران را مجاب به تعویض گوشی خواهند کرد. جذابیت این نوع گجت‌ها به حدی است که با وجود داشتن قیمت‌های بالا، انفجاری در میزان فروش گوشی های هوشمند به وجود می‌آید.

پیش‌بینی شده تا سال 2020 در مجموع 65 میلیون گوشی 5G به دست مشتریان برسد. محبوبیت گوشی های انعطاف پذیر کمتر از گجت‌های پشتیبانی‌کننده از شبکه موبایل 5G است، به همین دلیل افزایش میزان فروش محصولات این چنینی به زمان بیشتری نیاز دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. به نظر من، گوشی تمام صفحه و حاشه صفر، حرف اول رو می زنه و منعطف بودن مهم نخواهد بود.

    5G هم نمی تونه مشتری جذب کنه، چون LTE می تونه 1 گیگابیت در ثانیه رو جواب بده و هنوز زیرساخت جهان، برای ارائه سرعت بیشتر مهیا نیست.

    با سپاس

  2. اینجوری باشه که سامسونگ بهترینه

  3. خدایی کسی میخره ؟؟؟!!!!

  4. توی ایران که هیچ اتفاقای نمیافته