مدیر مالی هواوی به اتهام نقض تحریم های ایران دستگیر شد

مدیر مالی هواوی خانم وانژو منگ توسط پلیس کانادا دستگیر شد. گفته می‌شود علت دستگیری این مدیر ارشد هواوی، نقض تحریم های ایران بوده است!

روز چهارشنبه مقامات کانادایی خانم وانژو منگ، مدیر مالی هواوی و رن ژنگفی، دختر بنیانگذار این غول چینی را زمانی که در کانادا مشغول تغییر خط پروازشان بوده‌اند را دستگیر کرده است. این کار به خاطر قانون وضع شده توسط ایالات متحده انجام شده است. به نظر می‌رسد مشکلات هواوی با ایالات متحده به مراحل سخت خود رسیده است. بیشتر جزئیات به درخواست خود خانم منگ محرمانه است، اما گفته شده که او در روز 1 دسامبر (10 آذر) دستگیر شده و 7 دسامبر (16 آذر) نیز روبروی مجریان قانون خواهد نشست.

همچنین امروز، سرویس امنیت اطلاعات کانادا (CSIS) در مورد «جاسوسی حمایت شده توسط دولت» با شبکه‌های 5G که در حال حاضر توسط دو شرکت مخابراتی Telus و Bell در حال توسعه هستند،‌ هشدار داد. شرکت مخابراتی راجرز با همکاری اریکسون، آزمایش‌های بر بستر 5G‌ خود را متوقف کرده است. این کار زمانی رخ داده است که نیوزلند و استرالیا موافقت کرده‌اند تا مشتریانشان را از خرید تجهیزات مخابراتی هواوی، به خاطر نگرانی‌های امنیتی منع کنند.

به دنبال این دستگیری، هواوی گلوبال بیانیه‌ای را در سایت کانادایی MobileCyrup در مورد وضعیت فعلی ارائه کرده است که در زیر آن را می‌خوانیم:

اخیرا، مدیر مالی ما، خانم منگ وانژو موقتا توسط مقامات کانادایی و به سفارش ایالات متحده بازداشت شده است. خانم منگ به اتهامات نامشخص، در منطقه شرقی نیویورک، زمانی که در حال انتقال پرواز خود به کانادا بوده است، دستگیر شده است.

شرکت اطلاعات کمی را در مورد اتهامات ارائه شده در اختیار دارد و از هیچ یک از تخلف‌های خانم منگ مطلع نیست. شرکت معتقد است که سیستم‌های حقوقی کانادا و ایالات متحده در نهایت به یک نتیجه خواهند رسید.

هواوی به تمامی قوانین و مقررات موجود از جمله قوانین صادرات و کنترل صادرات، مقررات سازمان ملل متحد، آمریکا و اتحادیه اروپا پایبند است.

علت دستگیری مدیر مالی هواوی ثابت نشده است

امسال تمامی فعالیت‌های شرکت ZTE در ایالات متحده نیز به دلیل دور زدن تحریم های وضع شده بر ایران ممنوع شده بود؛ اما در نهایت ترامپ و مقامات چینی چینی به یک نتیجه‌ی مثبت رسیدند تا این شرکت فعالیت‌های خودش را مجددا از سر بگیرد. آیا پس از بازداشت مدیر مالی هواوی ، چین می‌خواهد معامله‌ی دیگری را با رئیس جمهور ترامپ انجام دهد؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. خب این کجا به تحریما برگشت؟ چرا تیتر اشتباه میزنین؟
    امریکا و هیچ کشوری حق این رو نداره که بخاطر نحریم‌های اعمال شده توسط خودش بقیه رو دستگیر کنه، این مشکل به جاسوسی دولت چین توسط هواوی برمیگرده نه تحریم.

    • یه توضیح ساده بدم متوجه بشی
      من و تو باهم مشکل داریم و من اعلام میکنم هرکی با تو بیزینسی انجام بده من باهاش کار نمیکنم
      ی شرکتی میاد با من قرار داد ببنده منم تو قرارداد ذکر میکنم اگ فرداروز بفهمم که با تو قرارداد بسته و کار میکنه من ازش شکایت میکنم اینا وقتی طرف قبول میکنه و قرارداد میبنده با من پس اگ خارج از قرارداد کاری بکنه من میتونم ازش شکایت کنم و حکم جلبش رو بگیرم
      حالا فهمیدی چرا با قضیه تحریم در ارتباط یا بازم توضیح بدم

  2. چ ربطی به اونا داره که به ایران روابط تجاری داره یا ن

  3. قیافه ش مثل مدهاست،نکنه ترنسه…خخخخ

  4. مثل اینه که شما زیرساخت های مهم کشورت رو به ی کشوری بدی بسازه که احتمال جاسوسی زیاده!یعنی شما اصلا انتظار ندارید چین جاسوسی کشوری رو بکنه؟
    واقعا با کمی فکر متوجه میشید ک چقدر خطر جاسوسی این کار بالاست که کل زیرساخت های مهم یه کشور دست چین باشه!خالا شما هرچی تو این شبکه داده منتقل کنی چین میتونه بهشون بدون اینک شما متوجه بشید دسترسی داشته باشه!بخاطر همین هیچ کشور پیشرفته ای حاضر نیست این اجازه رو به هواوی بده برای توسعه زیرساخت کشورش!
    دونستن اینچیزا سخت نیست خواهشند فکر کنید!

  5. ترامپ داره کاری میکنه که جلوی فروش هواوی رو بگیره و دوباره اپل بره به رتبه دوم تا الان که نا موفق بوده

  6. به نظر من که حقش بوده که دستگیر شه.