قابلیت های گلکسی ای 8 اس

با برخی از جذاب‌ترین قابلیت های گلکسی ای 8 اس آشنا شوید

اگرچه Galaxy A8s اولین گوشی دنیا با دوربین سلفی درون صفحه‌ای است، ولی امکانات این تلفن هوشمند به همین فناوری محدود نمی‌شود. با گجت نیوز همراه باشید تا برخی از جذاب‌ترین قابلیت های گلکسی ای 8 اس را بررسی کنیم.

سامسونگ با پرده‌برداری از گلکسی A8s، سرانجام به رقابت میان خود و هواوی برای معرفی اولین موبایل جهان با نمایشگر Infinity-O پایان داد. سامسونگ همواره به زبان طراحی ناچ هیچ اعتقادی نداشته و بر خلاف سایر کمپانی‌های کوچک و بزرگ، تا به امروز هیچ گوشی ناچ استایلی را روانه بازار نکرده است. حالا گلکسی ای 8 اس با سوراخی روی صفحه برای دوربین سلفی پیش رو ما قرار گرفته است که می‌توان آن را آینده طراحی اسمارت فون ها در نظر گرفت.

اگرچه این طراحی و فناوری جدید سامسونگ جذابیت‌های بسیاری دارد، اما صفحه نمایش کم‌حاشیه تنها ویژگی بسیار خوب این تلفن هوشمند نیست؛ در ادامه، برخی از مهم‌ترین قابلیت های گلکسی ای 8 اس را معرفی خواهیم کرد.

برترین قابلیت های گلکسی ای 8 اس

اسنپدراگون 710 در کنار 6 یا 8 گیگابایت رم

قابلیت های گلکسی ای 8 اس

گلکسی ای 8 اس اولین موبایل سامسونگ با اسنپدراگون 710 است. در مقایسه با اسنپدراگون 660، عملکرد این چیپست تا حد زیادی بهبود پیدا کرده و ویژگی‌هایی به‌مراتب بهتر دارد. نخست، SD710 با فناوری ساخت 10 نانومتری تولید شده است، در حالی که SD660 از فناوری 14 نانومتری بهره می‌برد؛ این یعنی تراشه جدید کوالکام ضمن مصرف انرژی پایین‌تر، قدرت بالاتری داشته و با سرعت بیشتری به دستورات کاربران پاسخ می‌دهد. همچنین در پردازنده این سیستم روی چیپ از هسته‌های پردازشی جدید ARM Cortex استفاده شده و در ساختار آن می‌توان دو هسته پردازشگر Cortex-A75 را در کنار شش هسته Cortex-A55 پیدا کرد.

این تراشه همچنین با پردازشگر گرافیکی آدرنو 616 همراه شده است تا شاهد افزایش 35 درصدی سرعت در مقایسه با آدرنو 512 در اسنپدراگون 660 باشیم. البته، این اعداد و ارقام فقط روی کاغذ صدق می‌کنند، ولی با قاطعیت می‌توان گفت گلکسی ای ۸ اس قوی‌ترین موبایل میان رده سامسونگ تا به امروز است. کاربران حتی می‌توانند نسخه گران‌تر این گوشی را همانند مدل 2018 گلکسی A9 با 8 گیگابایت رم خریداری کنند. مدل پایه نیز با 6 گیگابایت رم به فروش می‌رسد.

دوربین فوق عریض در بخش پشتی

قابلیت های گلکسی ای 8 اس

یکی از مهم‌ترین قابلیت های گلکسی ای 8 اس به دوربین سه گانه آن مربوط می‌شود؛ جایی که همانند گلکسی A7 جدید، سه سنسور دوربین را می‌توان روی قاب پشتی پیدا کرد. در ساختار این دوربین، در کنار سنسور اصلی 24 مگاپیکسلی، از یک لنز زاویه گسترده استفاده شده است که به سازندگان اجازه می‌دهد هنگام ثبت یک عکس، فضای بیشتری از منظره مورد نظر را پوشش دهند. سنسور مربوطه فاقد فوکوس خودکار است و دقت آن به 10 مگاپیکسل محدود شده است؛ با این حال وجود چنین دوربینی در یک موبایل میان رده را می‌توان یک نقطه قوت در نظر گرفت.

شاید اگر از لنز زوم هم استفاده می‌شد، کاربران بیش از پیش از این گوشی و دوربین آن استقبال می‌کردند، ولی ما حدس می‌زنیم سامسونگ به خاطر پایین نگه داشتن قیمت، مجبور به حذف دوربین چهارم شده است.

استفاده از رنگ‌های Gradient

این یکی از مشخصه‌هایی است که به بخشی جداناپذیر از گوشی های آینده سامسونگ تبدیل خواهد شد. سامسونگ با استفاده از رنگ‌های شیب‌دار Gradient تلاش کرده جلوه‌ای خاص به موبایل جدید خود ببخشد. به عنوان نمونه، نسخه خاکستری Galaxy A8s بسیار جذاب است و می‌تواند ظاهر لوکس و کلاسیکی که در محصولات قبلی این شرکت وجود نداشت را به ارمغان بیاورد. علاوه بر این، مدل‌های سبز و آبی نیز جذابیت‌های بسیار زیادی دارند.

مورد دیگری که احتمالا متوجه آن نشده باشید، وجود حلقه‌ای کوچک دور لنز وسطی دوربین سه گانه است. مطابق با تصاویر منتشرشده، رنگ این حلقه متناسب با رنگ‌های مختلف می‌تواند متفاوت باشد. هرچند، به نظر می‌رسد این حلقه تنها برای زیباتر کردن قاب پشتی بوده و بعید است عملکرد خاصی داشته باشد. در این صورت، احتمالا علاقه‌مندان به Smart Glow سامسونگ ناامید خواهند شد.

قابلیت های گلکسی ای 8 اس

حافظه داخلی 128 گیگابایتی

در پایان لیست قابلیت های گلکسی ای 8 اس بد نیست به حافظه داخلی 128 گیگابایتی این گوشی نیز اشاره‌ای داشته باشیم. این ویژگی، گلکسی ای ۸ اس را در کنار گلکسی نوت 9 و گلکسی ای 9 2018 که با حافظه پایه 128 گیگابایتی به فروش می‌رسند، قرار می‌دهد. برخی افراد می‌گویند با پشتیبانی گوشی از کارت حافظه میکرو اس دی، نیازی به خرید گوشی هایی با حافظه داخلی بالاتر از 64 گیگابایت نیست؛ اما فضای ذخیره‌سازی بالا برای آن دسته از افرادی که به دنبال نصب بازی‌ها و اپلیکیشن های متعدد هستند، موضوعی حیاتی محسوب می‌شود. به علاوه، فراموش نکنید که قیمت کارت‌های حافظه جانبی هم‌چنان بالاست.

این‌ها تنها بخشی از امکانات جذاب موبایل جدید سامسونگ بودند. تصور می‌کنید کدام‌یک از قابلیت‌های دیگر این گوشی به فروش بیشتری گلکسی A8s کمک خواهند کرد؟