خودروهای بیسو

ممنوعیت واردات خودرو شامل خودروهای بیسو می‌شود؟

اخیرا رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو اعلام کرد ممنوعیت واردات خودرو همچنان ادامه دارد و بهتر است مشتریان، خودروهای وارداتی مدت‌دار نخرند. اما آیا خودروهای بیسو (BISU) نیز مشمول این ممنوعیت می‌شوند؟

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو اعلام کرد ممنوعیت واردات خودرو همچنان ادامه دارد و بسیاری از شرکت‌ها هیچ خودرویی برای فروش ندارند و فقط محصولات خود را تبلیغ می‌کنند. بسیاری از کارشناسان هم به مشتریان توصیه کرده‌اند که خودروهای وارداتی مدت‌دار نخرند و فقط خودروها را به صورت تحویل روز خریداری کنند. مدیرعامل شرکت سیف خودرو به این خبرها واکنش نشان داد و عنوان کرد خودروهای بیسو (Bisu) در داخل کشور به صورت CKD (قطعات کاملا منفصله) تولید می‌شوند و به همین دلیل ممنوعیت واردات خودرو شامل این محصولات نمی‌شود.

خودروهای بیسو

داریوش ضیا، مدیر فروش شرکت سیف خودرو در این خصوص اظهار کرد خودروهای بیسو به صورت CKD (قطعات کاملا منفصله) به داخل کشور وارد شده و سپس مونتاژ و به بازار عرضه می‌شوند؛ به همین دلیل این خودروها مشمول قانون ممنوعیت واردات خودرو نخواهند شد. همچنین فرایند مونتاز و تست این محصولات طبق دستورالعمل‌های سازمان ملی استاندارد بوده و این خودروها پس از تایید و نظارت شرکت‌های معتبر به بازار عرضه خواهند شد.

مجوز پیش فروش خودروهای بیسو

مدیر فروش شرکت سیف خودرو در ادامه افزود مجوز پیش فروش خودروهای بیسو پس از بررسی‌های سخت‌گیرانه وضعیت خطوط تولید، اسناد ثبت سفارش و همچنین اسناد بانکی مورد تایید بانک مرکزی، در تاریخ 28 آبان ماه 1397 به تعداد 1431 دستگاه از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (دفتر نیرو محرکه) صادر شد. این مجوز در سایت شرکت سیف خودرو نیز قابل مشاهده است. همچنین پیش فروش خودروهای بیسو از روز سه‌شنبه 13 آذرماه 97 شروع شده و تا زمان تکمیل ظرفیت فروش و به میزان مندرج در مجوزهای صادر شده ادامه دارد.

داریوش ضیا همچنین بیان کرد مراحل مونتاژ، تست و عرضه خوردوهای بیسو تی 3 و تی 5 در کارخانه گروه خودروسازی مرتب خودرو انجام می‌شود که این گروه به عنوان با سابقه‌ترین کارخانه‌های تولیدی کشور محسوب می‌شود و در گذشته، خودروهایی نظیر لندروور، Musso و پاژن در این کارخانه تولید و به بازار عرضه می‌شدند. البته خطوط مونتاژ و تست این کارخانه در سال گذشته نوسازی و آماده شده و این فرایند طبق استانداردهای مورد تایید شرکت بیسو و با نظارت تیم فنی و تکنولوژی آن شرکت صورت گرفته است. از این رو تمامی فرایند‌های کاری از انبارداری تا مونتاژ و تست نهایی کنترل شده و کیفیت آن‌ها نیز افزایش پیدا کرد تا میزان خطای انسانی کاهش بیابد.

جلوگیری از تشویش اذهان عمومی

مدیر فروش شرکت سیف خودرو در پایان خاطرنشان کرد که برای شرکت سیف خودرو، حقوق مردم و مشتریان بیش از پیش حائز اهمیت است؛ چرا که بدون رضایت مشتری هیچ تولیدی امکان‌پذیر نخواهد بود. از این رو برخی از مسئولان و خبرگزاری‌ها به گفته‌های خود توجه داشته باشند تا از تشویش اذهان عمومی جلوگیری کنیم. شرکت سیف خودرو به عنوان تنها شرکتی محسوب می‌شود که مجوز پیش فروش محصولات آن به تعداد مشخص شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر شده و در این پیش فروش، خودروهای بیسو بیشتر از تعداد مندرج در مجوز به فروش نمی‌سد. لازم به ذکر است که بر اساس مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت فرایند پیش فروش خودروهای بیسو در دو مرحله خواهد بود که مرحله اول آن در هفته گذشته انجام شده و مردم نیز استقبال خوبی از آن کردند و مرحله دوم هم در اواسط هفته بعد شروع خواهد شد.

خودروهای بیسو

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. شاید برای اغازاده ها استسنا باشه

  2. یه مدت قرار بود کنسل شه پس چی شد

  3. نباید استثنا قاعل شن باید جلوی ورود همشونو بگیرن