کاوشگر وویجر 2

آغاز ماجراجویی کاوشگر وویجر 2 ناسا در فضای میان ستاره‌ای (گجت تی وی)

ناسا در خبری غافلگیرکننده از ورود کاوشگر وویجر 2 (Voyager 2) به فضای میان ستاره‌ای خبر داده است. به بهانه انتشار این خبر، در یک ویدیویی اختصاصی نگاهی اجمالی به ماموریت فضاپیمای وویجر ۲ خواهیم داشت.

وویجر 1 و وویجر 2 نام کاوشگرهای هستند که 41 سال پیش یعنی در سال 1977 توسط ناسا به فضا پرتاب شدند. پس از آنکه فضاپیمای وویجر 1 در سال 2012 وارد فضای میان ستاره‌ای شد، حالا ناسا در خبری رسمی از آغاز ماجراجویی کاوشگر وویجر 2 در فضای میان ستاره‌ای خبر داده است تا برای دومین بار در تاریخ، شاهد دست‌یابی به چنین دستاورد بزرگی باشیم.

دانشمندان برای اطمینان کامل از رسیدن به این مهم، اطلاعات را از 4 وسیله نصب‌شده بر روی کاوشگر بررسی کرده‌اند و می‌گویند وویجر 2 در حدود 11 میلیارد کیلومتر با زمین فاصله دارد.

در این بخش از گجت تی وی، ضمن آشنایی با کاوشگرهای ناسا، نگاهی کلی به ماموریت‌ها آنها و دستاورد این آژانس فضایی نیز خواهیم داشت.

آشنایی با ماموریت کاوشگر وویجر 2

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. یک سال نوری تقریبا چقد میشه

  2. سلام
    عزیزان خبر را بیشتر بررسی کنید:
    “دانشمندان برای اطمینان کامل از رسیدن به این مهم، اطلاعات را از 4 وسیله نصب‌شده بر روی کاوشگر بررسی کرده‌اند و می‌گویند وویجر 2 در حدود 11 میلیارد سال نوری با زمین فاصله دارد.”
    این معنی اش این است که وویجر با سرعت نور 11 میلیارد سال حرکت کرده!!! تا به این جایی که اعلام شده برسد یا از تکنولوژی دیگری(مثل کرم چاله و …) برای انتقال بین ستارگان استفاده می کند که ما بی خبریم؟!!!
    یعنی 41 سال پیش ناسا به تکنولوژی کرم چاله رسیده؟

  3. ویجر 2 در حدود 11 میلیارد سال نوری با زمین فاصله دارد؟؟؟؟؟؟؟
    درست خوندم یا این پست مشکل املایی داره؟؟؟؟؟

  4. این ناسا هم بیکاره ها

  5. اصلا حوصله این چیزا رو دیگه ندارم

  6. براووووو تبریک میگم بهت ناسا جووووون!! منکه همیشه
    افتخار میکنم به این آژانس فضایى فوق پیشرفته ناسا (آمریکا) و همیشه برایت آرزوى موفقیت و پیروزى میکنم.
    🙂
    🙂
    😉