سونی IMX607

اطلاعاتی از سنسور دوربین موبایل 38 مگاپیکسلی سونی IMX607 فاش شد

به تازگی اطلاعاتی از سنسور دوربین موبایل 38 مگاپیکسلی سونی IMX607 منتشر شده است. گفته می‌شود این سنسور دوربین موبایل 38 مگاپیکسلی سونی، در گوشی هواوی پی 30 پرو به کار خواهد رفت.

یک کاربر شبکه اجتماعی Weibo که اطلاعات خوبی درباره سنسور دوربین‌ها داشته و تا امروز نیز اطلاعاتی درباره محصولات مختلف منتشر کرده بود، این مرتبه اخباری درباره سنسور دوربین موبایل سونی IMX607 منتشر کرد. این کاربر در ادامه ادعا کرد سنسور دوربین موبایل 38 مگاپیکسلی پیش رو، در گوشی هواوی پی 30 پرو به کار می‌رود.

اسناد سونی IMX607

سونی IMX607

تکنولوژی به کار رفته در سنسور سونی IMX607، که دارای رزولوشن 38 مگاپیکسل بوده و اندازه آن 1/1.8 اینچ است، با فناوری سنسور IMX600 گوشی هواوی پی 20 پرو تقریبا یکسان است، با این تفاوت که آرایه‌ای از پیکسل‌های سفید به پیکسل‌های رنگی اضافه شده است. فناوری پشت سنسور 40 مگاپیکسلی دوربین هواوی پی 20 پرو Quad Bayer نام داشت، اما سونی IMX607 مبتنی بر تکنولوژی Dual Bayer است.

سونی IMX607

برای مقایسه باید گفت سنسور سونی IMX600 که یکی از منحصربه‌فردترین ویژگی‌های هواوی پی 20 پرو و میت 20 پرو محسوب می‌شود، از دو پیکسل رنگی به منظور عکاسی با نوردهی طولانی (لانگ اکسپوژر) و از دو سنسور رنگی دیگر برای عکاسی با نوردهی کوتاه استفاده کرده و در نهایت به منظور دست پیدا کردن به محدوده دینامیکی بالا، آن‌ها را ترکیب می‌کند. در سونی IMX607 به شیوه‌ای تقریبا متفاوت از این خط‌ها استفاده می‌شود.

سونی IMX607

وجود آرایه‌ای از سنسورهای سفید در سنسور دوربین موبایل سونی IMX607 به آن اجازه می‌دهد نور بیشتری از محیط جذب کرده و بدون نیاز به کمک گرفتن از یک سنسور سیاه و سفید اضافی، تصاویری با جزییات و شفافیت بالا ثبت کند. تا امروز تکنیک هواوی به منظور دست پیدا کردن به عکس‌هایی با جزییات فراوان، استفاده از دوربین‌های دوگانه‌ی‌ متشکل از یک سنسور رنگی و یک سنسور سیاه و سفید بود.

این توانایی سونی IMX607 سبب افزایش توانایی در عکاسی حین عدم وجود نور طبیعی کافی می‌شود. وجود فوکوس خودکار تشخیص فاز کوآد پیکسل (QPDAF –> Quad Pixel Phase Detection Auto Focus) از دیگر توانایی‌های سنسور دوربین موبایل 38 مگاپیکسلی جدید سونی به شمار می‌رود.

به عنوان سایر ویژگی‌های سنسور سونی IMX607 باید به SNR بالا (نسبت سیگنال به نویز بالا برای افزایش توانایی عکاسی در شب) و وجود سنسورهای داخلی تشخیص نور محیط و گرما اشاره کرد. درون اسناد فاش شده درباره این محصول ذکر شده اصلی‌ترین تمرکز آن، افزایش توانایی گوشی هوشمند برای عکاسی در شب است. داشتن ایزوی 50/500/5000 گواهی بر این ادعا است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. الان سونی با شرکت دیگ ای همکاری یا قراردادی داره یا فقط برا خودش تولید میکنه

  2. انصافا سونی هرچیش بد باشه تو لنز دوربین قوی عمل میکنه

  3. این همه دبدبه و کبکبه 3 مگا پیکسل
    شیائومی 48 داره میزنه