بهترین اپلیکیشن های دوربین

معرفی و دانلود بهترین اپلیکیشن های دوربین و ویرایش عکس و ویدیوی اندروید در سال 2018

نزدیک شدن به آخرین روزهای سال 2018، بهانه خوبی برای جمع‌بندی بهترین نرم افزارهای اندروید در این سال است. در این مطلب تصمیم داریم بهترین اپلیکیشن های دوربین و همچنین ویرایش عکس و ویدیو برای دستگاه‌های اندرویدی را معرفی کنیم.

در بین 2.6 میلیون اپلیکیشن اندرویدی موچود در گوگل پلی استور، نرم افزارهای دوربین، ویرایش عکس و ویرایش ویدیوی زیادی وجود دارد، به همین دلیل نصب تک به تک آن‌ها و بررسی قابلیت‌هایشان با یکدیگر به منظور انتخاب یک یا چند مورد در نهایت، حقیقتا امکان‌پذیر نیست.

بهترین اپلیکیشن های دوربین و ویرایش فایل‌های چندرسانه‌ای

از طرفی می‌دانیم با استفاده از بهترین اپلیکیشن های دوربین اندروید می‌توان قابلیت‌های دوربین گوشی خود را افزایش داد و روی کیفیت عکس‌های ثبت شده توسط آن، تاثیر قابل توجهی گذاشت. همچنین به کمک برنامه‌های ویرایش ویدیو و تصویر قادر خواهیم بود از تصاویر عادی، آثاری بسیار جذاب بسازیم. با توجه به نیازهای ذکر شده، در ادامه بهترین اپلیکیشن های دوربین و همچنین ویرایش تصویر و ویدیوی 2018 برای پلتفرم اندروید را معرفی خواهیم کرد. اغلب برنامه‌های معرفی شده در این لیست رایگان هستند. برای دانلود هر اپلیکیشن از گوگل پلی استور، روی نام آن کلیک کنید.

Camera MX

قیمت: رایگان

Camera MX را باید یکی از بهترین اپلیکیشن های دوربین سال جاری برای دستگاه‌های اندرویدی خطاب کرد. یکی از مهم‌ترین مزایای این برنامه، امکان استفاده از همه ابزارهای آن به صورت رایگان است. البته می‌توان با پرداخت درون برنامه‌ای، به مجموعه‌ای از فیلترهای متنوع‌تر دست پیدا کرد، اما قابلیت‌های پیش‌فرض آن به منظور گرفتن تصاویر باکیفیت و زیبا، کفایت می‌کنند.

از جمله قابلیت‌های کاربردی این اپلیکیشن دوربین اندروید Live shot نام داشته و به کاربر اجازه می‌دهد با ضبط ویدیو برای چند ثانیه، به راحتی و بدون نیاز به اپلیکیشن‌های دیگر، فایل gif درست کند. یکی از حالت‌های عکاسی جالب اپلیکیشن Camera MX، حالت Shoot-The-Past نام دارد. به لطف آن می‌توان چند ثانیه قبل از فشردن کلید شاتر را بررسی کرد تا اگر عکس به ثبت رسیده دلخواه نیست، یکی دیگر از فریم‌ها را برگزید. ازجمله کاربردهای این قابلیت، پیدا کردن فریمی فاقد چشم بسته‌ی افراد درون عکس است!

Open Camera

قیمت: رایگان

دلیل قرارگیری برنامه Open Camera در بین بهترین اپلیکیشن های دوربین اندروید امسال، قابلیت‌هایی است که برای تنظیم دستی ویژگی‌های مختلف در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در واقع بهترین حالت تنظیم دستی پیکربندی قسمت‌های مختلف دوربین موبایل را می‌توان درون اپلیکیشن Open Camera پیدا کرد.

درون این برنامه کنترل کاملی بر روی سرعت شاتر، فاصله فوکوس، ایزو، وایت بالانس، میزان نوردهی و دیگر قسمت‌ها خواهید داشت. محبوب‌ترین فیلترهای عکاسی همچون سپیا، سیاه و سفید و نگاتیو به صورت پیش‌فرض در این اپلیکیشن وجود دارند. وجود حالت‌های صحنه بسیار گوناگون در اپلیکیشن Open Camera به کاربر کمک می‌کند بهترین عکس ممکن را به ثبت برساند. یکی دیگر از ویژگی‌های کاربردی برنامه، امکان ثبت تصویر از راه دور بدون نیاز به ریموت کنترل از طریق گفتن‌ کلمه کلیدی “cheese” است!

AfterFocus

قیمت: رایگان

افکت بوکه، چیزی نیست که به راحتی در دوربین‌های موبایل به دست بیاید، چرا که نیازمند لنزهای دارای فاصله کانونی بالا است. با توجه به همین محدودیت، فقط گوشی های گران قیمت مجهز به دوربین‌های دوگانه (و عادی همچون گوگل پیکسل) قادر به ثبت تصاویر پرتره‌ی قابل قبول هستند.

اگرچه برخی از بهترین اپلیکیشن های دوربین به کاربر اجازه می‌دهند در زمان گرفتن عکس این افکت را اعمال کرده و شدت آن را به میزان دلخواه تنظیم کند، اما با نرم افزار AfterFocus می‌توان افکت بوکه را به هر عکسی اعمال کرد، حتی اگر با استفاده از یک اپلیکیشن دوربین عادی به ثبت رسیده باشد.

در حالت هوشمند نرم افزار، این ابزار با دقت بالا اقدام به جداسازی سوژه اصلی عکس از پس‌زمینه و سپس محو کردن آن می‌کند، اما در صورت نیاز می‌توان این کارها را به صورت دستی پیش برد. با کمی آزمون و خطا، خیلی زود به نحوه تبدیل عکس‌های عادی به تصاویر پرتره‌ی حرفه‌ای توسط یکی از بهترین اپلیکیشن های دوربین و ویرایش تصویر موجود در بازار یعنی AfterFocus پی خواهید برد.

VSCO

قیمت: رایگان

از جمله دلایل محبوبیت نرم افزار VSCO و قرارگیری آن در زمره بهترین اپلیکیشن های دوربین و همچنین ویرایش عکس و ویدیوی سال، توسعه‌دهنده آن یعنی Visual Supply Company محسوب می‌شود. این شرکت برخی از برترین فیلترهای شبیه‌سازی فیلم را برای Adobe Lightroom توسعه داده و خبرگی خود در این عرصه را نشان داده است. برخی از بهترین فیلترها را فقط درون برنامه VSCO پیدا خواهید کرد.

برتری فیلترهای اپلیکیشن VSCO در مقایسه با نمونه‌های مشابه، اندازه‌گیری ظریف افکت‌های هنری است، به طوری که بسته به هر عکس، شدت افکت اعمال شده متفاوت خواهد بود. به این ترتیب برخلاف بسیاری از ابزارهای ویرایش ویدیو و عکس، فایل چند رسانه‌ای شما به خاطر اعمال بیش از اندازه یک افکت خاص، مصنوعی و دست‌کاری شده به نظر نخواهد رسید.

به صورت پیش‌فرض، فیلترهای زیبای زیادی در برنامه وجود دارند، اما قدرت واقعی VSCO و دلیل قرارگیری آن در بین بهترین اپلیکیشن های دوربین و ویرایش فایل را زمان درک خواهید کرد که با پرداخت 5 دلار، به همه پکیج‌های فیلترها دست پیدا کنید. یکی از مزیت‌های VSCO در مقایسه با بیشتر ابزارهای ویرایش فایل‌های چند رسانه‌ای دیگر، امکان استفاده از آن به عنوان یک اپلیکیشن دوربین است.

Snapseed

قیمت: رایگان

اصلی‌ترین دلیل محبوبیت Snapseed، رابط کاربر سرراست و ساده آن در عین داشتن ابزارهای ویرایش بسیار قدرتمند است. سادگی در استفاده از برنامه به کاربر اجازه می‌دهد در مقایسه با زمان استفاده از دیگر نرم افزارهای مشابه، راحت‌تر گوشه به گوشه یک عکس را دقیقا به شکل دلخواه ویرایش کند. تنها ایراد اساسی این برنامه را باید عدم وجود دکمه بازگشت (Undo) دانست.

پس در صورت رخ دادن یک اشتباه حین ویرایش تصویر، باید کل فرآیند را لغو کرده و کار را از ابتدا آغاز کنید. اگر در زمان استفاده از اپلیکیشن Snapseed حواس‌جمع بوده و نیاز به لمس دکمه Undo را از بین ببرید، یکی از قدرتمندترین ابزارهای ویرایش عکس را به صورت رایگان در اختیار خواهید داشت.

Adobe Photoshop Express

قیمت: رایگان

برای کاربران نیازمند ابزارهای حرفه‌ای‌تر، در فهرست بهترین اپلیکیشن های دوربین و ویرایش عکس سال جاری گزینه‌های دیگری نیز وجود دارد. روی دسکتاپ، به جرات کمتر رقیبی برای فتوشاپ در زمینه ویرایش تصاویر وجود دارد، به همین دلیل کاربران از شنیدن خبر وجود یک ابزار ویرایش عکس توسعه‌ یافته به دست شرکت Adobe برای سیستم عامل اندروید به وجد می‌آیند.

در نرم افزار Photoshop Express، علاوه بر ابزارهای متداول به منظور تنظیم میزان نور، کنتراست، رنگ و دیگر موارد اصلی، ابزارهایی حرفه‌ای برای برش دادن تصویر بسته به محل استفاده از آن وجود دارد. به عنوان نمونه با استفاده از آن‌ها می‌توان عکس‌های خود را به فرمتی قابل استفاده در هدر توییتر، تصویر بند انگشتی یوتیوب یا کاور فیس بوک در آورد. فهرست قابلیت‌های برنامه Photoshop Express طولانی بوده و بررسی آن یک مطلب منحصربه‌فرد می‌طلبد.

Adobe Lightroom

قیمت: رایگان

اگر Photoshop Express برنامه ویرایش تصویر شرکت Adobe برای اندروید است، پس نرم افزار Lightroom چه کاربردی دارد؟ بسیاری از قابلیت‌های این نرم افزار با فتوشاپ اکسپرس یکسان است، با این تفاوت که امکان عکس برداری در فرمت RAW و سپس ویرایش آن را نیز فراهم می‌کند. به عبارتی می‌توان از Lightroom به عنوان یکی از حرفه‌ای‌ترین و بهترین اپلیکیشن های دوربین اندروید نیز یاد کرد.

یکی دیگر از قابلیت‌های جالب این برنامه، همگام‌سازی خودکار تصاویر بین دستگاه‌های شما است، به همین دلیل می‌توانید ویرایش یک عکس را در گوشی آغاز کرده و سپس درون تبلت ادامه بدهید. اگرچه دانلود و نصب برنامه رایگان است، اما به منظور دست پیدا کردن به همه ابزارهای حرفه‌ای آن می‌بایست به صورت ماهیانه، اشتراک مخصوص اپلیکیشن را خریداری کنید.

KineMaster

قیمت: 1.99 دلار

برنامه KineMaster

برنامه KineMaster مجهز یک جدول زمانی دارای قابلیت پشتیبانی از چند ویدیو به صورت همزمان بوده و به کاربر اجازه می‌دهد به راحتی از طریق تکنیک کشیدن و رها کردن، فایل‌ها را اضافه یا ویرایش کند. حین ادیت کردن ویدیوها از طریق KineMaster، می‌توانید از افکت‌های آن نیز بهره ببرید. بعد از اتمام ویرایش می‌توان فایل نهایی را در رزولوشون دلخواه ذخیره و برای دیگران ارسال کرد. اگر با اضافه شدن واترمارک “Made with KineMaster” روی ویدیوهای خود مشکلی ندارید، استفاده از برنامه برایتان رایگان است!

HD Camera Pro

قیمت: رایگان

اگرچه نرم افزار HD Camera Pro را می‌توان هم برای ویرایش ویدیو و هم عکس مورد استفاده قرار داد، اما تخصص اصلی آن در بخش ویدیو است. یکی از منحصربه‌فرد‌ترین ویژگی‌های HD Camera Pro، دادن قابلیت کنترل بخش‌های مختلف دوربین در زمان فیلم برداری است. به این ترتیب کاربر به راحتی قادر به تغییر رزولوشن، نرخ فریمی، حداکثر زمان ویدیو و تعیین حدودی سایز فایل نهایی خواهد بود.

اپلیکیشن HD Camera Pro به لطف پشتیبانی از میکروفون‌های خارجی به کاربر اجازه می‌دهد منبع صدای متفاوتی (به جز میکروفون اصلی گوشی) به برنامه معرفی کند. با وجود همه این قابلیت‌ها، ارزشمندترین ویژگی این ابزار، امکان انتخاب حداکثر نرخ بیتی 100 مگابایت بر ثانیه است! تنها ایراد HD Camera Pro را می‌توان نمایش گاه و بی‌گاه تبلیغات دانست که در عوض رایگان بودن استفاده از نرم افزار، کاملا ارزش آن را دارد.

Framelapse

قیمت: رایگان

دلیل محبوبیت این برنامه، داشتن یک رابط کاربری ساده و سرراست است. همانطور که از نام اپلیکیشن Framelapse پیداست، با استفاده از آن خواهید توانست به وسیله گوشی هوشمند خود، ویدیوهای تایم لپس ایجاد کنید! خروجی برنامه یک فایل ویدیویی دارای رزولوشن فول اچ‌دی بوده و امکان تغییر فاصله زمانی بین ثبت فریم‌ها، تغییر میزان نوردهی و همچنین قفل کردن فوکوس در آن وجود دارد.

چند برنامه برتر مخصوص ویرایش عکس و ویدیو در سال 2018، در ادامه به صورت فهرست معرفی شده‌اند. اگر جزو آن دسته از کاربرانی هستید که هرگز بدون ویراش عکس، آن را در اینستاگرام به اشتراک نمی‌گذارید، حتما آن‌ها را نیز آزمایش کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. برای شاخاهامون خوبه اینا