جشنواره کودک آنلاین

مهلت شرکت در جشنواره کودک آنلاین تمدید شد + شرایط و جزئیات

مهلت شرکت در جشنواره کودک آنلاین تا اواسط دی‌ماه 1397 تمدید شد. این جشنواره در زمینه فیلم کوتاه و وب سری برگزار می‌شود و اپراتور همراه اول نیز حامی آن است.

روابط عمومی جشنواره کودکآنلاین اعلام کرد مهلت شرکت در این جشنواره به دلیل استقبال مخاطبان تا روز 14 دی 1397 تمدید شد. پیش از این، آخرین مهلت شرکت در جشنواره کودک آنلاین ، روز 27 آذرماه اعلام شده بود. سید جمال هادیان، دبیر جشنواره کودک آنلاین در این باره اظهار کرد استقبال مخاطبان از جشنواره بیشتر از انتظار ما بود و بسیاری از هنرمندان و فعالان متقاضی شرکت در جشنواره با توجه به جدید بودن بحث ارائه‌ی ایده در حوزه وب سری (سریال‌های اینترنتی)، درخواست کردند فرصت بیشتری برای ارائه اثر در نظر گرفته شود. به این ترتیب، مهلت شرکت در جشنواره تا 14 دی تمدید شد.

جشنواره کودک آنلاین

هادیان در ادامه گفت:

ما مصمم هستیم تمام ظرفیت‌ها و ایده‌های جدید از سوی همه هنرمندان کشور از هر موقعیت جغرافیایی و با هر سنی به این جشنواره ارسال شود. از همراهی تمام نهادهای دولتی و غیر دولتی که به برپایی جشنواره کودک آنلاین علاقه دارند، استقبال می‌کنیم و امیدواریم این رویداد هنری، باعث تولید آثار فاخر و ظهور استعدادهای ناشناخته در کشور شود تا بتوانیم سهم بیشتری از تولید محتوای فضای مجازی را به دست بیاوریم.

دبیر جشنواره کودک آنلاین همچنین عنوان کرد به‌زودی هیئت انتخاب نخستین دوره این جشنواره معرفی می‌شوند. وی همچنین از همه مسئولان و هنرمندانی که از این رویداد ملی حمایت کرده‌اند تشکر کرد.

جشنواره کودک آنلاین

جشنواره کودک آنلاین با حمایت همراه اول در دو بخش فیلم کوتاه و وب سری (سریال اینترنتی) برگزار می‌شود. این جشنواره، رویدادی است برای کشف و گسترش ایده‌های جدید در حوزه تولید محتوای تصویری، اعم از فیچر فیلم، سریال، فیلم کوتاه و مجموعه‌های آموزشی که بر پتانسیل‌های کارآفرینی و توجه ویژه به استقبال کودکان و نوجوانان از این آثار تمرکز دارد.

از جمله اهداف جشنواره کودک آنلاین می‌توان به این‌ها اشاره کرد:

1. به وجود آوردن انگیزه و امید برای ایده‌پردازی و تولید محتوا به منظور جذب مخاطب کودک و نوجوان

2. جمع کردن و هدایت سرمایه به سمت تولید محتوا برای کودکان و نوجوانان با توجه به پتانسیل‌های چشمگیر این حوزه در بازار محتوا

3. ایجاد زمینه و فراهم کردن شرایط برای استقرار کسب‌وکارهای جدید محتوامحور در حوزه کودک و نوجوان

4. به وجود آوردن انگیزه در صنایع مجاور به منظور سرمایه‌گذاری در حوزه تولید محتوای تصویری برای کودکان و نوجوانان

5. معرفی کردن پلتفرم‌ها و بسترهای موجود و در حال تاسیس به مخاطبان

6. جلب کردن توجه افکار عمومی به چگونگی استفاده کودکان و نوجوانان از محتواهای اینترنتی

7. به وجود آوردن فضایی برای تبادل نظر و گفتگوی کارشناسان و صاحب‌نظران در خصوص جزئیات و مسائل مربوط به استفاده مخاطبان کودک و نوجوان از محتوای تصویری در فضای مجازی

بخش‌ها و جوایز جشنواره کودک آنلاین

جشنواره کودک آنلاین در چند بخش مختلف برگزار می‌شود و جوایزی هم برای هر بخش در نظر گرفته شده است. در ادامه، بخش‌های مختلف این جشنواره را معرفی می‌کنیم:

1. بخش فیلم کوتاه: در این بخش، فیلم‌های کوتاهی که با مخاطب کودک و نوجوان تولید شده یا به مساله محوری این جشنواره توجه کرده در دو بخش حرفه‌ای و آماتور شرکت می‌کنند. برندگان، علاوه بر دریافت جوایز نقدی، می‌توانند آثار خود را در سرویس‌های پخش اینترنتی ارائه کنند. طبق توافق با پخش‌کنندگان، آثار برندگان این بخش از مزایای ویژه‌ای چون حضور یک ماهه در بنر اصلی VODها برخوردار می‌شوند.

2. وب سری‌ها: افرادی که ایده‌ای در خصوص تولید مجموعه‌های ویدیویی برای پخش در فضای مجازی دارند می‌توانند ایده‌ی خود را برای دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند. ایده‌های برتر به تهیه‌کننده معرفی می‌شوند و امکان تولید پایلوت (یک تا سه قسمت از مجموعه) را پیدا خواهند کرد. پس از آن، تولیدهای این بخش در VODها و برنامه‌های تلویزیونی پخش می‌شوند و در خصوص آن‌ها از مخاطبان رای‌گیری خواهد شد. در نهایت مجموعه‌هایی که بیشترین رای را دریافت کنند می‌توانند به مسیر خود ادامه دهند.

3. نمایشگاه کسب‌وکارهای محتوامحور: در حاشیه جشنواره کودک آنلاین ، کسب‌وکارهای محتوامحور فعال در این حوزه می‌توانند خود را به مخاطبان معرفی کنند. همچنین شبکه‌های تولید محتوای ویدیویی بر بستر وب، تولید آثار آموزشی و سایر کسب‌وکارهای محتوامحور اختصاصی کودکان و نوجوانان می‌توانند با ثبت نام در این رویداد، ویژگی‌ها و دستاوردهای خود را ارائه کنند تا در نهایت، بهترین و موفق‌ترین نمانام در بخش جوایز جانبی معرفی شود.

4. کارگاه‌های نظری و عملی: در حاشیه جشنواره، کارگاه‌های عملی و نظری در حوزه تولید محتوای ویدیویی برای مخاطب کودک و نوجوان برگزار می‌شود تا سطح آگاهی عمومی درباره این حوزه و پتانسیل‌های آن ارتقا پیدا کند.

جشنواره کودک آنلاین

جوایز جشنواره کودک آنلاین به شرح زیر خواهد بود:

  • جایزه بزرگ جشنواره: مبلغ 50 میلیون تومان به بهترین اثر
  • جایزه بهترین فیلم کوتاه: مبلغ 20 میلیون تومان
  • جایزه بهترین وب سری: مبلغ 20 میلیون تومان + شرایط ساخت حداقل دو فصل
  • جایزه دوم بهترین فیلم کوتاه: مبلغ 15 میلیون تومان
  • جایزه سوم بهترین فیلم کوتاه: مبلغ 10 میلیون تومان
  • جایزه دوم بهترین وب سری: مبلغ 15 میلیون تومان
  • جایزه سوم بهترین وب سری: مبلغ 10 میلیون تومان
  • جایزه اول بهترین پدیده جشنواره: مبلغ 10 میلیون تومان
  • جایزه بهترین مدل کسب‌وکار: مبلغ 10 میلیون تومان + حداقل دو سیزن فرصت ساخت
  • جایزه مردمی بهترین وب سری: مبلغ 10 میلیون تومان + حداقل دو سیزن فرصت ساخت
  • جایزه مردمی بهترین فیلم کوتاه: مبلغ 20 میلیون تومان

حمایت همراه اول از جشنواره کودک آنلاین

زمان نهایی برگزاری جشنواره کودک آنلاین در بهار 1398 خواهد بود و اپراتور همراه اول به عنوان حامی رسمی این رویداد معرفی شده است. همراه اول پیش از این با ارائه سیم کارت درسا برای کودکان و سیم کارت انارستان برای دانش‌آموزان، نشان داده بود که توجه ویژه‌ای به استفاده کودکان و نوجوانان از فضای مجازی امن با حضور والدین دارد و حالا با حمایت از جشنواره کودک آنلاین ، در خصوص استفاده کودکان و نوجوانان از محتواهای تصویری در فضای مجازی پیش‌قدم شده است.

جشنواره کودک آنلاین

مسئولان وزارت ارتباطات گفته‌اند ایده و ابتکار جشنواره کودکآنلاین توسط این وزارتخانه ارائه شده و همه هزینه‌های آن را اسپانسر پرداخت می‌کند که همراه اول به عنوان اسپانسر اصلی در این جشنواره حضور دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. دقیقا منظورش کیا بوده ک حمایت کردن

  2. یه سودی توش هست وگرنه تمدید نمیکردن

  3. جتیزه مایزه ای چیزی هم داره شرکت کنیم😂

  4. این مسخره بازیا چیه
    همه چیو به شوخی گرفتن