تصفیه فاضلاب

چگونه با پکیج تصفیه فاضلاب ، محیط زیست را نجات دهیم

اگر صنعتی دارید که نیاز به تصفیه فاضلاب تولیدی دارید، مطمئنا با خواندن مطالب زیر به مزایای دستگاه تصفیه فاضلاب، پروسه انجام آن پی خواهید برد.

با توجه به اینکه نمک‌های معدنی محلول در فاضلاب به مراتب کمتر از آب دریاهای آزاد می‌باشد و فاضلاب جزو آب‌های شیرین ولی آلوده به حساب می‌آید، استفاده دوباره از فاضلاب تصفیه شده به کمک پکیج تصفیه فاضلاب به جای آب شیرین جهت آبیاری وکشاورزی به مراتب ارزان‌تر از شیرین‌سازی آب دریاهای شور می‌باشد.

هدف از تصفیه فاضلاب چیست؟

تصفیه فاضلاب

1- پاک نگه داشتن محیط زیست

وارد نمودن فاضلاب‌های تصفیه نشده به محیط زیست توسط صنایع، موجب آلودگی محیط می‌شود و بنا به ضوابط و قوانین سازمان حفاظت محیط زیست تمامی واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی موظف به تصفیه و آنالیز پساب تولیدی خود می‌باشند. از این رو آزمایشگاه آب و فاضلاب رسوب آب در راستای طرح پایش خوداظهاری محیط زیست، پساب تولیدی صنایع را آنالیز و نتایج را در قالب طرح خوداظهاری به آن سازمان محترم ارسال می‌نماید.

تصفیه فاضلاب

2- بازیابی فاضلاب

کاربرد دوباره فاضلاب تصفیه شده جهت آبیاری کشاورزی به‌جز صرفه‌جویی در مصرف آب شیرین، به علت وجود مواد مغذی کودی در فاضلاب تصفیه شده می‌تواند منبع غذایی خوبی برای گیاهان و تقویت کشتزارها گردد. از این رو صاحبان بسیاری از صنایع می‌توانند با استفاده از پکیج های تصفیه فاضلاب، از فاضلاب تصفیه شده جهت آبیاری فضای سبز استفاده نمایند و از طرفی مانع ورود فاضلاب غیر بهداشتی با آلاینده‌های بالا به محیط زیست شوند.

3- تامین شرایط بهداشتی برای زندگی مردم

آمار بیماری‌های ناشی از دفع غیر بهداشتی فاضلاب و ورود فاضلاب تصفیه نشده به محیط زیست و منبع‌های طبیعی آب، در برخی از نقاط کشور بسیار بالا می‌باشد. فاضلاب های شهری همیشه دارای میکروب‌های گوناگونی می‌باشند که بخشی از آن‌ها را میکروب‌های بیماری‌زا تشکیل می‌دهند.

شرکت رسوب آب، طراح و سازنده انواع پکیج های تصفیه آب و فاضلاب آمادگی خود را در امر مشاوره، طراحی و ساخت دستگاه های تصفیه فاضلاب اعلام می‌نماید.

به‌طور کلی پکیج تصفیه فاضلاب شامل چه مراحلی می‌باشد؟

مرحله 1: این مرحله، تصفیه مقدماتی می‌باشد و بر پایه تصفیه فیزیکی مانند آشغالگیر، دانه‌گیری، ته‌نشینی مواد معلق و نهایتا خشک کردن و دفع لجن، استوار است.

مرحله 2: در این مرحله تصفیه زیستی انجام می‌پذیرد، به طوری که با استفاده از باکتری‌های هوازی و بی هوازی موجود در فاضلاب، تصفیه فاضلاب و لجن صورت می‌گیرد.

مرحله 3: این مرحله که تصفیه پیشرفته و یا تصفیه نهایی نامیده می‌شود، شامل زلال‌سازی به‌همراه تلفیق یک یا چند روش تصفیه تکمیلی زیر می‌باشد:

  1. فرآیند نیترات زدایی
  2. استفاده از صافی‌های شنی
  3. استفاده از کربن فعال
  4. نمک زدایی به روش سختی‌گیر تبادل یونی
  5. روش اسمز معکوس

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه این مقاله می‌توانید با شماره 02177655018 تماس حاصل فرمایید.

پایان رپورتاژ آگهی /.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. فرهنگ سازی از همش مهم تره