دوربین سلفی هواوی نوا 4

دوربین سلفی هواوی نوا 4 اندازه بسیار کوچکی دارد

دوربین سلفی هواوی نوا 4 علاوه بر توانایی بالا در عکاسی، کوچکترین در میان گوشی های موبایل است. به علاوه، حفره روی نمایشگر این گوشی اندازه کوچکتری در مقایسه با گلکسی A8s دارد. اما راز دست‌یابی هواوی به چنین چیزی در چیست؟

هواوی نوا 4 به صفحه نمایشی 6.4 اینچی با وضوح 1080×2310 مجهز شده و نمایشگر، 86.3 درصد از بخش جلویی دستگاه را می‌پوشاند؛ چیزی حدود 3 درصد بیشتر از نمایشگر ناچ استایل در نوا 3. در همین حال، سوراخ موجود در صفحه برای دوربین سلفی هواوی نوا 4 هم با تنها 4.5 میلی‌متر قطر، با اندازه‌ای به‌مراتب کوچکتر از گلکسی ای 8 اس (با سوراخی 6.5 میلی‌متری برای دوربین جلویی) طراحی شده است. مطابق با تصاویر منتشرشده، فاصله مرکز این حفره در نوا 4 تا بخش‌های بالایی و کناری دستگاه، به ترتیب برابر 5.67 و 3.89 میلی‌متر است؛ در حالی که این ارقام در گلکسی A8s به 6.5 و 7.6 میلی‌‌متر می‌رسند.

هواوی می‌گوید به کمک دیافراگم کوچکتر، موفق شده تا اندازه را کاهش دهد. در همین حال، سازندگان بر روی چالش‌های موجود در ساخت نیز تاکید داشته‌اند. از سطح بالایی تا بخش‌های زیرین، دستگاه به تریب شامل کاور شیشه‌ای، پنل کریستال مایع (LCD)، یک لایه backlight و دوربین جلویی می‌شوند. به ادعای هواوی، این دوربین با اندازه 3.05 میلی‌متر، کوچکترین دوربین موجود در دنیا نیز هست.

طراحی اسپیکر earpiece، سنسورها و نور نشانگر هم در نوع خود جالب است. در حقیقت، اسپیکر بالایی با پهنای تنها 0.85 میلی‌متر در حاشیه بالایی و در کنار نشانگر سه‌چراغه گوشی پنهان شده است. به‌کارگیری یک طراحی مخصوص برای حسگر مجاورت هم سبب شده تا علی‌رغم تعبیه آن در بخش بالایی، مشاهده آن امکان‌پذیر نباشد.

هواوی نوا 4 از جمله محصولاتی است که می‌تواند راهی جدید را در زمینه طراحی تلفن های هوشمند آغاز کند. از دیگر ویژگی‌های قابل توجه این اسمارت فون می‌توان به تراشه 10 نانومتری کایرین 970، 8 گیگابایت رم، 128 گیگابایت حافظه داخلی و دوربین سه گانه با سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی اشاره کرد.