هواوی نوا 4

تعداد کاربران سری هواوی نوا از مرز 65 میلیون نفر گذشت

مراسم رونمایی از گوشی نوا 4، بهترین تریبون برای مقامات کمپانی چینی بود تا از افزایش کاربران سری هواوی نوا (Huawei Nova) سخن بگویند. عضو نو رسیده‌ی این خانواده، اولین گوشی هوشمند هواوی با دوربین سلفی درون صفحه‌ای است.

هواوی نوا 4 در فاصله کوتاهی پس از سامسونگ گلکسی ای 8 اس معرفی شده و طراحی این دو محصول هم، بی‌شباهت به یکدیگر نیست؛ اما حفره روی نمایشگر گوشی چینی، کوچکتر است و از این نظر نسبت به رقیب کره‌ای برتری دارد. در حال حاضر چنین طراحی نوآورانه‌ای، تنها در همین دو محصول پیاده‌سازی شده است و سری هواوی نوا ، نماینده‌ای دلربا برای جذب نسل جوان و مشتریان تنوع طلب دارد.

کمپانی هواوی گوشی های پریمیوم خود را در قالب دو سری Mate و P عرضه می‌کند؛ اما از سری هواوی نوا که همواره دوربینی قدرتمند و ظاهری شیک داشته‌اند، به عنوان پرچمدارانی مناسب برای سرگرمی یاد شده است و در حال حاضر این سری، بیش از 65 میلیون کاربر دارد. نخستین عضو این خانوده در اکتبر سال 2016 متولد شد و در ادامه مدل‌های دیگری شامل نوا 2، نوا 2 پلاس، نوا 2 اس و نوا 3 به آن پیوستند؛ حالا هم این جمع با معرفی هواوی نوا 4 تکمیل شده است.

سری هواوی نوا

تازه‌ترین عضو این خانواده در پنل پشتی خود از دوربین سه‌گانه با سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی بهره می‌برد. وجود حفره دوربین سلفی، سبب شده که نسبت نمایشگر به بدنه‌ی این محصول به 86.3 درصد برسد. قطر این حفره از 4.5 میلی‌متر تجاوز نمی‌کند؛ در حالی که روی صفحه نمایش گلکسی A8s، حفره‌ای به قطر 6.5 میلی‌متر وجود دارد. طراحی و تولید گوشی نوا 4، فرصتی ارزشمند برای هواوی بود تا ذکاوت تکنولوژیکی خود را به رخ بکشد و این کمپانی هم، فرصت سوزی نکرد.