رجیستری گوشی های مسافری

شرایط جدید رجیستری گوشی های مسافری اعلام شد

مدتی است کاربران برای رجیستری گوشی های مسافری با مشکل مواجه شده‌اند. به همین دلیل، سامانه اطلاع‌رسانی طرح رجیستری در اطلاعیه‌ای شرایط جدید این طرح را اعلام کرد.

مدتی است که طرح رجیستری با هدف جلوگیری از ورود غیرقانونی و قاچاق گوشی های موبایل اجرا می‌شود، اما روند اجرای این طرح با مشکلاتی همراه بوده است. برخی از مسافران برای رجیستری گوشی های مسافری خود دچار مشکل شده‌اند و حتی با پرداخت هزینه گمرک نیز اطلاعات تلفن همراه آن‌ها در سامانه همتا ثبت نشده است. در روز‌های گذشته سامانه اطلاع‌رسانی طرح رجیستری در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که رجیستری گوشی های مسافری در سامانه همتا متوقف شده است، اما سوالات زیادی برای کاربران به وجود آمده که مرکز رجیستری برای پاسخ به این سوالات، شرایط جدید رجیستری گوشی های مسافری را با صدور یک اطلاعیه اعلام کرد.

رجیستری گوشی های مسافری

شرایط جدید رجیستری گوشی های مسافری

سامانه اطلاع‌رسانی طرح رجیستری اعلام کرد فرایند رجیستری گوشی های مسافری از روز دوشنبه 19 آذر سال جاری در سامانه همتا متوقف شده است. گمرک پس از اینکه هر فردی برای ثبت تلفن همراه خود هزینه گمرک را پرداخت کرد، اطلاعات ورودی آن را بر اساس شرایط و قوانین بررسی می‌کند و در صورت تایید، اطلاعات را در بازه‌های زمانی مشخص 3 روز یک‌بار به سامانه همتا ارسال می‌کند تا گوشی آن‌ها ثبت شود. در واقع ممکن است حتی شخصی هزینه گمرک را پرداخت کند، اما اطلاعات آن توسط گمرک تایید نشود. بدیهی است اگر اطلاعاتی از سوی گمرک دریافت نشود، امکان ثبت گوشی های مسافری وجود نخواهد داشت. همچنین بر اساس اعلام مرکز رجیستری، پرداخت موفق از سوی کاربران به معنای تایید و ثبت اطلاعات آن‌ها نخواهد بود.

در ادامه این اطلاعیه آمده است هنگامی که گمرک اطلاعات گوشی های مسافری را در قالب یک فایل برای سامانه همتا ارسال می‌کند، ابتدا صحیح بودن فرمت شناسه IMEI، موجود بودن هر دو شناسه گوشی‌های دو سیم‌کارته و موجود بودن شماره سیم کارت برای ارسال کد فعالسازی بررسی می‌شود تا بتوانیم تلفن همراه فرد مورد نظر را رجیستر کرده و پس از آن نیز کد فعالسازی را برای آن ارسال کنیم. همچنین ضرورتی ندارد که فرد متقاضی برای انجام مراحل رجیستری گوشی های مسافری به سامانه همتا مراجعه کند و از این پس می‌تواند به سامانه اظهارنامه گمرکی مراجعه کرده و عوارض گمرکی گوشی موبایل خود را پرداخت کند. لازم به ذکر است آن دسته از افرادی که مدت زیادی از زمان پرداخت هزینه گمرکی تلفن همراه آن‌ها می‌گذرد و هنوز فرایند رجیستری گوشی‌شان اعلام نشده است، می‌توانند برای پیگیری از وضعیت این فرایند به گمرک مراجعه کنند.

رجیستری گوشی های مسافری

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. مدت سه ماه است که اظهارنامه گوشی مسافری را تکمیل کردم و عوارض گمرک گوشی مسافری را هم پرداخت کردم ولی با اینکه گوشی دوسیمکارت است و در گمرک هم دو شناسه دستگاه ثبت شده اما گمرک فقط شناسه اول را برای همتا ارسال کرده و چون شناسه دوم از سوی گمرک ارسال نشده کد فعال سازی هنوز نیامده امیدوارم روزی را شاهد باشم که برای چنین موضوعات پیش پا افتاده ای لااقل توسط یک متولی انجام شود.چون واقعا وقت طلاست!متشکرم

  2. من گوشی مسافری ریجست کردم ولی شماره پاسپورت اشتباه زدم 8روز گذشته کد فعال سازی نیومده یعنی تایید نمیشه دیگه?

  3. شرط و شروط داره دیه این ؟؟؟