قیمت لوازم خانگی

منتظر کاهش قیمت لوازم خانگی نباشید

رئیس هیئت‌مدیره انجمن لوازم صوتی و تصویری گفت حتی با کاهش نرخ ارز نیز قیمت لوازم خانگی کاهش پیدا نمی‌کند. هرچند ما برای تولید مشکلی نداریم، اما مردم قدرت خرید ندارند.

در ماه‌های گذشته بازار لوازم خانگی نیز مانند سایر بازارها تحت تاثیر نوسان نرخ ارز قرار گرفت و قیمت لوازم خانگی خارجی و داخلی افزایش پیدا کرد، اما مسئله‌ای که بازار لوازم خانگی را به بحران نزدیک کرده، رشد غیرمنطقی قیمت لوازم خانگی است و حتی با وجود کاهش نرخ ارز نیز قیمت لوازم خانگی کاهش پیدا نکرد. از این رو رئیس هیئت‌مدیره انجمن لوازم صوتی و تصویری عنوان کرد حتی با کاهش نرخ ارز نیز قیمت لوازم خانگی کاهش پیدا نمی‌کند. هرچند ما برای تولید مشکلی نداریم، اما مردم قدرت خرید ندارند.

قیمت لوازم خانگی

چرا قیمت لوازم خانگی کاهش پیدا نمی‌کند؟

سیدعلیرضا موسوی مجد، رئیس هیئت‌مدیره انجمن لوازم صوتی و تصویری ایران در این خصوص عنوان کرد از شروع سال 1397 دولت برای شرکت‌های عرضه‌کننده لوازم خانگی ارز دولتی 4 هزار تومانی را به 9 هزار تومان افزایش داده است و بسیاری از فعالان این حوزه به مدت چند ماه با ارز 9 هزار تومانی مواد اولیه و محصولات خود را تهیه می‌کردند. به همین دلیل با کاهش نرخ ارز به شرایط نقطه سربه‌سر رسیده‌ایم و کاهش قیمت لوازم خانگی در این شرایط منطقی نخواهد بود.

موسوی مجد در ادامه عنوان کرد در شرایط کنونی هیچ مشکلی برای تولید لوازم خانگی نداریم، اما قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده و به همین دلیل بازار با رکود مواجه شده است. همچنین این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که چرا برخی از کالاها گران‌تر فروخته می‌شوند یا از فروش تعدادی از کالاها جلوگیری می‌شود، گفت تمامی تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان لیستی از محصولات خود را به سازمان حمایت گزارش می‌دهند و اگر برخی از کالاها گران‌تر عرضه شده است یا از فروش کالاها ممانعت می‌شود به نوعی تخلف محسوب شده و دستگا‌ه‌های نظارتی می‌بایست با این افراد طبق قانون برخورد کنند.

قیمت لوازم خانگی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

14 دیدگاه

  1. بدبختیش به مردم بد بخته

  2. ضرر اصلی رو فروشنده ها میکنن

  3. این قانون که میگین چیه اصلا در هر شرایط ما تاوان میدیم

  4. باشه باور کردیم …..
    قبلش که با دلار 3800 تومنی خرید کردنم ارزون نبود چه برسه الان ….
    دقیقا چه مقدار مواد اولیه با دلار 9000 تومنی خریدن که تا اخر عمر جوونا تمام بشه که با دلار 4200 تومنی خرید کنن که ارزون بشه

  5. خدا لعنتتون کنه…

  6. خودمون میدونیم

  7. با این اوصاف دیگ زن گرفتن اشتباه محضه

  8. اصلا کسی منتظر نبود

  9. منتظر نبودیم روز ب روز ک داره گرون میشه چرا باید کاهش پیدا کنه

  10. کاش فردا صبح از خواب بلند شیم ببینیم تمامی مسئولین ما با مسئولین 40 سال پیش عوض شدن و هیچ کشوری مشکلی با هیچ کشوری نداره