دهانه کارالیوف مریخ

فضاپیمای مارس اکسپرس از دهانه کارالیوف مریخ با پوشش یخی عکس گرفت

به تازگی فضاپیمای مارس اکسپرس (Mars Express) تصویری از دهانه کارالیوف مریخ (Korolev) با پوشش یخی را ثبت کرده که نمای جالبی از سرزمین عجایب زمستانی در کره مریخ را نشان می‌دهد.

در کره زمین، قطب شمال به دلیل آب و هوای برفی خود به مناسبت کریسمس مورد توجه قرار می‌گیرد و این منطقه در برخی از افسانه‌ها به محل کار بابانوئل مشهور است، اما به تازگی مارس اکسپرس، فضاپیمای آژانس فضایی اروپا که برای کاوش سیاره مریخ به فضا پرتاب شده است، عکسی از دهانه کارالیوف مریخ با پوشش یخی را ثبت کرده که تصاویر جالبی از سرزمین عجایب زمستانی در مریخ را نشان می‌دهد.

دهانه کارالیوف مریخ

دهانه کارالیوف مریخ کجاست؟

دهانه کارالیوف مریخ به خاطر چهره شاخص پروژه‌های فضایی شوروی سابق یعنی سرگی کارالیوف (Sergei Korolev) نام‌گذاری شده است. کارالیوف به عنوان یکی از معماران برجسته برنامه فضایی شوروی شناخته می‌شد که روی طرح‌های کاوش فضایی در ماه، مریخ و زهره فعالیت می‌کرد. دهانه کارالیوف دارای پهنای 82 کیلومتر بوده و ضخامت یخ روی آن نیز حدود 1 کیلومتر و 800 متر است. فضاپیمای مارس اکسپرس در ژوئن سال 2003 به فضا پرتاب شد و در کریسمس همان سال در مدار مریخ قرار گرفت. این فضاپیما به عنوان نخستین تلاش فضایی آژانس فضایی اروپا برای شناخت کره مریخ به شمار می‌رود.

دهانه کارالیوف مریخ

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. حال میده بریم اسکییی

  2. چرا فقط داخل دهانه سرده ؟؟؟

  3. مخان با این عکس از مردم کمک مالی جمع کنه حتما

  4. یخ ینی وجود اب ینی احتمال حیات