هواوی آنر وی 20

هواوی آنر وی 20 با دوربین 48 مگاپیکسلی و قابلیت‌های ویژه معرفی شد

هواوی آنر وی 20 (Huawei Honor V20) با بهره‌گیری از دوربین پشتی 48 مگاپیکسلی و دوربین سلفی درون صفحه‌ای معرفی شد. در ادامه، نگاهی دقیق‌تر به امکانات، ویژگی‌ها و مشخصات هواوی آنر وی ۲۰ خواهیم داشت.

بعد از معرفی گوشی نوا 4، حالا دومین موبایل دنیا و هواوی با دوربین 48 مگاپیکسلی پیش روی علاقه‌مندان قرار گرفته است تا پرچمدار جدید چینی‌ها از برند «آنر»، از دیگر محصولات موجود در بازار متمایز باشد. آنر وی 20 همچنین سومین گوشی دنیا با دوربین سلفی درون صفحه‌ای محسوب می‌شود و طراحی بخش جلویی آن تا حد بسیاری مشابه Nova 4 و Galaxy A8s است.

اما این‌ها تمام ویژگی‌های پرچمدار خوش‌قیمت چینی‌ها نیست و امکانات بسیار جذابی در انتظار کاربران خواهد بود.

هواوی آنر وی 20

طراحی

طراحی آنر وی 20 تفاوت چندانی با هواوی نوا 4 ندارد و ما باز هم با نمایشگر LCD و کشیده 6.4 اینچی با سوراخی روی صفحه برای دوربین سلفی روبه‌رو هستیم. هواوی، باز هم اندازه سوراخ روی صفحه گوشی جدید خود را با حفره تعبیه‌شده برای دوربین سلفی گلکسی ای 8 اس مقایسه کرده و می‌گوید این بخش، کمتر از موبایل تازه‌نفس سامسونگ توجه شما را به خود جلب می‌کند. خوشبختانه، اینجا خبری از بریدگی بالای صفحه نیست و اسپیکر earpiece هم با ضخامتی بسیار پایین، در حاشیه بالایی صفحه تعبیه شده است.

با نگاه به بخش پشتی، تفاوت‌ها با Nova 4 بیشتر می‌شود. در آنر V20 از سیستم دوربین سه گانه استفاده نشده و در عوض، سنسور ToF و فلاش LED در سمت راست حسگر 48 مگاپیکسلی اصلی جای گرفته‌اند. این بخش میزبان اسکنر اثر انگشت نیز هست تا باز کردن قفل دستگاه در کسری از ثانیه، امکان‌پذیر باشد. به این موارد باید رنگ‌های سه‌بعدی آبی، مشکی و قرمز را هم اضافه کرد. مدیران می‌گویند در تعامل با برند ایتالیایی “MOSCHINO” رنگ قرمز را طراحی کرده‌اند.

مشخصات فنی هواوی آنر وی 20

هواوی آنر وی 20

در مقابل نوا 4، پرچمدار جدید آنر از کایرین 980 قدرت می‌گیرد. این چیپست 7 نانومتری با بهره‌گیری از فناوری هوش مصنوعی، تجربه‌ای متفاوت از کار کردن با گوشی را رقم می‌زند و در کنار 6 یا 8 گیگابایت رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی با پشتیبانی از کارت حافظه میکرو اس دی، تمام دستورات را در کوتاه‌ترین زمان ممکن پردازش خواهد کرد.

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد آنر V20 که برای نخستین بار شاهد به‌کارگیری آن هستیم، “Link Turbo” است؛ فناوری مخصوصی که به کاربران اجازه می‌دهد به صورت هم‌زمان از اتصال وای فای و شبکه 4G LTE استفاده کنند تا در صورت ضعیف بودن سیگنال یکی از شبکه‌ها، به راحتی بتوان از شبکه دیگر استفاده کرد. با این فناوری، سرعت وب‌گردی نیز به شکل قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

بر خلاف نوا 4 و گلکسی A8s، موبایل کم‌حاشیه آنر به یک باتری بزرگ 4 هزار میلی‌آمپر ساعتی با شارژ سریع 22.5 وات مجهز شده است تا بتوان با یک بار شارژ، برای مدت زمان بیشتری از دستگاه استفاده کرد. از دیگر ویژگی‌های این اسمارت فون می‌توان به اندروید 9.0 پای، رابط کاربری EMUI 9.0، جی پی اس مبتنی بر هوش مصنوعی، سیستم خنک‌کننده مایع THE NINE و همچنین GPU Turbo 2.0 و CPU Turbo اشاره کرد. با این تکنولوژی ها، آنر V20 توانایی رقابت با موبایل های گیمینگ را هم پیدا می‌کند.

دوربین هواوی آنر وی 20

همان‌طور که خود آنر نیز اعلام کرده بود، پرچمدار جدید آنها به دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی مجهز شده و قادر است تصاویر را با کیفیتی بسیار بالا ثبت کند. سازندگان از حسگر IMX586 شرکت سونی بهره برده و هوش مصنوعی را در کنار آن در اختیار کاربران قرار داده‌اند تا لذت عکاسی با آنر V20 دوچندان شود.

هواوی آنر وی 20

بر خلاف پرچمداران گران‌قیمت موجود، در این گوشی خبری از لرزشگیر اپتیکال یا تثبیت‌کننده دیجیتالی نیست و در عوض، کاربران از فناوری هوش مصنوعی و فوکوس خودکار تشخیص فاز برخوردار خواهند شد. تکنولوژی AI، امکانات بسیار متعددی همچون بهینه‌سازی تصاویر، حالت ویژه مخصوص محیط‌های تاریک، تشخیص صحنه و انتخاب عکس‌های صاف‌تر را برای شما به ارمغان می‌آورد. به علاوه، در این گوشی می‌توانید قابلیت فیلم‌برداری صحنه آهسته با نرخ 960 فریم بر ثانیه را نیز پیدا کنید؛ ویژگی بسیار جذابی که فقط برخی از پرچمداران از آن بهره می‌برند. مورد جذاب دیگر، وجود سنسور ToF برای سنجش سه‌بعدی و ایجاد اشکال 3D از اجسام مختلف است. با به‌کارگیری این دوربین، دستگاه از بسیای از قابلیت‌های مبتنی بر واقعیت افزوده پشتیبانی می‌کند.

هواوی آنر وی 20

اگر از علاقه‌مندان به عکاسی سلفی هستید، هواوی آنر وی 20 با دوربین جلویی 25 مگاپیکسلی خود، شما را ناامید نخواهد کرد. به لطف پشتیبانی از هوش مصنوعی هم می‌توان از قابلیت‌های متنوعی برای زیباسازی تصاویر برخوردار شد.

هم‌اکنون پیش‌فروش موبایل جدید آنر آغاز شده است و علاقه‌مندان می‌توانند این محصول جدید را از تاریخ 28 دسامبر (7 دی) در سه رنگ آبی، قرمز و مشکی خریداری کنند. نسخه پایه با 6 گیگابایت رم + 128 گیگابایت حافظه داخلی به فروش می‌رسد. خریداران مدل گران‌تر هم از 8 گیگابایت رم + 256 گیگابایت حافظه داخلی برخوردار خواهند شد.

هواوی آنر وی 20