صدا روی صفحه

سامسونگ از فناوری صدا روی صفحه خود در CES 2019 رونمایی می‌کند

سامسونگ در نمایشگاه CES 2019‌ می‌خواهد از نخستین پنل‌های OLED مجهز به فناوری صدا روی صفحه برای گوشی‌های هوشمند پرده برداری کند. سامسونگ ماه‌هاست بر روی تکنولوژی Sound on Display کار می‌کند.

ما می‌دانیم که نمایشگر Infinity-O سامسونگ به تولیدکنندگان اجازه می‌دهد تا فریم اضافی دور نمایشگر گوشی‌هایشان را بدون استفاده از ناچ، حذف کنند. اما چگونه؟ با قرار دادن سنسور دوربین سلفی روی نمایشگر، Infinity-O گوشی‌های سامسونگ را همچنان از حضور ناچ دور نگه می‌دارد. و در نمایشگاه CES 2019 که از 8 تا 11 ژانویه (18 الی 21 دی) در لاس وگاس برگزار خواهد شد، سامسونگ می‌خواهد یک فناوری جدید دیگر بر روی نمایشگر گوشی‌های هوشمند را به نمایش بگذارد.

این قابلیت جدید «صدا روی صفحه» نام دارد و سایت سم موبایل می‌گوید که می‌توان آن را بر روی پنل‌های OLED گوشی‌های آینده‌ی سامسونگ یافت. با استفاده از ویبره و هدایت استخوانی، به کاربران اجازه می‌دهد تا صدا را از منطقه‌ای روی صفحه نمایش گوشی، به جای قسمت بالایی آن بشنوند. ما برای نخستین بار در ماه ژوئن سال 2018 بود که به دستیابی سامسونگ به چنین فناوری اشاره کرده بودیم. و گزارش‌های اخیر می‌گویند که تنها دو هفته تا نخستین ملاقات ما با این فناوری بر روی گوشی‌های هوشمند، فاصله است.

گلکسی اس 10 فاقد فناوری صدا روی صفحه است

همانند نمایشگر Infinity-O، پنل‌های OLED مجهز به فناوری صدا روی صفحه به سامسونگ اجازه می‌دهند که گوشی‌هایی با نسبت ابعاد بیشتر از حد استاندارد را ارائه کنند. گفته می‌شود گوشی گلکسی اس 10 پلاس ارائه کننده‌ی نسبت ابعاد 93.4 درصدی است، اما یک عکس به بیرون درز کرده از محافظ صفحه این گوشی، هرگونه شایعه‌ی حضور فناوری SoD روی این گوشی را رد می‌کند تا ما احتمالا تا پیش از معرفی فبلت گلکسی نوت 10، نتوانیم آن را ببینیم.

برخی سازندگان گوشی‌های هوشمند چینی و شرکت ال جی نیز انتظار می‌رود در نمایشگاه CES دی ماه، از نخستین پنل‌های نمایشگر مجهز به فناوری صدا روی صفحه خود پرده برداری کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. منتظ میمونیم هواوی یچیزی بهترسو بزنه

  2. اینو دیگه ساخته تو دهنی به هواوی

  3. درود به سامسونگ همیشه پرچم اش بالاست!!
    😉