رکورد گرما

رکورد گرما در سال 2019 شکسته خواهد شد

بر اساس پیش‌بینی کارشناسان هواشناسی و با توجه به تغییرات اقلیمی، رکورد گرما در سال 2019 شکسته می‌شود و پدیده آب و هوایی ال نینو شدت خواهد گرفت.

اخیرا بسیاری از دانشمندان در خصوص فاجعه اقلیمی هشدار داده‌اند و عنوان کردند تغییرات اقلیمی زیادی در حال وقوع است و به موجب آن پدیده آب و هوایی ال نینو شدت خواهد گرفت که اگر هرچه سریع‌تر در این خصوص اقدامی صورت نگیرد، جان ساکنان جهان در خطر خواهد بود. بر اساس این هشدارها، مقدار اختلاف دمای زمین و دمای میانگین عصر پیشاصنعتی (دوره پیش از صنعتی شدن) نباید از 1.5 درجه سانتی‌گراد بیشتر شود، اما دمای کره زمین در حال افزایش است و با توجه به شرایط فعلی، در سال‌های آینده اختلاف دما به 3 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. طبق جدید‌ترین پیش‌بینی کارشناسان هواشناسی، شدت گرما در سال 2019 حدود 1.1 درصد از دمای میانگین عصر پیشاصنعتی بیشتر می‌شود و به رکورد گرما در سال 2016 یعنی 1.15 درجه سانتی‌گراد نزدیک خواهد شد.

رکورد گرما

چرا رکورد گرما در سال 2019 شکسته می‌شود؟

بسیاری از کارشناسان هواشناسی بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده عنوان می‌کنند از سال 2015 میزان دمای کره زمین به مقدار قابل توجهی افزایش پیدا کرده است و حدود 1 درجه سانتی‌گراد از زمان پیشاصنعتی بیشتر بوده است؛ به همین دلیل سال 2019 یکی از 5 سالی است که بیشترین مقدار گرما در آن سال گزارش خواهد شد. از این رو بسیاری از کشورها بر اساس قرارداد آب‌وهوایی پاریس دستورالعمل‌هایی را تدوین کردند تا در راستای آن مقدار دمای کره زمین از 1.5 درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا نکند. هرچند پیش‌بینی‌های محققان نشان می‌دهد میزان انتشار گاز کربن در سال 2019 همچنان روند افزایشی خواهد داشت و به واسطه آن نیز گرمای کره زمین افزایش پیدا می‌کند.

رکورد گرما

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. خشک سالیم هست بدبخت میشیم

  2. همش بخاطر صنعتی شدن و این چیزاس ساده زیستنو سر لوحه قرار بدیدد

  3. دارن جهنمو واسمون درست میکنن

  4. اینا که گفتن لایه اوزون دار ترمیم میشه