چری تیگو 7

چری تیگو 7 (Chery Tiggo 7)؛ بررسی امکانات، مشخصات و قیمت

چری تیگو 7 (Chery Tiggo 7) جزو گران‌ترین کراس اوورهای چینی در بازار ایران است که توسط شرکت مدیران خودرو به بازار عرضه می‌شود. در این مطلب امکانات، مشخصات، قیمت، مزایا و معایب چری تیگو 7 را بررسی خواهیم کرد.

در گذشته شرکت مدیران خودرو محصولات شرکت چینی چری را در ایران تولید و با برند MVM به بازار عرضه می‌کرد، اما مدتی است این شرکت استراتژی خود را تغییر داده و خودروهای گران‌قیمت این شرکت را بدون مونتاژ و به صورت وارداتی همراه با نام برند چری در بازار ایران به فروش می‌رساند. پس از اینکه خودروهای کراس اوور کمپانی چری در ایران مورد استقبال قرار گرفت، مدیران خودرو محصول چری تیگو 7 (Chery Tiggo 7)، پرچمدار شاسی بلند‌های این شرکت چینی را در بازار ایران عرضه می‌کند.

شرکت چری در سال 1997 از سوی دولت چین ایجاد شد و عمده محصولات این شرکت در سه دسته‌ خودروهای سواری‌ها، مینی ون‌ها و شاسی بلندها تولید می‌شود. شرکت چری برخلاف سایر شرکت‌های چینی که تنها محصولات خود را از سایر برند‌های معروف کپی می‌کنند، طراحان حرفه‌ای را استخدام کرده تا محصولات به‌روز و جدیدی را به بازارهای جهانی عرضه کند و به نوعی تحولی بزرگ در صنعت خودروسازی چین به وجود آورده است. هم اکنون محصولات شرکت چری در بیش از 15 کشور همچون ایران، مالزی، پاکستان، ترکیه، اوکراین، روسیه، برزیل، مصر و اندونزی به فروش می‌رسند.

بررسی مشخصات چری تیگو 7

طراحی ظاهری

شرکت چری با استخدام یکی از بهترین طراحان خودرو یعنی جیمز هوپ توانست محصولاتی با ظاهر بسیار زیبا و مدرن به بازار عرضه کند. برای درک این موضوع و پیشرفت طراحی محصولات شرکت چری کافی است دو محصول آریزو 5 و تیگو 7 را نسبت به محصولات قدیمی این شرکت مقایسه کنید. برخی از کارشناسان صنعت خودرو بر این باورند که ارتفاع خودرو چری تیگو 5 نسبت به عرض آن در وضعیت مناسبی قرار ندارد، اما طراحی تیگو 7 از این نظر بهبود یافته و در نگاه اول برای ببینده بسیار جذاب است. بیشتر محصولات شرکت چری از شاخصه خط عرضی بهره‌ می‌برند که این مورد در جلو پنجره آریزو 5 و اکسید TX نیز به کار رفته است.

دو طرف خودرو چری تیگو 7 از طراحی داینامیک و پویایی برخوردار است که دو خط کمانی از راهنماهای جانبی خودرو شروع شده و تا انتهای خودرو امتداد دارد و طرح تیگو 7 را کمی اسپورت نشان می‌دهد. هرچند عقب این خودرو از طراحی پیشرفته‌تری همانند سایر بخش‌های خودرو بهره نمی‌برد و می‌توانست با چراغ‌های بزرگ‌تر زیباتر شود، اما به طور کلی ظاهر این خودرو در وضعیت خوبی قرار دارد و در طراحی آن شاهد هیچ‌گونه کپی‌برداری نیستیم.

چری تیگو 7

طراحی داخلی

زمانی که وارد خودرو تیگو 7 می‌شوید با کنسول مرکزی و صندلی‌های آجری‌رنگ جذابی روبه‌رو خواهید شد که در نگاه اول بسیار جذاب است. طراحی کابین چری تیگو 7 به گونه‌ای کاربردی تهیه شده است تا نیاز سرنشینان به خصوص راننده را تامین کند و صفحه نمایش بزرگ آن با عملکردهای متفاوت به خوبی این ادعا را ثابت می‌کند. برخی از اجزای کابین همچون کلید‌های بالابر شیشه‌ها و تنظیمات آینه بغل به محصولاتی همچون ام وی ام X22 و X33 شباهت بسیاری دارد که ممکن است برای مشتریان آنچنان جذاب نباشد.

صندلی‌های این خودرو راحتی خوبی را برای سرنشینان فراهم می‌کند، اما بخش نشیمن‌گاه آن به خوبی از بدن شما حمایت نخواهد کرد. کیفیت مواد اولیه و متریال کابین نیز در شرایط خوبی قرار دارد و روی داشبورد از نوار‌های چرمی ساخته شده و جنس صندلی‌ها نیز از چرم است، اما در کابین این خودرو از پلاستیک‌های سخت زیادی استفاده شده که کمی از جذابیت این خودرو کاسته است. میزان فضایی که صندلی‌های جلو برای سرنشینان ارائه می‌دهند بسیار خوب و جادار است، اما صندلی‌های عقب فضای محدودتری نسبت به خودرو تیگو 5 دارد؛ زیرا خط سقف خمیده و سقف پانورامیک چری تیگو 7 فضای کمتری را برای سرنشینان عقب فراهم می‌کند که البته با وجود این نیز 3 نفر به راحتی در صندلی‌های عقب جا می‌گیرند.

چری تیگو 7

تجهیزات و امکانات رفاهی

زمانی که خودرو چری تیگو 7 در بازار ایران عرضه شد، بسیاری آن را رقیب اصلی خودروهای بزرگ چون کیا اسپورتیج و هیوندای توسان می‌دانستند که به همین دلیل انتظار می‌رود تجهیزات و امکانات رفاهی متعددی را برای مشتریان فراهم کند. بدون شک تجهیزات رفاهی این خودرو جزو نقاط قوت آن محسوب می‌شود. از امکانات چری تیگو 7 می‌توان به سیستم صوتی تصویری با صفحه نمایش 9 اینچی، کنترل فشار باد لاستیک‌ها، دی لایت‌های LED، صندلی گرم‌کن جلو به همراه تنظیمات برقی صندلی راننده، دوربین 360 درجه، 6 کیسه هوا، سیستم‌های پایداری و کنترل کشش، سیستم هشداردهنده بازماندن درها، سنسور باران، سیستم فرمان برقی، ورود و استارت بدون کلید، سقف پانورامیک برقی و سنسورهای پارک جلو و عقب اشاره کرد. از سویی شرکت چری ادعا می‌کند این خودرو در تست‌های ایمنی موسسه C-NCAP امتیاز 5 ستاره ایمنی را کسب کرده است.

چری تیگو 7

مشخصات فنی

شرکت چری محصول تیگو 7 را با دو موتور در بازار چین عرضه می‌کند که مدیران خودرو نمونه قدرتمندتر آن را برای بازار ایران در نظر گرفته است. به طور کلی چری تیگو 7 که در بازار ایران عرضه می‌شود به موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری توربو مجهز شده که قدرتی معادل 147 اسب بخار و گشتاور 210 نیوتن‌متری تولید می‌کند. همچنین شرکت چری برای تولید موتور این خودرو با شرکت اتریشی AVL همکاری کرده است. نیروی تولید شده از موتور این خودرو به کمک گیربکس 6 سرعته دوکلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود که این گیربکس را شرکت معتبر گترگ آلمان ساخته است. گفتنی است چری آریزو 5 نیز از همین پیشرانه استفاده می‌کند، اما با این تفاوت که خودرو آریزو 5 از گیربکس CVT بهره می‌برد.

چری تیگو 7

تجربه رانندگی

پس از بررسی مشخصات ظاهری و فنی چری تیگو 7 بهتر است با آن یک تجربه رانندگی داشته باشیم. وقتی روی صندلی راننده می‌نشینیم و دکمه استارت را فشار می‌دهیم، صدای ضعیفی شنیده شده و موتور خودرو روشن می‌شود. طراحی خودرو به گونه‌ای است که راننده به بیرون از خودرو دید بسیار خوبی دارد. همچنین فرمان این خودرو از نرمی بسیار خوبی بهره می‌برد که می‌توانید در فضاهای کوچک شهری و در ترافیک‌ها از مانور بسیار راحتی برخوردار شوید. همان‌طور که اشاره شد، این خودرو از موتور 1.5 لیتری بهره می‌برد که بسیاری تصور می‌کنند توانایی کمی دارد، اما موتور این خودرو به توربو مجهز شده و هنگام رانندگی می‌توان میزان چابکی آن را به خوبی احساس کرد. از سویی حساسیت پدال گاز در وضعیت خوبی قرار دارد و با فشار اندکی خودرو حرکت می‌کند.

پس از شتاب‌گیری با چری تیگو 7 شاهد عملکرد مناسب موتور خودرو بودیم و دور موتور نیز به سرعت افزایش پیدا می‌کند، اما تعویض کند و عجیب گیربکس یکی از ایرادهای آن محسوب می‌شود که با توجه به مجهز بودن این خودرو به گیربکس دوکلاچه انتظار چنین چیزی را نداشتیم. هرچند این گیربکس در انتخاب نوع دنده سردرگرم نیست و در زمان مناسب عملکرد خوبی را نشان می‌دهد، اما کند بودن در هنگام تعویض دنده حس اسپورت بودن این خودرو را از آن می‌گیرد. در واقع چری تیگو 7 با دو حالت رانندگی اکو و اسپورت در بازار ایران عرضه می‌شود که فرق چندانی بین این دو حالت وجود ندارد. وضعیت پدال گاز، عملکرد موتور و گیربکس در هر دو حالت تا حدودی یکسان است. تیگو 7 در مقایسه با آریزو 5 از شتاب‌گیری سریع‌تر و لذت‌بخش‌تری برخوردار است.

چری تیگو 7

هندلینگ و پایداری این خودرو نیز در سطح خوبی قرار دارد، اما به دلیل مرکز ثقل بالاتر این خودرو می‌بایست برای عبور از پیچ‌ها کمی دقت کنید. همچنین در زمان تغییر جهت‌های ناگهانی بدنه تیگو 7 تکان‌های محسوسی دارد و به نظر می‌رسد در این زمینه از پایداری کمتری بهره می‌برد. در زمان رونمایی از چری تیگو 7 این خودرو از رینگ‌های بزرگ 19 برخوردار بود، اما با توجه به وضعیت نامناسب جاده‌های کشور، رینگ‌‌های 18 اینچی برای آن در نظر گرفته شد که به همین دلیل کیفیت سواری این خودرو بهبود یافته است. به طور کلی سواری خودرو چری تیگو 7 خوب است و می‌توان رانندگی با آن‌ را کمی لذت‌بخش دانست.

چری تیگو 7

قیمت

با توجه به افزایش نرخ ارز در بازار خودرو ایران، قیمت چری تیگو 7 به مقدار چشمگیری افزایش پیدا کرده است. از این رو طبق آخرین قیمت رسمی که از سوی شرکت مدیران خودرو اعلام شد خودرو چری تیگو 7 اکسلنت در دی‌ماه 1397 با مبلغ 337 میلیون و 600 هزار تومان به فروش می‌رسد. به طور کلی در این بازه قیمتی خودروهایی نظیر هیوندای توسان کارکرده، کیا اسپورتیج کارکرده، سوزوکی گرند ویتارا، رنو کپچر، پژو 2008، سانگ یانگ تیوولی و میتسوبیشی ASX قرار دارند که ممکن است بسیاری از مشتریان ایرانی این خودروها را به جای تیگو 7 انتخاب کنند. خودرو تیگو 7 مدت کمی است که در بازار ایران عرضه می‌شود، اما این محصول از گارانتی 5 ساله و سرویس‌های 2 ساله یا 6 نوبت رایگان برخوردار است که ویژگی بسیار خوبی محسوب می‌شود.

تصاویر چری تیگو 7

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. کشک سیصد که هیچ سی میلیون هم بیشتره برا ماشینای چینی ما ایرانیا عادت کردیم به قاری سواری و خیلیم پوزشو میدیم با قیمت های سرسام آور

  2. به مدیر چری بگین یک کیلو شیرینی بگیر با خودت اشتی کن ۳۰۰ میلیون پول یه بنزه نه ماشین چینی کلا انصاف در نظر بگیری قیمت تمام شدش ۵۰ میلیونه

  3. 350 تومن زیاد نیست؟؟

  4. طراحیش خیلی قدیمی به نظر میرسه