مایکروسافت

مایکروسافت به عنوان ارزشمندترین کمپانی جهان در پایان 2018 شناخته شد

با پایان یافتن سال 2018، ارزشمندترین کمپانی های جهان که سهام آنها به صورت عمومی خرید و فروش می‌شوند نیز مشخص شد. بر خلاف پیش‌بینی‌ها، مایکروسافت با کنار زدن اپل و آمازون، حالا پرارزش‌ترین شرکت دنیا است.

در سال 2018، همواره رقابتی تنگاتنگ میان اپل و آمازون برای تبدیل شدن به اولین شرکت یک تریلیون دلاری در آمریکا وجود داشت. اگرچه برخی تحلیل‌گران معتقد بودند که آمازون با رشدی 300 درصدی از سال 2016 می‌تواند به این مهم دست یابد، ولی در نهایت اپل در این رقابت پیروز بود و عنوان نخستین کمپانی عمومی دنیا با ارزش یک تریلیون دلار را از آن خود کرد، حدود یک ماه بعد، ارزش آمازون نیز به یک تریلیون دلار رسید؛ ولی طی ماه‌های بعدی، ارزش سهام اپل و آمازون با افت 32 و 27 درصدی به ترتیب به 748.5 و 734 میلیارد دلار رسید. اما حالا همه‌چیز تغییر کرده است و آمارها از افزایش ارزش مایکروسافت و تبدیل شدن آن به ارزشمندترین کمپانی جهان خبر دارند.

ارزش کمپانی مایکروسافت چقدر است؟

مایکروسافت سال 2018 را با ارزشی در حدود 780 میلیارد دلار پشت سر گذاشت تا هیچ‌کدام از پیش‌بینی‌‌های تحلیل‌گران رنگ واقعیت به خود نگیرند. اگرچه کاربران عمدتا مایکروسافت را با سرویس‌ها و نرم افزارهای آن می‌شناسند، ولی امسال شاهد عرضه دو تبلت سرفیس گو و سرفیس پرو 6 توسط اهالی ردموند بودیم. به هر صورت، علی‌رغم اینکه سرنوشت فعالیت‌های مایکروسافت در زمینه تولید تلفن های هوشمند در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، ولی حالا به عنوان پرارزش‌ترین کمپانی دنیا شناخته می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. خوش بحال اینا چ مخی دارن ما بودیم شرکت دوروزه ورشکست میشد شانس نداریم ک

  2. انصافا حقشه لیاقت بهترینا رو داره

  3. ماکرو سافت سلطانههه

  4. ماشالله مایکروسافت👍👍